09173119959 مشاوره
اینفوگرافی کمپانی نایک

تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1395

بازدید : 3036

“نایک” یا با تلفظ آمریکایی آن “نایکی”، از سال ۱۹۶۴ میلادی به تولید کفش و لباس‌ و تجهیزات ورزشی مشغول است و یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان کفش و پوشاک ورزشی جهان به حساب می‌آید.

اینفوگرافی کمپانی نایک

 

“نایک” یا با تلفظ آمریکایی آن “نایکی”، از سال ۱۹۶۴ میلادی به تولید کفش و لباس‌ و تجهیزات ورزشی مشغول است و یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان کفش و پوشاک ورزشی جهان به حساب می‌آید. این کمپانی که در آغاز با نام “بلو ریبون اسپرت” کار خود را شروع کرد، بعد از مدتی با الهام از الهه پيروزي در يونان باستان نام خود را به نایک تغییر داد و لوگوي خود در سال ۱۹۷۱ با قيمتی معادل ۳۵ دلار سفارش داد. این لوگو که استعاره‌ای از بال‌های الهه پيروزي است، امروز به عنوان یکی از معروف‌ترین لوگوهای دنیا به حساب می‌آید.

نایک طیف گسترده‌ای از محصولات ورزشی را تولید می‌کند که شامل کفش و پوشاک برای فعالیت‌هایی مانند فوتبال، بسکتبال، ورزش‌های رزمی، تنیس، فوتبال آمریکایی، دو و میدانی و گلف برای مردان، زنان و کودکان و همچنین استاد طراحی و تولید کفش‌های مخصوص برای تنیس، گلف، اسکیت بورد، فوتبال، بیس‌بال، فوتبال آمریکایی، دوچرخه سواری، والیبال و کُشتی است.

Just do it!
جالب است بدانید که شعار معروف نایک،“just do it” از آخرین جمله‌ی قاتل زنجیره‌ای معروف “گری گیلمور” به هنگام تیرباران در سال ۱۹۷۷ الهام گرفته شده است که به هنگام شلیک گلوله گفت: “let’s do it”

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن