09173119959 مشاوره
چطور یک ورود مطمئن و با اعتماد به نفس داشته باشیم

تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 اردیبهشت 1395

بازدید : 2405

وقتی از در وارد می‌شوید، همه‌ی چشم‌ها به سمت شماست. به‌ویژه اگر برای یک مصاحبه‌ی شغلی، ارائه‌ی کار و یا هر چیز دیگری غیر از حرفه‌تان، وارد اتاق یا سالنی شده باشید. توجه افراد برای آنکه نوع حضورتان را بهتر ببینند، به شما معطوف است.
وقتی از در وارد می‌شوید، همه‌ی چشم‌ها به سمت شماست. به‌ویژه اگر برای یک مصاحبه‌ی شغلی، ارائه‌ی کار و یا هر چیز دیگری غیر از حرفه‌تان، وارد اتاق یا سالنی شده باشید. توجه افراد برای آنکه نوع حضورتان را بهتر ببینند، به شما معطوف است.

اگر می‌خواهید از ورود عالی و با اعتماد به نفس خود به سالن، اتاق یا هر محیط دیگری مطمئن شوید و آغاز فوق‌العاده‌ای در میان جمع داشته باشید، برای‌تان نکته‌هایی داریم.

 

entering-a-room

چرا ورود شما مهم است؟

مهم نیست چه کسی هستید، شما در بیشتر مواقع از روی ورودتان به محیط قضاوت می‌شوید! تصور کنید به عنوان مثال، به اتاقی مملو از جمعیت وارد شده‌اید که می‌خواهید آنها را تحت تأثیر قرار دهید. این سالن می‌تواند پر از همسن‌وسالان شما، مشتریان بالقوه‌ و یا یک محیط پر از افراد سرشناس و مهم باشد.

شما لباس‌های خوبی به تن می‌کنید و سعی می‌کنید زیبا به نظر برسید اما یک نفر شما را به کناری می‌کشد و یادآوری می‌کند که زیپ شلوارتان باز است! اوه! در اولین برخورد خود یک تجربه‌ی وحشتناک داشتید.

اما بازبودن زیپ شلوار فقط یک نمونه‌ی ابتدایی از افتضاحی است که برخورد اول شما می‌آفریند. در واقع تعداد زیادی از کارهایی که ما هنگام ورود به یک اتاق مملو از جمعیت به صورت ناخواسته انجام می‌دهیم، مانند همان باز بودن زیپ شلوار است!

به عبارت دیگر ما بهترین شانس‌های خود را برای موفقیت با عادت‌های بد خود، اشتباهات و نادانی‌های ساده، از بین می‌بریم. نخستین برخورد در واقع جایگاه ما را برای ورود به یک رابطه، یک مصاحبه‌ی شغلی، دیدار با یک شخصیت مهم، آشنایی با شخصیتی که برای‌مان تحسین‌برانگیز است و گرفتن یک مشتری جدید تعیین می‌کند.

خوب در همیشه هم روی یک پاشنه نمی‌چرخد؛ قرار نیست همیشه ورود افتضاحی داشته باشیم، کارهای زیادی هست که می‌توانیم برای ورود خوب به یک اتاق انجام دهیم.

 

۹ نکته برای طراحی اعتمادبه‌نفس و قدرت برای ورود به سالن

توانایی ورود به یک اتاق با اعتمادبه‌نفس، مدت‌ها قبل از آنکه شما در آستانه‌ی در قرار بگیرید، آغاز می‌شود. ما این ۹ نکته را به‌صورت یکپارچه برای شما آماده کرده‌ایم اما شما می‌توانید آنها را به دو بخش آمادگی پیش از ورود و ورود به سالن تقسیم کنید.

پیش از مراسم آماده باشید

برای آنکه ذهن خود را آماده کنید، از لباس و ظاهر خود مطمئن باشید. ممکن است دوستان‌تان از اینکه همواره یک نوع لباس به تن دارید، شما را سرزنش کنند اما این نوع پوشش هم فایده‌های خود را دارد. اول اینکه شما همه‌ی تجهیزات لازم را در اختیار دارید و خیلی زود آماده می‌شوید. به عنوان مثال شب قبل از یک مصاحبه‌ی شغلی به راحتی لباس‌تان را آماده می‌کنید و مطمئن هستید که کراوات خود را از خشکشویی گرفته‌اید! دوم اینکه، چون با لباسی که به تن دارید آشنا هستید، در آن راحتید و اعتمادبه‌نفس خوبی خواهید داشت.

یک ژست قدرتمندانه بگیرید

bigstock-Successful-businessman-in-his-49606895

قاعدتاً شما نیز تا کنون متوجه شده‌اید که وضعیت بدن‌تان می‌تواند پیام‌های روشنی از میزان قدرت شما به محیط اطراف انتقال دهد. گاهی شکل راه رفتن نیز ممکن است شما را تبدیل به یک ملکه‌ی زیبا و قدرتمند کند و یا از شما یک آدم غیرقابل اعتماد بسازد. باید بدانید که وضعیت و موقعیت بدن ما نه تنها می‌تواند به دیگران قدرت ما را نشان دهد بلکه تصور خود ما را نیز از میزان قدرت‌ ذهنی و جسمی‌مان افزایش دهد.

تحقیقات «ایمی کودی»، روانشناس هارواد، نشان داده است که صاف ایستادن می‌تواند بر بیوشیمی بدن ما تأثیر بگذارد. او می‌گوید این موضوع در تمام گونه‌های جانوری که پوزیشن خود را برای قدرت بالاتر حفظ می‌کنند، صدق می‌کند. کودی در یک مطالعه‌ی تحقیقاتی از شرکت‌کنندگان خود خواست که ژست‌های قدرتمندانه بگیرند و نتایجی که به دست آورد، شگفت‌انگیز بود.

بر اساس تحقیقات او بعد از تنها دو دقیقه ژست قدرت، سطح تستوسترون افزایش می‌یابد و کورتیزول که هورمون پاسخ طبیعی بدن به استرس است، کاهش پیدا می‌کند. این برای شما چه معنی‌ای دارد؟ اگر بتوانید قبل از ورود به یک اتاق یا سالن ژست قدرتمندانه به خود بگیرید و با دست و پای کشیده راه بروید، با کاهش یا افزایش این دو هورمون احساس آرامش، اعتمادبه‌نفس و اطمینان بیشتری خواهید داشت.

هیجانات عاطفی خود را کنترل کنید

confidence

تفکرات منطقی بیش از اندازه گاهی هیجانات عاطفی را برمی‌انگیزند! مثلا اینکه نتیجه‌ی یک مصاحبه‌ی شغلی و یا عکس‌العمل‌های حاضران در طول یک سخنرانی و مواردی از این دست ذهن شما را به صورت غیر عادی به خود مشغول کند.

از این موقعیت فرار کنید، سعی کنید هرچند که در یک موقعیت نامربوط قرار دارید، خاطرات خنده‌دار خود را مرور کنید، از دوست‌تان بخواهید یک ماجرای جالب را برای‌تان تعریف کند و یا در حال رسیدن به محل قرار با صدای بلند برای خودتان آواز بخوانید. چند ساعت پیاده‌روی آرام نیز تأثیر گذار است. یادتان باشد در چنین موقعیتی با عجله دوش نگیرید، برای این کار آرامش بخش به اندازه‌ی کافی زمان بگذارید.

زیر و بم مراسم را در بیاورید

مطمئن شوید که همه‌چیز را درباره‌ی این رویداد می‌دانید و از تمام جزئیات آن باخبر شده‌اید؛ از آدرس دقیق گرفته تا جای پارک در همان حوالی و یا شیوه‌ی لباس پوشیدن. نباید ناآماده به نظر برسید. تند تند راه رفتن و نفس نفس زدن برای رسیدن به یک قرار و نیز پوشیدن تی‌شرت در یک مهمانی که همه لباس رسمی پوشیده‌اند چندان مؤدبانه نیست.

نسبت به هدف خود مطمئن و راسخ باشید

dreamstime_xs_18575991-resized-600.jpg

وقتی وارد یک اتاق یا سالن می‌شوید باید احساس مشخصی نسبت به هدف خود داشته باشید. در چنین شرایطی نه تنها فرد آگاهی به نظر می‌رسید بلکه فرصت خوبی برای بررسی وضعیت پیدا خواهید کرد. با اطمینان و اعتقاد کامل راه بروید. به سراغ جایی بروید که باید آنجا بنشینید و نگذارید هیچ چیز این موضوع را به هم بزند.

اگر به یک رویداد اجتماعی می‌روید می‌توانید از قبل تحقیق کنید که چه کسانی حضور دارند و شما باید با چه کسانی ملاقات کنید. اگر میزبان این رویداد هستید باید با گرمی وارد شوید. اگر خجالتی هستید، تماس چشمی و داشتن یک لبخند به لب کار را بسیار راحت‌تر خواهد کرد.

به زبان بدن خود آگاه باشید

original

بسیاری از مردم به اشتباه معتقدند که تا پیش از سخن گفتن هیچ ارتباطی با اطرافیان برقرار نکرده‌اند درحالی‌که وقتی وارد یک محیط می‌شوید از همان ابتدا پیام‌های غیرزبانی به اطرافیان ارسال می‌کنید.

افراد اغلب از ارتباطات غیر کلامی خود آگاه نیستند غافل از اینکه بدون آنکه کلمه‌ای حرف بزنند زبان بدن آنها می تواند تفکرات، احساسات و هیجانات‌شان را منتقل کند.

با لبخند وارد شوید

یکی از مهم‌ترین ارتباطات غیر کلامی که بر افراد در ارتباط با تأثیر می‌گذارد، حالات چهره‌ی شماست. در هر موقعیتی که می‌خواهید گرم و صمیمی به نظر برسید بهترین راه حل لبخند است. این به معنی این نیست که همیشه ردیف دندان‌های‌تان مشخص باشد! اما برای آنکه افراد را برای تعامل با خود ترغیب کنید باید یک لبخند ملایم و نرم روی صورت شما هویدا باشد.

صاف بایستید

مانند وضع لباس شما، شیوه‌ی ایستادن‌تان نیز می‌تواند بر ادراک دیگران در نخستین برخورد شما تأثیر بگذارد. بزرگترین اشتباهی که افراد مرتکب می‌شوند، قوز کردن است. برای مطمئن ظاهر شدن، صاف بایستید.

با ایما و اشاره صحبت نکنید

Businessman Smiling And Pointing - Isolated

افراد مضطرب در یک محیط پرجمعیت قوز می‌کنند و سعی می‌کنند با حرکات چشم و انگشت‌ها با یکدیگر صحبت کنند؛ چیزی که آنها را خجالتی و ناراحت نشان می‌دهد. البته با اشاره صحبت کردن همیشه هم مذموم نیست، اما اگر می‌خواهید به کسی اشاره کنید، قفسه‌ی سینه‌ی خود را صاف نگه دارید و با سر بالا و حرکت کامل و بلندکردن دست این کار را انجام دهید و نه با پشت قوزکرده و اشاره‌ی انگشت؛ درهر‌حال قرار نیست شبیه یک هشت‌پا به نظر برسید.

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن