09173119959 مشاوره
۸ کتاب ضروری برای خواندن قبل از راه‌ اندازی کسب و کار جدید

تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1395

بازدید : 2548

چنانچه جزء آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید کار و بار خود را راه بیاندازید، خوب است که با ذهن باز حرکت کنید و از تجربه‌های افراد مطرح و برجسته کمک بگیرید. در ادامه، سیرن ۸ کتاب مربوط به این عرصه را معرفی می‌کند. بعضی از این کتاب‌ها به فارسی ترجمه شده‌اند و در بازار کتاب ایران هم موجود هستند.

اگر شما قصد راه‌اندازی اولین شغل خود را دارید، به احتمال زیاد دوره‌ها و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اید.

اما آموزش و یادگیری اصلی شما تازه بعد از پایان کلاس‌های درس شروع خواهد شد. هنگامی که فرد فارغ‌التحصیل می‌شود، هنوز نیاز دارد که  آمادگی خود را بالاتر ببرد تا در جمع همتایان خود جایگاه مناسب را پیدا کند.

در ادامه برای آن دسته از افرادی که تمایل دارند به معلومات خود عمق بدهند به معرفی ۸ کتاب پرداخته‌ایم. مطالعه‌ی این کتاب‌ها می‌تواند افراد را برای اولین تجربه‌ی شغلی‌شان در عالم تجارت آماده سازد.

مجموعه‌ی مقالات وارن بافت

وارن بافت یکی از اسطوره‌های دنیای کسب و کار و سرمایه‌داری و در عین حال از ثروتمندترین افراد جهان است. در این کتاب، بافت  مجموعه‌ای از نوشته‌های خود را در دوران چند ده ساله‌ای که مدیرعامل شرکت "برکشایر هاتاوی" بود جمع‌آوری کرده است و دیدگاه‌های شخصی خود را در قالب قوانین و تمرین های کاری به شکل سخنرانی ساده بیان می‌کند.

هنر جنگ

این کتاب قبل از میلاد مسیح، توسط جنرال، استراتژیست نظامی و فیلسوفی به نام "سان تزو" نوشته شده است. "هنر جنگ" یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌های تاریخی در عرصه‌ی استراتژی است. در حالی که این کتاب در کشاکش جنگ و درگیری های نظامی نوشته شده است اما اصول تزو به عنوان استراتژی‌های کسب و کار و تاکتیک‌های مذاکره در سراسر جهان به کار گرفته می‌شود.

پدر پولدار، پدر بی‌پول

در حوزه ی کتاب‌های معروف مربوط به  کسب و کار، اسم سری کتاب‌های "پدر پولدار، پدر بی‌پول" همیشه در لیست‌ها حی و حاضر است. نویسنده‌ی این کتاب "رابرت کیوساکی" است که ماجرای کتاب‌هایش را از زبان پسر نوجوانی روایت می کند که پدر تحصیل‌کرده اما فقیری دارد. در مقابل، پدر دوستش اخراجی دوره‌ی دبیرستان بوده  و حالا یک میلیونر خودساخته است. تجربیات زندگی  و دیدگاه‌های هر دو پدر در این سری کتاب‌ها منعکس شده است.

رکود بزرگ: در ماشین رستاخیز

"مایکل لوئیس" کتاب رکود بزرگ را با استناد به سقوط بازار در سال ۲۰۰۸ نوشت. در سال ۲۰۱۵ هم فیلمی به همین نام ساخته شد که برنده اسکار بهترین فیلمنامه اعلام گردید.

Freakonomics

شاید "اقتصاد عجیب و غریب" معادل فارسی مناسبی برای عنوان این کتاب محسوب شود. Freakonomics توسط "استفان دوبنر" نوشته شده است که اکنون مجری یک پادکست هفتگی است. او این عنوان ساختگی را تبدیل به برند خود کرده است. پروژه‌ی اصلی دوبنر با نوشتن این کتاب شروع شد. او در کتاب خود مرزهای اقتصاد را می‌شکند و قلمروی قواعد و اطلاعات آن را در قالب سوالات کنایی به شکل متفاوتی مطرح می‌کند: "وجه اشتراک معلم‌ ها با کشتی‌گیران سومو در چیست؟" و یا "چرا قاچاقچیان مواد مخدر هنوز با مادرشان زندگی می‌کنند؟"

فراتر از شکست

خواندن این کتاب به تمام افرادی که قصد ورود به دنیای تجارت را دارند توصیه می‌شود. همان‌طور که گفته‌اند: "کسانی که گذشته را از یاد می‌برند محکوم به تکرار آن هستند."

ریسک سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری یکی از مهم‌ترین بخش های دنیای کسب و کار است که رو ز به روز به اهمیت آن افزوده می‌شود.در این حوزه، منابع معتبر چندانی وجود ندارد با این حال، "ریسک سرمایه‌گذاری" توسط دو سرمایه‌گذار باتجربه به نام‌های "برد فلد" و "ژاکوب مندلسون" نوشته شده است که مخاطبان خود را با اصول اولیه و ساختار یک معامله‌ی خوب آشنا می‌کند.

قسمت دشوار کارهای سخت: کسب و کاری راه بیاندازید که توجیه ساده‌ای ندارد

"بن هورویتز" یکی از باتجربه‌ترین کارآفرینان سیلیکون‌ ولی است و در کتاب خود توصیه‌هایی برای راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا دارد و تلاش می‌کند به مخاطب خود درس‌هایی بدهد که قبلا در مدرسه و دانشگاه فرا نگرفته است.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن