09173119959 مشاوره
سفر خود را این گونه برنامه ریزی کنید

تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1395

بازدید : 2592

بازدید از مکان‌های جذاب و تاریخی، مقاصد رویایی و تجربه‌ی دیدار با مردم و فرهنگ‌های متفاوت، همه‌ی اینها کافی است تا ما را وادار به دل کندن از زندگی روزمره و رفتن به سفر کند. اما برخی از مردم، انجام اینکار را سخت می‌دانند. ب سیرن همراه باشید تا به‌ شما آموزش دهیم چگونه یک سفر را مرحله به مرحله برنامه‌ریزی کنید.

شاید شما هم همیشه رؤیای رفتن به یک سفر خوب را در ذهن خود داشته باشید، اما همیشه اراده‌ی کافی برای رفتن به سفر وجود ندارد. برخی هم رفتن به سفر را کاری سخت و دور از دسترس می‌دانند. دل کندن از زندگی روزانه و رفتن به یک دنیای جدید پاشنه‌ی آشیل این اتفاق است که بعضی‌ها هنگام عمل گویی جرأت این کار را ندارند. بعضی دیگر نیز منتظر هستند تا از آسمان برای آنها پولی فراهم شود تا به توانند سفری را آغاز کنند.

برنامه‌ریزی یک سفر طولانی می‌تواند دلهره‌آور باشد، از کجا باید شروع کرد؟ گام اول چیست؟ مراحل بعد چه باید کرد؟ به‌ویژه زمانی که شما برای اولین بار می‌خواهید به چنین سفری بروید. در واقع برنامه‌ریزی باید کاملا اصولی و درست باشد، نباید هیچ‌چیز را فراموش کنیم تا وقتی به مقصد رسیدیم تازه متوجه شویم که چه چیزهای را جا گذاشته‌ایم. بسیاری از اطلاعات و معرفی مناطق مختلف جهان در وب‌سایت ما (وجود دارد، پس بعد از اینکه یکی از این مقاصد را انتخاب کردید، حالا با ما همراه باشید تا گام‌به‌گام یک سفر را به‌ راحتی برنامه‌ریزی کنیم.

قدم اول: انتخاب مقصد

نقشه سفر

اول باید مقصد را مشخص کنید، یعنی اینکه بدانید برای چه می‌خواهید به آن مقصد بروید، در مقصد خود به دنبال چه هستید. بسیاری از مردم درباره مقصدشان ابهام دارند. شما اگر هدف را مشخص کنید همه چیز آسان‌تر می‌شود، مثلا وقتی با خود می‌گویید که برای سفر به پاریس بروم، خوب هدفتان از این سفر چیست؟ اول هدف و علایق خود را مشخص کنید، دوست دارید در سفر چه چیزی ببینید؟ برای مثال اگر عاشق تاریخ و مکان‌های قدیمی هستید، نباید به سفر مالزی بروید. باید مقصدتان مصر باشد. پس اول هدف؛ بعد انتخاب مقصد.

 قدم دوم: مدت زمان سفر

شما چقدر هزینه برای سفر خود کنار گذاشته‌اید؟ این یک چیز کاملا شخصی است، شما باید برنامه‌ریزی کنید و ببنید که هم چه میزان پول دارید و هم اینکه چند روز می‌توانید کار خود را کنار گذاشته و به سفر بروید. در نهایت به این جمله برسید که من برای ۱۰ روز به پاریس می‌روم.

 قدم سوم: مدیریت هزینه

حالا که زمان و مقصد مشخص شد باید دید چقدر پول نیاز است. پس باید سبک سفر و هزینه‌های مقصد را مشخص کرد. آیا شما می‌خواهید با یک کوله‌پشتی به سفر بروید و در مکان‌های باز چادر بزنید یا قرار است در هتلی لوکس اقامت داشته باشید. خوابگاه، هتل، رستوران، مکان‌های تفریحی، موزه‌ها، همه هزینه‌ دارند. بهتر است ابتدا میزان چنین هزینه‌های را در مقصد به دست بیاورید، بعد میزان پولی را که می‌توانید خرج کنید با آن تطبیق دهید تا مدل سفرتان  به دست آید. توجه داشته باشید این مرحله شاید مهم‌ترین بخش برنامه‌ریزی یک سفر باشد.

با این روش می‌توانید کاملا بفهمید اگر مثلا قرار است ۱۰ رو در پاریس اقامت کنید و هر روز ۷۵ دلار هزینه دارد، پس برای سفر باید ۷۵۰دلار پول داشته باشید.

قدم چهارم: جمع‌کردن پول

ذخیر پول

ابتدا همه هزینه‌های جاری خورد را روی کاغذ بیاورید. مردم در ماه مقدار زیادی از پول خود را صرف هزینه‌های غیرضروری می‌کنند که شاید به چشم هم نیاید، اما اگر آنها را روی‌ هم جمع کنید عدد قابل‌توجهی می‌شود، مثل خوردن قهوه یا خرید دائم آب‌معدنی، خوراکی‌های دیگر و...؛ بنابراین وقتی تصمیم به رفتن به سفر می‌گیرید به جای پرداخت چنین هزینه‌های آن را آرام‌آرام جمع کنید تا خرج سفر مهیا شود.

قدم پنجم: برنامه‌ریزی فعالیت‌ها

تفریح

مشخص کنید که قرار است در مقصد چه‌ کارهایی انجام دهید و برای هر کدام چه مقدار هزینه لازم است. این کار به سفر شما شکل می‌دهد و خواهید دانست که از چه نوع توری برای سفرتان استفاده کنید.

قدم نهایی: بیمه مسافرتی

بیشتر مردم پیش خود می‌گویند سالم هستم و نیازی به بیمه ندارم. این فکر اشتباهی است. شما هیچ‌وقت نمی‌توانید آینده را پیش‌بینی کنید، وقتی در جاده هستید نمی‌دانید چه اتفاقی می‌افتد یا هنگام تفریح‌ها، برای مثال زمان غواصی ممکن است پرده گوش شما آسیب ببیند یا دوربینتان هنگام عکس گرفتن از دستتان رها شود و بشکند.  هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست.

در نهایت باید گفت سفر کردن کاری آسان و امری ضروری است، اگر شما برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید و قدم‌به‌قدم این کار را انجام دهید، می‌توانید سفری بی‌نظیر را تجربه کنید. نظر شما چیست، آیا شما هنوز نتوانسته‌اید به مقصد مورد علاقه خود بروید؟ پس دست به کار شوید و برنامه‌ریزی را از همین حالا آغاز کنید. 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن