09173119959 مشاوره
راه اندازی کسب و کار موفق با چند روش ساده

تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1395

بازدید : 2278

برای راه اندازی کسب‌ و کار موفق لازم است که در کنار ایده‌های خلاقانه، از روش‌های مدیریت کسب و کار هم استفاده کنید.

کارآفرینان به دنبال راه‌اندازی کسب و کار موفق خود هستند. آن‌ها ایده‌های خلاقانه را چاشنی کار خود می‌کنند تا بتوانند به نتیجه مطلوب و راه‌اندازی استارتاپ موفقشان برسند. ولی ممکن است در راه رسیدن به هدف دست‌اندازهایی وجود داشته باشد که باید مراقب باشیم تا ما را از راه رسیدن به هدف منحرف نکنند. امروز از زبان یکی از کارآفرینان موفق می‌خواهیم راه رسیدن به هدف را با قانون سه «L» به شما ارائه کنیم. 

اسکات دافی

اسکات دافی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Content.Market در این باره می‌گوید:

بزرگ‌ترین اشتباهی که کارآفرینان مرتکب می‌­شوند این است که سعی می‌­کنند تمام مراحل کار را همان ابتدای کار انجام بدهند که من به آن سیستم میخ و چکش می‌­گویم. فرض کنید من یک میخ و چکش به شما ­دهم. کار شما این است که میخ را در یک دست و چکش را در دست دیگرتان نگه‌دارید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که میخ را درون یک تکه چوب بکوبید. میخ همان محصول یا خدمت شما است. ممکن است زمان اول یا دوم را از دست بدهید و نتوانید میخ را به‌خوبی بکوبید، اما عاقبت میخ را درون هدف خواهید ­کوبید.

خب می‌خواهیم کمی کار را سخت‌تر کنیم، اگر من به شما دو میخ و دو چکش بدهم چه خواهید کرد؟ اکنون با یک مشکل روبه‌رو هستید. چه کسی می‌خواهد میخ­‌ها را نگه دارد؟ فرض کنید به اندازه کافی افرادی پیدا کنید که داوطلب این کار بشوند. کار شما این است که هم‌زمان هر دو میخ را درون همان تکه چوب بکوبید. احتمالا باز هم زمان را از دست خواهید داد.

کسب و کار

مثال بالا دقیقا همان کاری است که کارآفرینان هنگام راه‌­اندازی کسب و کار جدیدشان انجام می‌­دهند. آن‌ها به‌سادگی سعی در انجام کار بیشتر در ابتدای کار دارند و بر این باور غلط هستند که ورود به بازار با «کار بیشتر» بازدهی بهتری دارد. وقتی ­که می‌­خواهید استارتاپ خودتان را راه‌­اندازی کنید، سعی نکنید راه صدساله را یک‌شبه طی کنید، زیرا مدیریت کسب و کار به این سادگی‌ها نیست. در عوض این سه گام طلایی را در پیش بگیرید.

 Launch (راه‌­اندازی کنید)
کسب و کار

به‌سرعت محصولات را ارائه و خدمات خود را راه‌­اندازی کنید، اما همواره بر یک موضوع در آن واحد متمرکز شوید. با دشوار­ترین مورد شروع نکنید، ترجیحأ ساده‌ترین کار را انجم دهید، یعنی MVP یا همان حداقل محصول قابل عرضه را به بازار هدف خود ارائه کنید. این کار به شما کمک می­‌کند زمانی­ که محصول بعدی و بزرگ‌­تر خود را آماده عرضه کردید، یک گام به جلو بروید و جایی در بازار برای خود باز کنید.

Listen (گوش دهید)
کسب و کار

سریع اقدام کنید اما ضمن شروع کار، حلقه­‌های بازخورد کارتان را هم ایجاد کنید؛ این حلقه‌ها شما را قادر می‌­سازند به صدای مشتریانتان گوش دهید. تا جایی که می­‌توانید تمام بازخوردهای مثبت و منفی مشتریانتان را جمع‌­آوری کنید. آن‌ها چه چیزی را می‌­پسندند؟ چه چیزی را نمی‌­پسندند؟ چه چیزی را بیشتر طالب‌ هستند؟ با دقیق شدن و نزدیک شدن به خواسته مشتری و موشکافانه‌تر نگاه کردن به ماجرا، گام‌­های بعدی را می­‌توانید با دقت بیشتری بردارید.

Learn (یاد بگیرید)
کسب و کار

بر اساس بازخوردهایی که دریافت کردید در کارتان تغییراتی ایجاد کنید و آن را بهبود بخشید. دوباره اقدام کنید و فرآیند تکرار را ادامه دهید و این کار را جزئی از شیوه پیشرفت کسب و کار خود قرار دهید. هرچه بیشتر به ندای مشتریانتان گوش دهید و از بازخورد آن‌ها ایده بگیرید، شانس بهتری دارید تا محصول یا خدمتی ارائه کنید که هیچ مشتری از خرید آن سر باز نزند.

فراتر از این سه نکته (سه «L») نکته‌ای مهم‌تر و تأثیرگذارتر نیز وجود دارد: به جلو حرکت کنید. وقتی محصول خود را عرضه کردید، بازار مناسب آن را یافتید و دریافتید مشتریانتان چه می‌­خواهند، به گام بعدی بروید. اولین میخ کوبیده شده؛ اکنون موقع کوبیدن میخ بعدی است. به خاطر داشته باشید که شما هر کاری می‌خواهید، می‌­توانید انجام دهید و هر محصولی که دوست داشته باشید، عرضه کنید، اما نمی‌توانید همه‌ی کارها را در آن‌ واحد و هم‌زمان انجام دهید. هر محصول یا خدمتی تمرکز و انرژی خاص خودش را می­‌طلبد. نکته‌ی دیگر نیز این است که پیش از شروع کسب و کار جدید، باید یاد بگیریم که چگونه طرح کسب و کار بهتری بنویسیم.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن