09173119959 مشاوره
هفت گام برای تبدیل شدن به توسعه دهنده وب

تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1395

بازدید : 1363

در صورت تمایل به فعالیت در زمینه توسعه دهندگی وب، اولین مشکل نداشتن تجربه کافی در صنعت تکنولوژی است. حتی در صورت گذراندن دوره های آموزشی و صرف زمان و وقت بسیار بر روی پروژه های کدینگ شخصی ولی با این حال بیان آنها به عنوان تجربیات در رزومه کاری چندان مرتبط به نظر نمی رسد.

هفت گام برای تبدیل شدن به توسعه دهنده وب

در صورت تمایل به فعالیت در زمینه توسعه دهندگی وب، اولین مشکل نداشتن تجربه کافی در صنعت تکنولوژی است. حتی در صورت گذراندن دوره های آموزشی و صرف زمان و وقت بسیار بر روی پروژه های کدینگ شخصی ولی با این حال بیان آنها به عنوان تجربیات در رزومه کاری چندان مرتبط به نظر نمی رسد. گذر به زمینه جدید هرگز آسان نخواهد بود.

 

با بکارگیری 7 گام ارائه شده در این مقاله خود را جهت ورود به حوزه جدید توسعه دهندگی وب کاملا آماده نمایید.

 

یک-شفاف سازی آنچه می خواهید انجام دهید

اکثر شرکت ها (و مشتریان) برای حرفه و سمتی مشخص به دنبال استخدام فردی با مجموعه ای از مهارت های ویژه هستند. چگونه به شفاف سازی آنچه می خواهید در آن متخصص شوید می پردازید؟ از روش آزمون و خطا، تحقیق، و یا آزمون های ارزیابی مهارت که بهترین ایده برای سنجش خود است. ولی بهترین روش، شناخت خود و استعدادهایتان است. شناخت علایق و بیزاری های خود، اینکه آیا قادر به کدنویسی در کل روز هستید و یا ترجیح بر طراحی واسط دارید و یا ترکیب طراحی و کدنویسی؟

 

دو- تحقیق در مورد حرفه ها و شرکت هایی که قرار بر کار با آنها را دارید

در ابتدا لیستی از شغل های موردعلاقه در شرکت هایی که هدف و رویای شما هستند تهیه نمایید. با خواندن آگهی های کار و شرح آنها، خود را در آن شغل تصور نمایید. یکی از راه های قضاوت در باب مشاغل مورد علاقه مراجعه به سایت هایی نظیر Glassdoor است که با وجود مشخص نشدن میزان حقوق و مزایا ولی با نظرات کارمندان فعلی و یا سابق شرکتی خاص آشنا می شوید. روش دیگر، استفاده از نظرات افرادی است که در سایت LinkedIn مشغول در کار مورد علاقه شما هستند.

 

سه-شناخت مهارت ها و تجربیاتی که موردنیاز برای کار در آن حرفه و شرکت منظور است

مرحله بعد از لیست کردن مشاغل و شرکت های مورد علاقه خود، شناسایی مهارت ها و تجربیات لازم برای فعالیت در پست ها و کمپانی های منظور است. اینکه آنها از تکنولوژی Angular یا React استفاده می کنند و یا از MEAN stack برای ساخت اپلیکیشن های موبایل بهره می برند و یا عادت به بکارگیری Ruby on Rails برای استفاده از فریم ورکی رایگان برای برنامه های تحت وب دارند. روش دیگر برای شناسایی تکنولوژی به کاررفته در وب سایت کمپانی های منظور، استفاده از ابزار BuiltWith می باشد که این ابزار نوع فریم ورک، زبان و مواردی دیگری که سایت بر آنها متکی است را نشان می دهد.

 

چهار-تکمیل مهارت هایی که فاقد آن هستید

در این مرحله باید مشخص شود کدام مهارت به سادگی بر مهارت بعدی غلبه می نماید. بعضی از نرم افزارها چون اکسل برای اکثر مشاغل ضروری هستند. یادگیری بعضی از این مهارت ها نیز چون Google Analytic ساده می باشند. بنابراین با خواندن کتاب و وبلاگ ها در وقت آزاد خود تلاش بر یادگیری مهارت هایی نمایید که بر الزام یادگیری آنها با وجود سادگیشان تاکید شده است.

 

پنج-ساخت مدارکی برای حمایت از موقعیت خود

بدیهی است شروع به کار سخت خواهد بود، ولی با بکارگیری روش های کاربردی زیر تجربیات خود را ارتقا و افزایش دهید:

• کارهای پرطرفدار را برای خانواده و دوستان خود رایگان انجام دهید 

• ساخت پروژه های شخصی 

• داوطلب فعالیت در سازمانی غیرانتفاعی 

با انجام و حصول نتایج موفق در این راهکارها به گونه ای مدارک و گواهینامه هایی برای خود ایجاد نموده اید که نشان دهنده کارنامه ای موفق در کسب تجارب مفید خواهد بود.

 

شش-حضور در شبکه های اجتماعی تخصصی و آنلاین بودن

روش های درخواست سنتی عملا از بین رفته و مرده اند. با شرکت در همایش و سمینارها، و عضویت در شبکه توییتر و لینکداین، با افرادی که در شغل درخواستی شما و یا کارفرمایانی که درصدد استخدام نیرو هستند ارتباط رخ به رخ برقرار کنید. ایجاد این ارتباط کمک بزرگی در رسیدن به آرزوهای شغلی شما خواهد بود. 

روش دیگر نیاز به حضور فیزیکی در شبکه و گروه ها ندارد. ساخت وبلاگ، عضویت مجازی در فیس بوک و لینکداین، شرکت در کنفرانس های مجازی، ارتباط ایمیلی با افراد، برقراری تماس با اسکایپ، مشارکت در پروژه های متن باز و غیره از نمونه های فعالیت مجازی و پررنگ کردن خود در دنیای مجازی است.

 

هفت-بازسازی رزومه/ لینکداین/ و نمونه کارهای خود

برای بازسازی و بروزرسانی رزومه و نمونه کارهای خود، به ترتیب ارائه از سه تکنیک زیر استفاده نمایید.

• کارهای پرطرفدار را برای خانواده و دوستان خود رایگان انجام دهید 

• تاکید بر موفقیت های خود 

• ساخت داده های مورد حمایت که اشاره به موفقیت شما در پست فنی داشته است.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن