09173119959 مشاوره
درس های با ارزشی که باید در سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی بیاموزید

تاریخ انتشار : جمعه 6 فروردین 1395

بازدید : 2134

۰ تا ۳۰ سالگی، دورانی مهم و تاثیرگذار در زندگی هر فرد است. تصمیماتی که شما در این زمان از زندگی می‌گیرید یا درس‌ها و نکاتی که می‌آموزید، در آیند‌ه‌ی شخصی و کاری شما بسیار مهم هستند. در ادامه‌ با ما همراه باشید تا با نکات مفیدی که می‌توانید در این دوران بیاموزید آشنا شوید.

اکثر افراد موفق، سن ۲۰ تا ۳۰ سالگی را دورانی مهم و تاثیرگذار در زندگی‌شان می‌دانند. آنها بر این باورند که بسیاری از موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌های آنها تحت تاثیر کارهایی بوده که در این دوران انجام داده‌اند. دهه‌ی دوم و سوم زندگی زمانی است که فرد به پختگی نسبی رسیده و البته هنوز جا برای تجربیات جدید و یادگیری دارد. در ادامه‌ی این مطلب با نکاتی آشنا می‌شویم که یادگیری آنها می‌تواند آینده‌ی شخصی و کاری هر فرد ۲۰ تا ۳۰ ساله‌ را تحت تاثیر قرار دهد.

۱. ایده‌هایتان را عملی کنید

همه‌ی ما در این دوران با ایده‌های زیادی که هر روز ذهن‌مان را اشغال می‌کنند درگیر هستیم و اکثرا این تصور را داریم که ایده‌های ما در نوع خود بهترین هستند. بهتر است برای اجرای یکی از ایده‌ها تصمیم جدی بگیرید و آن را عملی کنید تا هم ایده‌ی خود را مورد آزمایش قرار دهید و هم تجربیات جدید عملی بیاموزید.

۲. تمرکز کردن را فراموش نکنید

درس های با ارزشی که باید در بیست تا سی سالگی بیاموزید

باز هم صحبت از افکار و ایده‌های مختلف است. سعی کنید زمینه‌ی کاری خود را مشخص کنید و زمان روزانه‌ی خود را صرف کاری واحد و متمرکز کنید. تصمیم نهایی را بگیرید و با تمرکز روی هدفی خاص کار کنید.

۳. پشتکار، مهم‌ترین عامل موفقیت

از شکست خوردن نترسید. یاد بگیرید که بعد از هر شکست با قدرت به کار خود ادامه دهید و به این نکته توجه داشته باشید که هیچ انسانی کامل و بی عیب نیست. همه‌ی افراد موفق دنیا پیروزی‌ها و موفقیت‌هایشان را پس از شکست‌های فراوان بدست آورده‌اند.

۴. کار کردن زیاد عامل موفقیت نیست، اما مزیت‌های زیادی دارد

در این دوران از حداکثر انرژی برای کار کردن استفاده کنید. کار کردن زیاد و سخت اگر هم به موفقیت نرسد، نکات زیادی را به شما آموزش می‌دهد. هر چه بیشتر کار کنید، بیشتر یاد می‌گیرید و بهتر با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنید. کار کردن زیاد در کنار کار کردن هوشمندانه، یک ترکیب عالی برای موفقیت می‌سازد.

۵. اخلاق کاری را بیاموزید

شما حدود ۲۴ درصد از زمان زندگی را به کار کردن مشغول هستید. سعی کنید در زمان و محل کار اخلاقی مناسب و اجتماعی داشته باشید. به طور کلی کسی باشید که به دلیل اخلاق خوبتان، هر کسی آرزوی کار کردن با شما را داشته باشد.

۶. همیشه در حال یادگیری باشید

درس های با ارزشی که باید در بیست تا سی سالگی بیاموزید

هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که در مورد همه چیز اطلاعات دارد. نقل قولی از سقراط می‌گوید :"بزرگ‌ترین دانش آن است که بدانیم چیزی نمی‌دانیم". سعی کنید هموراه در حال یادگیری باشید. شبکه‌ی دوستان و آشنایان خود را بزرگ‌تر کرده و سعی کنید از هر فردی مطالب جدید بیاموزید.

۷. انتظارات را شفاف کنید

در موارد کاری مشخص کنید که چه انتظاراتی از طرف مقابل (چه کارفرما و چه پیمانکار) دارید. بعلاوه سعی کنید به اطرافیان نشان دهید که چه انتظاراتی می‌توانند از شما و تیم کاریتان داشته باشند.

۸. جلسات کاری را کوتاه برگزار کنید

اغلب جلسات کاری طولانی مدت، خسته کننده هستند و بعلاوه نتایج مثبتی نیز ندارند. سعی کنید جلسات کاری ۱۵ دقیقه‌ای را در برنامه‌ی خود قرار دهید و به تیم خود و همکارانتان نیز بیاموزید که در کمترین زمان به نتیجه‌گیری برسند.

۹. برای مدیریت کردن نیاز به مدرک و عنوان ندارید

اگر علاقه به مدیریت و رهبری دارید، سعی کنید روحیه‌ی آن را در خود ایجاد کنید. برای رهبری یک گروه، رفتار شما و تاثیرگذاریتان مهم است، نه مدرک تحصیلی. بسیاری از مدیران موفق هیچ گونه تحصیلات مدیریتی ندارند اما به گونه‌ای رفتار می‌کنند که تاثیرات زیادی روی تیم تحت رهبری‌شان دارند.

۱۰. اولین قرار، بیشترین تاثیر را دارد

سعی کنید در اولین قرارهای کاری و شخصی به بهترین نحو ظاهر شوید. اولین تصویری که از شما در ذهن افراد ثبت می‌شود، بسیار مهم و تاثیرگذار است.

۱۱. وقت، طلاست

درس های با ارزشی که باید در بیست تا سی سالگی بیاموزید

همه‌ی ما این عبارت را بارها و بارها شنیده‌ایم اما متاسفانه کمتر به آن عمل کرده‌ایم. باید به این نکته پی ببرید که زمان شما در این دنیا محدود است و به خصوص در دوران ۲۰ تا ۳۰ سالگی باید بهترین استفاده را از زمان ببرید و با وجود میل باطنی، زمان کمتری را به تفریح اختصاص دهید. افراد زیادی هستند که دوست دارند به گذشته سفر کنند و از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنند تا موفقیت‌های بیشتری در زندگی کسب کنند!

۱۲. بیهوده بحث نکنید

تنها درباره‌ی مواردی که فایده‌ای برای آینده‌ی شخصی و کاری شما دارد بحث کنید. بسیاری از افراد تنها برای اثبات خودشان با شما بحث می‌کنند و بحث و گفتگو با این افراد تنها وقت شما را از بین می‌برد.

۱۳. بهترین مشوق و انگیزه‌ دهنده، خودتان هستید

بسیاری از اوقات از اطرافیانمان انگیزه می‌گیریم یا نیاز به تشویق شدن توسط آنها داریم. سعی کنید برخی اوقات خودتان به خودتان انگیزه دهید. می‌توانید بعد از موفقیت‌های کوچک به خودتان جایزه دهید و از این اتفاق خوشحال باشید.

۱۴. هدف نهایی را مشخص کنید

برای این مورد وقت بگذارید و در همین ابتدای مسیر کسب و کار، هدف نهایی خود را مشخص کنید تا با نظم و هماهنگی بیشتری به سمت آن حرکت کنید.

۱۵. بی تعصب باشید

سعی کنید نظرات و اعتقادات محکمی داشته باشید. اما هیچ گاه در برابر تغییر مقاومت نکنید و بیاموزید که ممکن است ایده و نظر شما اشتباه باشد. همیشه برای تغییر آماده باشید.

۱۶. تصمیمات را بر پایه‌ی عقلانیت و اطلاعات دقیق بگیرید

در زمان‌های تصمیم‌گیری در محیط کار یا برای توجیه تصمیمات‌تان از دلایل منطقی و عقلی استفاده کنید. هیچ مدیری دوست ندارد که شما تصمیمی را تنها به خاطر علاقه در کسب و کار او اعمال کنید.

۱۷. نسبت به دنیای اطراف، بینش منطقی و دقیق داشته باشید

این که بتوانید نیاز افراد و جامعه را بیابید، در موفقیت ایده و کسب و کار شما بسیار مهم است. سعی کنید با بینش دقیق به اطراف خود بنگرید و به دنبال اهداف و ایده‌های جدید باشید.

۱۸. بزرگ‌ترین سرمایه‌ی شما سلامتی است

درس های با ارزشی که باید در بیست تا سی سالگی بیاموزید

سلامتی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سرمایه‌ی انسان است و تا زمانی که آن را از دست ندهید به ارزش آن پی نخواهید برد. برای سلامت خود و خانواده ارزش قائل باشید و به این نکته‌ی ساده توجه کنید که اگر سالم نباشید، نمی‌توانید به خوبی کار کنید پس سلامتی را به کار ترجیح بدهید.

۱۹. صداقت را فراموش نکنید

صداقت و درستکاری مواردی هستند که باید همیشه آنها را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهید. حتی اگر اطرافیان نیز دروغ‌های ما را نفهمند و به ما اعتماد کنند، این ما هستیم که باید همیشه با وجدان خود درگیر باشیم.

۲۰. عشق و خانواده، مهم‌ترین مسائل زندگی هستند

عشق ورزیدن را بیاموزید و بدانید که عشق می‌تواند مهم‌ترین انگیزه و محرک برای موفقیت باشد. در هر تصمیمی، خانواده را در اولویت قرار دهید و فراموش نکنید که تلاش شما برای موفقیت، همیشه برای راضی و خوشحال کردن خانواده است.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن