09173119959 مشاوره
نکاتی برای موفقیت کمپین های دیجیتال مارکتینگ شیراز

تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1396 ( 0:40:10 )

بازدید : 2742

ویرلن با بررسی و تحلیل انواع روش‌های بازاریابی آنلاین که مورد استفاده کسب‌وکارهای مختلف در ایران قرار گرفته است، مهمترین نکات تاثیرگذار در موفقیت یا عدم موفقیت کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را اعلام کرد.

استارتاپ‌های بسیاری در سراسر دنیا و همین‌طور ایران، کسب‌وکار خود را شروع می‌کنند؛ اما براساس آمارها بیش از نود درصد آن‌ها به موفقیت نمی‌رسند!

عباس فلسفی، مدیر عامل شرکت دیجیتال مارکتینگ (در شیراز) ویرلن در توضیح این موضوع می‌گوید اگر دستیابی به یک تجارت و برند موفق را به یک پازل هزار تکه تشبیه کنیم، متوجه می‌شویم که قطعا عوامل بسیاری مانند بخش‌های مختلف پازل در این موضوع تاثیرگذار هستند؛ به عنوان مثال ایده‌ی اولیه، میزان دانش، مهارت و تجربه‌ی کارآفرین، میزان سرمایه‌گذاری، موقعیت زمانی و مکانی، شرایط اجتماعی و بسیاری از موارد دیگر در شروع و ادامه‌ی کار تاثیرگذار هستند.

شرکت‌های بسیاری با ایده‌ی عالی توسط اشخاص تحصیل‌کرده و با تجربه راه‌اندازی می‌شوند، سرمایه‌ی قابل توجهی را جذب می‌کنند و برند خود را در شرایط مناسب از نظر موقعیت جغرافیایی در زمان مناسب به مردم معرفی می‌کنند؛ اما هرگز به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نمی‌کنند یا حتی تعطیل می‌شوند! یکی از مشکلات عمده‌ی چنین کسب‌وکارهایی این است که نمی‌توانند در امر بازاریابی و برندینگ عملکرد مناسبی داشته باشند؛ بنابراین در بخش فروش هم نتیجه‌ی مطلوبی را به‌دست نمی‌آورند و توانایی عرضه‌ی گسترده خدمات و محصولات خود را پیدا نمی‌کنند.

مدیران برخی از این شرکت‌ها از هزینه‌های تبلیغات فراری هستند؛ اما نکته‌ی قابل توجه این است که حتی بسیاری از مدیران با وجود اینکه هزینه‌های بسیاری را برای تبلیغات پرداخت کرده‌اند، باز هم شکست خورده‌اند! پس مشکل کجاست؟! مشکل اینجاست که حرکت در مسیر تبلیغات و بازاریابی مانند قدم زدن روی یک طناب باریک است. اگر درست و اصولی جلو بروید، می‌توانید کاری منحصربه‌فرد را انجام دهید؛ اما با کوچک‌ترین اشتباه از دور خارج می‌شوید و باید از اول شروع کنید.

در این مقاله با ویرلن همراه باشید تا به‌صورت مختصر برخی از  نکات کلیدی و تاثیرگذار در دیجیتال مارکتینگ  شیراز را بررسی کنیم؛ نکاتی که در موفقیت یا عدم موفقیت کسب و کارها تاثیر بسیار بالایی دارند.

نکاتی بسیار مهم که هر کارآفرین و مدیر بازاریابی لازم است قبل ازشروع تبلیغات اینترنتی در نظر داشته باشد:

  • بررسی، تحقیق و کسب اطلاعات کامل در مورد ویژگی‌ها و هزینه‌های انواع روش‌های بازاریابی و تبلیغات آنلاین
  • بسته‌بندی حرفه‌ای خدمات و محصولات برای ارائه به مخاطبان با قابلیت رقابت با رقبا
  • استفاده‌ی به موقع و به اندازه از تمام ابزارهای بازاریابی دیجیتال
  • انتخاب درست و تمرکز بر بهترین و موثرترین روش‌های تبلیغاتی
  • تجزیه و تحلیل آمار و گزارش‌هایی که میزان بازخورد هر روش بازاریابی را نشان می‌دهد
  • هدف‌گیری مجدد براساس بازخوردها و ادامه‌ی تبلیغات موثر به‌صورت مستمر
  • استفاده از راهکارهای جدید بازاریابی که توسط سایر رقبا استفاده می‌شود

چگونه بهترین روش را برای بازاریابی اینترنتی انتخاب کنیم؟

در انتخاب بهترین روش و استراتژی تبلیغاتی باید دقت بسیار بالایی داشته باشید و روشی را انتخاب کنید که این شرایط را داشته باشد:

  • تاثیرگذاری مناسب در کوتاه‌مدت و بلندمدت
  • جذب خریدار و مشتری به‌صورتی که باعث کسب درآمد و برگشت هزینه‌های تبلیغات شود
  • باعث ایجاد ارزش افزوده و برندینگ شود
  • با سایر روش‌های تبلیغاتی ما هماهنگ باشد و به‌صورت مکمل عمل کند

با بهترین استارتژی بازاریابی دیجیتالی آشنا شوید:

اگر استارتژی‌های بازاریابی دیجیتال برترین استارتاپ‌ها و برندهای داخلی و خارجی را بررسی کنید، متوجه می‌شوید که همگی تمرکز بسیار بالایی روی حضور در رتبه‌ی اول نتایج جستجوی گوگل دارند؛ بنابراین قطعا بهترین و موثرترین استراتژی، برنامه‌ریزی برای سئو SEO و تبلیغات در گوگل است.

تبلیغات گوگل شرایط مناسبی را برای نتیجه‌گیری سریع‌تر در اختیار ما قرار می‌دهند؛ اما در طولانی‌مدت، چندان به‌صرفه نیست و هزینه‌ی بالایی دارد. در نتیجه بهتر است بهینه‌سازی سایت برای قرار گرفتن در رتبه‌ی اول گوگل را به عنوان مهمترین امر در بازاریابی آنلاین در نظر بگیریم؛ زیرا قطعا حضور در رتبه‌ی اول گوگل به معنای جذب بیشترین تعداد خریدار، با کمترین هزینه در طولانی‌مدت است.

مراحل مهم در طراحی استراتژی بازاریابی از طریق سئو سایت:

  • طراحی سایت شیراز براساس تکنیک‌های سئو در شیراز
  • تولید محتوای سایت با توجه به الگوریتم‌های گوگل و استانداردهای بازاریابی و برندسازی
  • برنامه‌ریزی برای سئو شیر از خارجی سایت از طریق رپورتاژ آگهی

نکات قابل توجه در بازاریابی محتوا :

  • طراحی گرافیکی و محتوای سایت بر اساس نگاه مشتری‌های واقعی و همچنین نگاه ربات گوگل
  • توجه به هر دو موضوع سئو و برندینگ (شیراز) در کنار هم 
  • خلاقیت در تولید محتوای تبلیغاتی باز هم با توجه به نکات سئو و برندسازی در شیراز
  • پرهیز از تقلید، تکرار و حرکت‌های عجولانه

اهمیت دادن به این موارد بسیار مهم است و ما در مجموعه‌ی ویرلن پس از بررسی‌های بسیار متوجه شدیم که تعداد بالایی از مدیران متاسفانه این موارد را رعایت نمی‌کنند که باعث می‌شود هزینه‌هایی که برای تبلیغات می‌کنند به نتیجه‌ی مطلوب نرسد! 

بهینه‌سازی سایت برای موتو جستجو ( در شیراز)شامل دو بخش کلی سئو داخلی «بهینه‌سازی سایت» و سئو خارجی «بک لینک» است که هر دو مورد نیاز به سرمایه‌گذاری مالی و زمانی دارد؛ اما نکته‌ی قابل توجه در هر دو مورد این است که طبق بررسی‌های ما متاسفانه برخی از مدیران و وب‌مسترها آنچنان بر سئو سایت(شیراز) تمرکز بیش از حد می‌کنند که دیگر به نگاه و نیاز مخاطبان توجه نمی‌کنند! به عنوان مثالطراحی سایت با استاندارد AMP برای نسخه‌ی مخصوص موبایل، از نظر سئو موثر است؛ اما برای وب‌سایت شرکت‌ها زیاد مناسب نیست؛ زیرا در این حالت سایت معمولا بدون گرافیک خاصی نمایش داده می‌شود که برای جذب مشتری مناسب نیست و این روش سئو بیشتر برای سایت‌های خبری مناسب است.

در بحث محتوا نیز همین موضوع حاکم است؛ به‌طوری که بسیاری از طراحان سایت در شیراز در طراحی گرافیکی در شیراز سعی می‌کنند به اندازه‌ی کافی از طرح‌های مناسب استفاده نکنند تا حجم سایت کم و سرعت سایت بالا برود که باز هم این موضوع در سئو موثر است؛ اما از نظر جذب مشتری عملکرد ضعیفی دارد. همچنین برخی از متخصصان سئوی سیرن در شیراز در تولید محتوا آنچنان کلمات کلیدی را در سایت تکرار می‌کنند که به‌طور کل، مطالب بی‌معنی و بی‌فایده می‌شود! در نتیجه ممکن است در بهترین کلمات در رتبه‌ی اول تا سوم گوگل قرار بگیرند؛ اما زمانی که مخاطب وب‌سایت‌شان را باز می‌کند، سردرگم می‌شود و اطلاعات لازم را نمی‌تواند پیدا کند؛ بنابراین سایت را می‌بندد و به دنبال یک سایت دیگر می‌گردد! به همین دلیل است که برخی از رقبا با وجود اینکه در رتبه‌های بعدی هستند، فروش بهتری دارند.

در مورد تبلیغات نیز به همین صورت است و همین مشکل وجود دارد!

برخی مدیران کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی سایت شیراز و تولید محتوا هزینه می‌کند، برای انواع تبلیغات اینترنتی مانند تبلیغات بنری، کلیکی، رپورتاژ، شبکه‌های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ هزینه می‌کند؛ اما به اندازه‌ی کافی فروش ندارد! چرا؟ وقتی بررسی می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که در تولید محتوا برای سایت و تبلیغات زمان کافی را در نظر نگرفته است یا فقط به سئو توجه داشته و از برندسازی غافل شده است یا مدام یک محتوای تکراری و بدون خلاقیت را در همه‌ی سایت‌ها منتشر کرده‌اند!

یکی دیگر از مشکلات در بخش اجرایی کمپین‌های تبلیغاتی است؛ به‌صورتی که باعث هدر رفتن هزینه و زمان می‌شود! برای مثال در مورد  رپورتاژ آگهی  به‌عنوان جدیدترین و موثرترین تکنیک دیجیتال مارکتینگ در شیراز که هم به لحاظ بازاریابی و برندینگ، هم به لحاظ سئو امروز مورد توجه برندهای موفق قرار گرفته است، نکات مهمی وجود دارد که در اجرا باید رعایت شوند:

  • خلاقیت در تولید محتوا و پرهیز از تکرار محتوا در تعداد بالایی از سایت‌ها
  • توجه به روش صحیح نگارش رپورتاژ؛ به‌صورتی که موثر باشد. مثلا باید تیتر خبر جذاب باشد تا افراد روی خبر کلیک کنند و محتوا آنچنان خوب نوشته شده باشد که مخاطب علاوه‌بر مطالعه‌ی خبر به‌صورت کامل، ترغیب شود که روی هایپرلینک‌ها کلیک کند یا نام برند را در گوگل جستجو کند
  • در نگارش رپورتاژ آگهی به مسائل آموزشی و خبری توجه کنیم و صرفا یک آگهی تبلیغاتی را منتشر نکنید
  • همچنین به نکات سئو، بازاریابی و برندسازی در کنار هم توجه ویژه کنید
  • رپورتاژ را خبرگزاری‌های معتبر و پربازدید منتشر کنید تا به اعتبار برند شما افزوده شود
  • حدود ۳ کلمه‌ی کلیدی پرجستجو در محتوای اخبار باید به‌صورت فالو به وب‌سایت شما لینک شود
  • از طریق مجری تبلیغات و میزان اعتبار سایت‌های خبری مطمئن شوید که خبر در سایت‌ها آرشیو شود
  • بهتر است یک زمان‌بندی کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت برای انتشار اخبار در سایت‌های مختلف در نظر بگیرید

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن