09173119959 مشاوره
با Google به فارسی سخن بگویید

تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 دی 1393

بازدید : 2785

گاهی اوقات تایپ کردن کلمات از گفتنشان سخت است گاهی نیز بر عکس این است. با جستجوی صوتی گوگل می‌توانید با تلفن‌تان حرف بزنید و نتایج جستجو را سریع و آسان به دست آورید.

گاهی اوقات تایپ کردن کلمات از گفتنشان سخت است گاهی نیز بر عکس این است. با جستجوی صوتی گوگل می‌توانید با تلفن‌تان حرف بزنید و نتایج جستجو را سریع و آسان به دست آورید. جستجوی صوتی اکنون به زبان فارسی کار می‌کند در ادامه با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم چگونه آن را در تلفن هوشمند خود فعال سازی کنید.

 

 این که چطور کار با جستجوی صوتی Google را شروع می‌کنید به نوع تلفن‌تان بستگی دارد. اگر تلفن‌تان Android نسخه ۲.۲ یا بالاتر را اجرا می‌کند و نماد میکروفن را در ابزارک جستجوی Google در صفحه اصلی‌تان می‌بینید، کافی است این نماد را لمس کنید تا جستجوی صوتی آغاز شود. در غیر این صورت می‌توانید برنامه Voice Search را از Google Play نصب کنید.

 
برای به کار انداختن جستجوی صوتی به فارسی در Android نسخه ۵ مراحل زیر را دنبال کنید:
 
۱. به تنظیمات تلفن‌تان بروید.
 
۲. زبان و ورود اطلاعات را لمس کنید.
 
 
۳. تایپ صوتی Google را لمس کنید.
۴. زبان‌ها را لمس کنید.
۵. فارسی را انتخاب کنید و سپس  ذخیره کنید.

 

 

 

نمایش اعداد از چالش‌های به کار انداختن جستجوی صوتی فارسی بود. با وجود این که فارسی سیستم عددی خودش را دارد، اغلب اوقات کاربران هم ازاعداد فارسی و هم از اعداد انگلیسی استفاده می‌کنند. توانایی کار کردن با هر دو دسته اعداد،‌ پیچیدگی‌های جدیدی به نرمال‌سازی متن، واژگان،‌ مدل زبان و مدل صدای ما افزود.
 
 
مانند زبان‌های دیگری که به جستجوی صوتی اضافه کرده‌ایم، یکی از مزایای مهم مدل مبتنی بر اینترنت Google این است که هر چه کاربران از جستجوی صوتی بیشتر استفاده کنند، دقیق‌تر خواهد شد. امیدواریم که شما از استفاده از جستجوی صوتی به فارسی همان قدر لذت ببرید که ما از ساختنش لذت بردیم.
 
نکته:این مسیری که گفته شد در اکثر تلفن های اندروید همینگونه است
نکته :توجه داشته باشید در صورتی که زبان فارسی را مشاهده نمیکنید نسخه برنامه جستجوی گوگل خود را بروز رسانی نمایید !
نکته: ممکن است آنطور که باید سخنگوی گوگل کار نکند البته طبیعی است چرا که این قابلیت هنوز در شروع کار است و کمی زمان میبرد که قابلیت هایش بهبود یابد

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن