09173119959 مشاوره
یاد بگیرید شغل خود را دوست داشته باشید

تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1395

بازدید : 1896

آیا می خواهید در کار خود پویا باشید؟ یاد بگیرید شغل خود را دوست داشته باشید. آنچه دوست دارید انجام دهید. من این موضوع را در گشت و گزار در وب هر روزه می بینم. میلیونها نفر از افراد وجود دارند که درباره ی لذت بردن از شغلشان مطلب می خوانند ولی جای تعجب است وقتی آمار نتایج این سوال را مشاهده می کنیم “چند نفر از ما واقعا شغلمان را دوست داریم؟” آیا حدسی می زنید؟

آیا می خواهید در کار خود پویا باشید؟ یاد بگیرید شغل خود را دوست داشته باشید.
آنچه دوست دارید انجام دهید.
من این موضوع را در گشت و گزار در وب هر روزه می بینم. میلیونها نفر از افراد وجود دارند که درباره ی لذت بردن از شغلشان مطلب می خوانند ولی جای تعجب است وقتی آمار نتایج این سوال را مشاهده می کنیم “چند نفر از ما واقعا شغلمان را دوست داریم؟”
آیا حدسی می زنید؟
در مطالعات اخیر گالوپ نشان داده شده است که تنها ۱۳ درصد از کارکنان “درگیر” در کار خود هستند به این معنا که علاقمند شغلشان هستند. ۶۲ درصد “درگیر نیستند” و ۲۷ درصد “رها” هستند یعنی اصلا وابستگی ای به شغلشان ندارند. این بدان معناست که تنها یک نفر از هشت نفر کارکنان “درگیر” هستند.
ولی موضوع این است که چرا بقیه در شغلشان باقی می مانند؟ چون این یک شغل است. راهی برای کسب درآمد. شما یک سری وظایف دریافت می کنید و آنها را انجام و تحویل می دهید. چه کسی به شما می گوید که مجبورید آن را دوست بدارید؟
واضح است. لذت از شغل برای انجام فعالیت هایمان، حیاتی است. یک مطالعه از دانشگاه Warwick نشان داده است که وقتی کارمندان شادتر هستند، ۱۲ درصد بیشتر مفید خواهند بود. در مقابل، مطالعات سال ۲۰۱۰ از James K. Harter نشان داده است رضایت شغلی پایین تر، با عملکرد پایین، رابطه ی مستقیم دارد. و گالوپ تخمین زده است که کارکنان غیر درگیر و رها، ۳۰۰ میلیارد دلار در بهره وری ضرر می زنند.
تحقیقات نشان می دهد زندگی کاری، تاثر عمیقی در خلاقیت، بهره وری و تعهد دارد. eresa Amabile , Steven Kramer برای نیویورک تایمز نوشته اند که “عقل سلیم می گوید که فشار، باعث بهبود عملکرد می شود ولی شواهد زمان حال نشان می دهد که کارکنان وقتی شاد باشند و با آنچه انجام می دهند “درگیر” باشند، بهتر و با انگیزه ی بالاتری کار می کنند.
انجام دادن آنچه دوست دارید خوشحالی بیشتری برای شما به ارمغان می آورد و زمانی که شما شاد باشید برای تلاش افزونتر، تمایل بیشتری دارید.
این بدان معناست که اگر شما واقعا آنچه انجام می دهید را دوست ندارید، زمان آن رسیده که دنبال مسیر متفاوتی بگردید.
آیا از سطح تعامل خود مطمئن نیستید؟ به نشانه های عدم مشارکت در زیر، نگاهی بیندازید و از آنها استفاده کنید به عنوان پرچم قرمز برای یک تغییر شغل:
سودمند نبودن برای اهداف تیمی
هیچ بهبودی در طول زمان در کارتان نباشد.
آغازگر شروع بحث با همکاران
پیوسته پریشان
دائما شاکی

برای شروع درگیر شدن با آنچه انجام می دهید، پویا باشید. به جای اینکه کاری را فقط برای حقوق انجام دهید، سعی کنید کارهایی که علاقه دارید را انجام دهید. شما نتیجه ی آنچه انجام می دهید را دریافت خواهید کرد.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن