09173119959 مشاوره
۳ نکته عملی در انجام بازاریابی ایمیلی

تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 اردیبهشت 1395

بازدید : 2393

یکی استفاده از ارسال کننده های رایگان ایمیل مانند خدمت فیدبرنر گوگل است که به وفور توسط وب سایت های ایرانی از آن استفاده می شود. در این خدمت گوگل در خصوص بازاریابی ایمیلی ، شما با وارد کردن آدرس فید یا همان آر اس اس وب سایت یا وبلاگ خود لیستی ایجاد می کنید که کاربران با عضویت در خبرنامه ، در این لیست اضافه می شوند و به محض قرار گیری جدیدترین مطالب در وبلاگ و یا وب سایت شما ، آن ها از طریق دریافت ایمیل به صورت اتوماتیک مطلع می شوند. محدودیت بزرگی که این خدمت گوگل دارد این است که نمی توان قالب های سفارشی برای ایمیل تهیه و اقدام به ارسال آن ها کرد.

در وب سایت های ایرانی قالبا دو نوع انجام بازاریابی ایمیلی داریم:

یکی استفاده از ارسال کننده های رایگان ایمیل مانند خدمت فیدبرنر گوگل است که به وفور توسط وب سایت های ایرانی از آن استفاده می شود. در این خدمت گوگل در خصوص بازاریابی ایمیلی ، شما با وارد کردن آدرس فید یا همان آر اس اس وب سایت یا وبلاگ خود لیستی ایجاد می کنید که کاربران با عضویت در خبرنامه ، در این لیست اضافه می شوند و به محض قرار گیری جدیدترین مطالب در وبلاگ و یا وب سایت شما ، آن ها از طریق دریافت ایمیل به صورت اتوماتیک مطلع می شوند. محدودیت بزرگی که این خدمت گوگل دارد این است که نمی توان قالب های سفارشی برای ایمیل تهیه و اقدام به ارسال آن ها کرد.

مورد بعدی استفاده از پنل های ارسال ایمیل است. در پنل های ارسال ایمیل ، می توانید یک قالب ایمیل ایجاد کنید و محتوای سفارشی با شکل و شمایل سفارشی ارسال کنید. استفاده رایگان از پنل ها محدودیت هایی دارد مانند محدودیت در تعداد ارسال ایمیل یا تعداد مخاطبان اما پس از افزایش تعداد مخاطبان یا تعداد ایمیل های ارسالی باید مبلغی را بابت خدمات پرداخت کرد.

اما سه نکته ای در مورد بازاریابی ایمیلی در وب سایت های ایرانی که باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از :


۱- قرار دادن امکان مشاهده محتوای ایمیل در وب سایت

همان طور که می دانید قالب ارسال ایمیل ، یک فایل HTML است که بهتر است در ایمیل های ارسالی این فایل را در سرور نیز بارگذاری کرد و در قالب عبارتی مانند نمی توانید این ایمیل را به درستی مشاهده کنید؟ اینجا کلیک کنید در بالای ایمیل قرار داد تا در صورتی که به هر دلیلی کاربر نتواند ایمیل دریافت شده را به درستی مشاهده کند بر روی آن کلیک کند و آن را مشاهده نماید.

۲- قرار ندادن فرم در قالب ایمیل

لازم نیست که در ایمیل های ارسالی همه ی کار در خود ایمیل انجام شود. در صورتی که لازم است کاربر ، فرمی را پر کند سعی کنید که این فرم را در صفحه ای در وب سایت که به آن صفحه فرود می گویند قرار دهید و دریافت کنندگان ایمیل را تشویق کنید که به این صفحه مراجعه و فرم را پر کنند.


۳- ارسال ایمیل های واکنش گرا

دو نوع قالب ایمیل داریم. یکی قالب های Plain –Text یا همان ارسال یا مشاهده متن ایمیل به تنهایی یعنی تصویر و شکل و شمایل خاصی برای ایمیل در نظر نمی گیریم و آن را ارسال می کنیم و دریافت کننده فقط متن را دریافت می کند و مورد دوم قالب های HTML است. در مورد دوم به دفعات دیده ام که قالب ها ریسپانسیو یا واکنش گرا نیستند یعنی در صورتی که کاربر ایمیل را در موبایل خود باز کند به شکل مناسبی محتوای ایمیل نمایش داده نمی شود. استفاده از تلفن های هوشمند به شدت زیاد شده است و بسیاری از ایمیل ها در زمان کوتاهی از دریافت در موبایل کاربران باز می شوند بنابراین حتما قالبی که برای ایمیل های ارسالی تهیه می کنید واکنش گرا باشد.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن