09173119959 مشاوره
وب سایت جدید Wolfram تمامی تصاویر آپلود شده را تشخیص می دهد

تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1395

بازدید : 2464

Wolfram Alpha یکی از وب‌سایت‌هایی است که می‌توان جواب هر سئوالی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، جغرافیا، علوم شیمی، فیزیک، ریاضی و غیره را به دست آورد. حال وب‌سایت جدید Wolfram قابلیت شناسایی تمامی تصاویر آپلود شده را دارد.

استیون ولفرام بنیانگذار سایت Wolfram Alpha، به تازگی ابزار هوشمندی را طراحی کرده که با آپلود کردن تصویر در آن، به راحتی می‌تواند سوژه‌ی موجود در تصویر را شناسایی کند. البته الگوریتم این ابزار، هنوز در مراحل ابتدایی قرار گرفته و برخی تصاویر را دقیق شناسایی نمی‌کند. 

ولفرام در خصوص این ابزار گفت:

چیزی که در باره این ابزار برای من بسیار جالب است، این است که زمانی سوژه‌ی یک تصویر را اشتباها انسان تشخیص می‌دهد.

در برخی تست‌های کوتاه، سوژه‌ی تصاویر اشتباهی تشخیص داده شد. به عنوان مثال عکس یک مارمولک را «مارمولک شب»، عکس گاو را به عنوان «آنگوس سیاه» و عکس بستنی را به عنوان ماست تشخیص داده است.

banana

با ثبت تصاویری از سوژه‌های آشپزخانه، پیک نیک و آپلود کردن آن‌ها در این سایت، می‌توانید قابلیت آن را محک بزنید. ولفرام می‌گوید که این پروژه را طوری طراحی کرده که بتواند به شناسایی کلکسیون بزرگی از تصاویر کمک کرده و آن‌ها را طبقه بندی کند. این تکنولوژی قادر است به دیگر افراد جهت ساخت ابزار شناسایی عکس کمک کرده و بتوانند ابزار جدید را در اپلیکیشن‌های خود به کار گیرند. به منظور آموزش سیستم، ولفرام میلیون‌ها عکس را در سیستم آن آپلود کرده تا بتواند تصاویر بعدی را به راحتی شناسایی کند. علاوه بر این، تصاویری متفاوت در آن آپلود شده تا فرآیند شناسایی دشوارتر شود؛ به عنوان مثال این سیستم در شناسایی تصویری که در آن گربه‌ای لباس بر تن دارد، موفق نبود.

حال این سیستم قابلیت شناسایی ۱۰٫۰۰۰ تصاویر، عناصر و سوژه‌های مختلفِ رایج را دارد. اگرچه ولفرام اعلام کرده که هنوز این سیستم به سختی برخی تصاویر را شناسایی می‌کند. سیستم جدید ولفرام به سیستم Goggles گوگل و سیستم Firefly آمازون به منظور شناسایی ابزارها اضافه می‌شود. سیستم‌های دیگری مشابه Magic View فلیکر و سایت جدید مایکروسافت نیز وجود دارد که می‌توانند از روی چهره‌ها سن افراد و جنسیت را تشخیص دهد. ولفرام اعلام کرده که پس از آپلود تصویر، نسخه‌ی کوچک تصویر را در پایگاه داده ذخیره می‌کند و می‌توان آن را با افراد دیگر به اشتراک گذاشت و این تصاویر بعدها برای تعلیم سیستم به کار برده خواهد شد. 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن