09173119959 مشاوره
هفت عادت برای افزایش بهره وری و رسیدن به موفقیت

تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1395

بازدید : 2089

این روزها همه به دنبال بهره‌وری در انجام کارهای روزانه‌ی خود هستند، اما بهره‌وری به معنای انجام سریع کارها نیست. شاید بصورت روزانه کارهای زیادی را انجام دهید، اما از نظر خود هیچگاه به حالت ایده‌آل نمی‌رسید. این روزها مشکل بسیاری از مردم تلاش برای حرکت در مسیرهای مختلف و رسیدن به موفقیت و بهره‌وری است. در ادامه به هفت عادتی اشاره می‌کنیم که افراد موفق از آن‌ پیروی می‌کنند.

شاید شما نیز جزو افرادی هستید که روزانه کارهای خود را با سرعت بالا انجام داده و سعی می‌کنید تا در بهترین حالت ممکن، تمام کارهای محوله و موجود را به اتمام برسانید، اما در پایان روز به آنچه که به عنوان یک ایده‌آل در نظر داشتید، نرسیده‌اید. نگران نباشید، چراکه بسیاری از افراد از همین موضوع رنج می‌برند. بسیاری از افراد برای رسیدن به بهره‌وری، خلاقیت و موفقیت به اشتباه مسیرهای مختلفی را طی می‌کنند و تصور می‌کنند که انجام لیست بلند بالایی از کارها، مسیری است که می‌تواند آن‌ها را به زندگی ایده‌آل برساند. در چنین چارچوبی دیگر نمی‌توان زمانی را برای زندگی و لذت بردن کنار گذاشت.

بهره‌وری به معنای حرکت در مسیر دلخواه بصورت هدفمند و مداوم است. در ادامه به هفت عادتی اشاره خواهیم کرد که چنین افرادی با در پیش گرفتن آن‌ها، در نهایت به موفقیت می‌رسند.

۱. اهمیتی به کارهایی که سایر افراد می‌کنند، نمی‌دهند

بسیاری از افراد در طول روز زمان زیادی را صرف تماشا و زیر نظر گرفتن سایرین می‌کنند. هدف از این کار تقلید و کپی برداری یا مقایسه و رقابت است. افرادی که چنین خصوصیتی دارند، فاقد هویت فردی بوده یا از مشکلات روحی رنج می‌برند.

در مقابل افراد موفقی که بهره‌وری بالایی دارند، برای تمرکز بیشتر، مشغول کار خود شده و زمان زیادی را صرف تحت نظر گرفتن رقبای خود در جریان یک رقابت نمی‌کنند، چراکه این کار را باعث از بین رفتن تمرکز و در نتیجه شکست می‌پندارند.

۲. افراد موفق اهمیتی به نظرات و تفکرات دیگران نمی‌دهند

از نظر افراد موفق، هر آنچه که سایرین در مورد شما فکر می‌کنند، به شما ارتباطی ندارد. به جرات می‌توان گفت که بسیاری از افراد در هاله‌ای از ترس ناشی از تفکرات دیگران در مورد خود زندگی می‌کنند. افراد سعی می‌کنند تا همیشه کامل به نظر رسیده و کمبودی نداشته باشند. اینگونه افراد تمایلی به شکست پذیر بودن نداشته و از روبرو شدن با حقایق واهمه دارند.

اما در مقابل افراد موفق و بهره‌ور قرار دارند که فقط برای خود و افرادی که در نظر دارند، کار می‌کنند. برای این نفرات، افرادی که در بیرون مسیر رسیدن به هدفشان قرار دارند، اهمیتی نداشته و در واقع وجود ندارند.

۳. افراد موفق در قبال افرادی که به آن‌ها سرویس می‌دهند، بسیار حساس هستند

هرچند افراد بهره‌ور و موفق در قبال تفکر سایرین کاملا بی تفاوت بوده و اهمیتی را برای نظرات سایرین در مورد خود قائل نیستند، اما در مورد خود افراد بسیار حساس بوده و وجود سایرین برای اینگونه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. اینگونه افراد اهمیت بسیار زیادی برای انسانیت قائل هستند. افراد موفق و بهره‌ور با نگاه به دیگران یک شی را نمی‌بینند، بلکه یک انسان را که جان دارد، نظاره می‌کنند. آن‌ها در قبال دیگران با احساسات خود به پیش می‌روند.

افراد موفق با روحیه‌ی بسیار همدلانه‌ای با دیگران برخورد می‌کنند و در واقع عشق خود را با دیگران تقسیم می‌کنند. افرادی که در دامنه‌ی خدمات و رابطه‌ی نزدیک با این افراد هستند، تحت تاثیر قرار گرفته و تغییر پیدا می‌کنند.

۴. افراد موفق اجازه نمی‌گیرند

بسیاری از افراد برای شروع دوباره، صبر می‌کنند. تصویر عموم افراد این است که پس از داشتن زمان، پول و ارتباطات و مجوزهای کافی باید شروع کنند. به عبارت بهتر اغلب افراد پس از اینکه احساس امنیت داشته باشند، شروع به کار می‌کنند، اما افراد بهره‌ور اینگونه نیستند.

افراد موفق کار خود را بسیار پیش‌تر از آنکه بدانند در پی چه چیزی هستند، شروع می‌کنند. آن‌ها پیش از آنکه پولی در اختیار داشته باشند، شروع به فعالیت می‌کنند. آن‌ها پیش از آنکه جواب تمام سوالات را داشته باشند، آغاز به کار می‌کنند. اراده‌ی قوی آن‌ها موجبات شروع به کار در موقعیتی را فراهم می‌کند که کسی اعتقادی به موفقیت آن‌ها ندارد. تنها مجوزی که آن‌ها نیازمند شنیدن آن هستند تا کار خود را شروع کنند، صدای درونی آن‌ها است که این افراد را در مسیر موفقیت هدایت می‌کند.

۵.افراد موفق از طریق عمل یاد می‌گیرند

خیال پردازی و تئوری بافی می‌تواند انسان را به دوردست‌ها ببرد، اما افراد بهره‌ور و موفق این چنین نیستند. این افراد برای رسیدن به هدف خود پا به میدان گذاشته و بصورت عملی دست به کار می‌شوند. چیزی که افراد موفق را پخته می‌کند، شکست‌های پی در پی در مسیر رسیدن به موفقیت است که باعث یادگیری در این افراد می‌شود. افراد موفق و بهره‌ور به جای برگزاری جلسات متعدد و بحث‌های طولانی، وارد میدان عمل می‌شوند.

در حالی که بسیاری از افراد مطالعه کرده و وقت خود را به تفکر و خیال‌پردازی صرف می‌کنند، افراد بهره‌ور در حال انجام کار هستند. هدف افراد بهره‌ور، یادگیری در کنار ارائه‌ی یک سرویس یا خدمت است. اما افرادی که چنین عادتی نداشته و دوست ندارند تا وارد فاز عملی شوند، تناسبی در ورودی و خروجی ندارند، بطوریکه برای مثال دانش ورودی با درصد بسیار پایین‌تری تبدیل به یک راهکار عملی می‌شود.

۶.افراد موفق در مسیر دست یافتن به هدف، از هر نقطه‌ی مسیری که طی می‌کنند، لذت می‌برند

از نظر افرادی که بهره‌وری بالایی دارند، لذت بردن از زندگی در طول مسیر رسیدن به موفقیت معنی پیدا می‌کند. این افراد برای لذت بردن از زندگی منتظر فصل بعدی زندگی یا عبور از مرحله‌ی خاصی نیستند. این افراد از موقعیتی که در زندگی دارند، لذت می‌برند. در واقع این افراد لحظات خود را زندگی می‌کنند، اما افرادی که بهره‌وری ندارند، همواره در انتظار عبور از مرحله‌ی دیگری از زندگی خود هستند. اتمام دانشگاه، یافتن شغل جدید، بازنشستگی و سایر موارد از جمله‌ی مراحلی هستند که افراد غیر موثر همواره در انتظار عبور از آن‌ها هستند. این افراد لحظات مورد نظر را نیز پشت سر می‌گذارند، اما تجربه‌ای از لمس لحظات مورد نظر، ندارند.

۷. افراد بهره‌ور به طور مداوم زندگی خود را بهبود می‌دهند

افرادی که دارای بهره‌وری بالایی هستند، بصورت مداوم زندگی خود را ساده‌تر از پیش کرده و در واقع شاخه‌های درخت زندگی خود را هرس می‌کنند. زندگی مینیمال، الگوی زندگی افراد موفق است. زمانی که زندگی این افراد شروع به شلوغ شدن می‌کند، آن‌ها یک قدم به عقب برداشته و هر آنچه را که غیرضروری باشد، از زندگی خود حذف می‌کنند. به جای اینکه اینگونه افراد هر روز چیزهای جدیدی را به زندگی خود اضافه کنند، تقریبا به همه چیز نه می‌گویند. افراد موفق ساده زندگی می‌کنند و هدف اصلی خود را رسیدن به هدف قرار می‌دهند.

نتیجه گیری

بهره‌وری کاری نیست که شما انجام می‌دهید، بلکه عادات، منش‌ها و طرز فکری است که براساس آن‌ها زندگی می‌کنید. بهره‌وری به معنای استفاده از ترفند به منظور بهبود وضعیت نیست، بلکه بهره‌وری بیشتر مربوط به سبک زندگی است. تغییر در بنیان و روش زندگی است که می‌تواند تغییرات اساسی را ایجاد کند.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن