09173119959 مشاوره
نرم افزارهای مفید برای دورکاری

تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1393

بازدید : 3177

ین روزها با گسترش اینترنت و افزایش سرعت آن و همچنین تمایل افراد به کاهش رفت و آمدهای روزانه، میل به کار از راه دور یا کار در خانه در حال افزایش است.

مقوله دورکاری برای بسیاری یک پدیده‌ی فوق العاده به شمار می‌رود. این نوع از کار به دلیل مزایایی که دارد اغلب باعث بهبود روحیه کارکنان نیز می‌گردد. اما به منظور افزایش کارایی، نیاز به ابزارهای کاری که در پشت صحنه به تسهیل و هماهنگی بیشتر امور می‌پردازند، به شدت احساس می‌شود.

ابزارها و سایت‌هایی مانند جابزبورد یا لینکداین به شما کمک می‌کنند تا شغل مورد علاقه‌تان را پیدا کنید ولی در ادامه ما به شما پنج ابزار مفید را معرفی می‌کنیم تا با بهره‌گیری از آن‌ها مطمئن شوید که کارتان را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهید.

TransparentBusiness

transparentbusiness

ترنسپرنت بیزینس یک برنامه تحت وب است که برای تیم‌های کاری که از راه دور با هم در حال کار هستند، امکاناتی را فراهم می‌کند تا به راحتی یک دید کلی از همکاران و آنچه آنان در حال کار بر روی آن هستند، داشته باشند. این امکانات شامل ثبت و مشاهده‌ی ساعات کاری کارکنان، پروژهای کاری هر کارمند، مشتریان هر کارمند، فاکتورها، گزارشات و بسیاری امکان دیگر است.

اگر تعداد کارکنان کسب و کار شما کمتر از پنج کاربر است، شما می‌توانید از ترنسپرنت بیزینس به صورت رایگان استفاده کنید. هزینه این نرم افزار برای تعداد بیشتر کاربر، به ازای هر کاربر ماهانه ۳۹ دلار است.

Harvest

harvest 1

هاروست برای کارکنان امکان ثبت ساعات کاری‌شان را فراهم می‌کند. آن‌ها همچنین می‌توانند تایم‌شیت کاری خود را برای شرکت ارسال کنند. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید تایمر کاری‌ جداگانه‌ای برای هر پروژه داشته باشید و این تایمر را در زمان‌های لازم استارت یا استاپ کنید. هر یک از کارکنان در بازه‌های زمانی خاصی یک پیام یادآوری خودکار دریافت می‌کنند تا تایم‌شیت خود را به موقع برای شرکت ارسال کنند تا پرداخت حقوق‌شان از این طریق انجام گیرد.

شما از امکان ثبت و ذخیره ساعت این ابزار می‌توانید برای ایجاد فاکتور برای مشتری و همچنین تهیه انواع گزارشات پرداختی یا غیر پرداختی کارمندان یا ساعات کاری پیمانکاران استفاده کنید. برای نمایش بهتر شما همچنین می‌توانید این گزارشات را به فرمت‌های مختلفی مانند سی اس وی، اکسل، گوگل درایو و دیگر فرمت‌ها خروجی بگیرید.

هاروست برای یک کاربر که دارای حداکثر چهار مشتری است، رایگان است. علاوه براین شما می‌توانید از نسخه‌ی رایگان آزمایشی این نرم‌افزار به مدت ۳۰ روز استفاده کنید. سپس در صورت رضایت از آن، پرداخت ۱۲ دلار در ماه تا ۳ کاربر و به همین شکل با افزایش تعداد کاربران نیاز به پرداخت ماهانه بیشتر می‌شود.

Teamgum

teamgum

تیم گام؛ یک افزونه‌ی مرورگر برای فایرفاکس، کروم، سافاری و اپرا است که خود را با عنوان "سریعترین و ساده‌ترین راه برای به اشتراک گذاری هر چیز در وب با تیم خودتان" به بقیه معرفی می‌کند. با این ابزار شما امکان بحث و گفتگو با تیم‌تان را همراه با امکانات دیگری مانند کشیدن و رها کردن تصاویر و فایل‌ها برای به اشتراک گذاری‌شان در اختیار خواهید داشت. برای این کارها نیاز نیست تا صفحه‌ی جدیدی باز کنید یا بین صفحات سوئیچ کنید، زیرا همه چیز در یک صفحه برای شما در دسترس است.

این ابزار برای حداکثر ۱۰ کاربر رایگان است ولی برای کاربران بیشتر، پرداخت ماهانه از ۳۰ دلار شروع می‌شود که البته نسخه‌ی پولی این ابزار دارای امکانات بیشتری است.

DocSecrets

docsecrets

هنگامی که با یک تیم از راه دور در حال کار هستید، استفاده از نرم افزارهایی مانند Google Docs یک راه حل عالی برای کار مشترک بر روی اسناد است که امکاناتی مانند ارسال مدارکی که نیاز به ویرایش‌های منظم دارند را برای کاربران فراهم می‌کند. اما در برخی موارد موضوع امنیت، اولویت بسیاری پیدا می‌کند. زمانی که شما در حال کار بر روی پروژه‌ای حساس هستید، داک سِکرِتز می‌تواند به کمک شما بیاید.

پس از اینکه یک کلمه عبور برای رمزگذاری و رمزگشایی اسناد ایجاد کردید، شما می‌توانید قسمت‌هایی از متن را که می‌خواهید امکان پنهان شدن داشته باشند را انتخاب کنید و این ویژگی را به آن‌ها بیافزایید. تنها با داشتن کلمه عبور می‌توان اسناد مذکور را رمزگشایی کرد.

داک سِکرِتز یک افزونه‌ی رایگان برای نرم‌افزار گوگل داکز است. اینجا مراحل نصب این ابزار کارآمد به طور کامل بیان شده است.

Hoffice

hoffice-640x426

کاربرد این ابزار کمی با ابزارهایی که قبلا توضیح دادیم، متفاوت است. اگر شما جزو افراد خانه بدوشی هستید که همیشه در حال مسافرت هستند، احتمالا مکان‌های مختلفی مانند کافه‌ها، خوابگاه‌ها، هتل‌ها و حتی کنار ساحل، مکان کاری شما به شمار می‌روند. اما نظرتان درباره کار در محل یا خانه‌ی کاملا غریبه و نا آشنا چیست؟

این همان مفهومی است که هوآفیس بر مبنای آن بنا نهاده شده است که هدف آن گردآوری افرادی است که به دنبال فضای کاری آزاد و رایگان هستند که مالکان آن درب خانه‌شان را به روی این افراد باز کرده‌اند. بله درست فهمیدید فضای کاری رایگان!

فقط کافی است ثبت نام کنید و مکان‌های دردسترس نزدیک‌تان را پیدا کنید.

آیا شما نیز تجربه دورکاری داشته‌اید؟ به نظرتان مزایا و معایب این نوع از کارکردن چیست؟ آیا نرم افزارها و ابزارهای کاری دیگری را می‌شناسید که در این خصوص مفید باشند؟

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن