09173119959 مشاوره
گوگل درایو و آشنایی بیشتر با ترفندهای آن

تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 اسفند 1394

بازدید : 2672

گوگل درایو یکی از پرطرفدارترین ابزارهای ذخیره‌سازی اطلاعات در فضای ابری (cloud storage) است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از ترفندها و نکات سودمند در مورد گوگل درایو بیشتر آشنا کنیم.

Google Drive یکی از محبوب­‌ترین سرویس‌­های ذخیره‌سازی در فضای ابری است که امکانات بسیاری را در اختیار کاربرانش قرار داده است. ترکیب فوق­‌العاده‌ی این ابزار هوشمند با اپلیکیشن­‌های third-party و سرویس‌­های گوگل، آن را به انتخابی مناسب از میان سایر ابزارهای مشابه، مبدل ساخته است.

اگر شما از کاربران گوگل درایو هستید باید بدانید که این ابزار، ابزاری فراتر از یک فضای ذخیره‌سازی است و اگر شما زمان کمی را برای آموختن برخی از ویژگی‌های گوگل درایو اختصاص دهید، می‌­توانید عملکرد بهتری داشته باشید.

۱- الصاق و ارسال فایل‌های حجیم با Gmail

در Gmail شما احتیاجی به ارسال فایل‌­ها از طریق کامپیوتر خود ندارید، می­‌توانید فایل­‌های ذخیره شده در گوگل درایو را به عنوان ضمیمه به Gmail خود اضافه کنید. این کار مزایای فراوانی دارد و یکی از مهمترین آن­ها، توانایی ارسال فایل‌­ها با حجمی معادل ۱۰ گیگا بایت است ( در حالت استاندارد این مقدار تنها ۲۵ مگابایت است). بعلاوه هنگام افزودن فایل­‌ها از طریق گوگل درایو، آن­ها بلافاصله و بدون نیاز به آپلود دوباره به متن الصاق می­‌گردند( اهمیتی ندارد که حجم فایل چقدر است). تنها با کلیک بر روی دکمه‌­ی insert files from Drive و دکمه‌ی attachment فایل مورد نظر اضافه می‌شود.

۲- ذخیره‌ی محتوای آنلاین در گوگل درایو

مشابه Evernote، گوگل درایو برای شما امکان ذخیره‌ی محتوای آنلاین را با استفاده از مرورگر کروم ایجاد می‌کند. البته نه به خوبی Evernote، اما می­‌توانید از آن استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف، شما می­‌توانید در کروم، Save to Google Drive را انتخاب کنید. این فرآیند برای شما امکان ذخیره‌ی مستقیم متون آنلاین(در Google docs)، تصاویر، فایل­‌های صوتی و تصویری را در گوگل درایو ایجاد می­‌کند. بعلاوه می­‌توانید از صفحات وب اسکرین‌شات بگیرید و در صورت تمایل در درایو ذخیره نمایید.

۳- استفاده از تکنولوژی OCR

گوگل درایو به همراه تکنولوژی OCR) Optical Character Recognition) برای استخراج متن از تصاویر و فایل­‌های pdf، ارائه شده است. روند کار بسیار ساده است: بر روی عکس یا فایل PDF مورد نظر خود در گوگل درایو راست کلیک کنید، به روی گزینه‌ی "Open With" بروید و بر روی "Google Docs" در منوی باز شده کلیک کنید.

 تصویر یا فایل PDF در Google Docs به همراه متن نوشته شده در زیر آن، نمایش داده خواهد شد. البته متن کامل نخواهد بود؛ اما تا حدودی می­‌تواند توضیح روشنی از تصویر ارائه دهد.

۴- دسترسی به کلیدهای میانبر در گوگل درایو

مثل سایر اپ­‌های گوگل، گوگل درایو نیز با تعداد زیادی کلید میانبر عرضه شده. برای دسترسی به این میانبرها کافیست از کلید "?+shift" در هر جایی از گوگل درایو که هستید، استفاده کنید. پنجره­‌ای به همراه تمامی میانبرهای موجود باز می‌شود. مواردی را که می­‌خواهید به خاطر بسپارید. با این روش می­‌توانید کارها را سریع‌­تر انجام دهید.

۵- آپلود فایل‌­ها به وسیله‌ی کشیدن و رها کردن( Drag and Drop)

برای آپلود فایل‌ها در گوگل درایو، شما الزاماً مجبور به کلیک بر روی دکمه­‌ی new و انتخاب فایل نیستید؛ بلکه تنها می‌­توانید فایل‌های مورد نظر را از کامپیوتر خود با استفاده از روش کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) به گوگل درایو انتقال دهید تا به صورت اتوماتیک شناسایی و آپلود شوند.

۶- پین کردن گوگل درایو در نوار وظیفه (Taskbar)

اگر می­‌خواهید هر کجا که هستید بتوانید به سرعت به پوشه‌­ی گوگل درایو دسترسی داشته باشید، بهتر است آن­را در نوار وظیفه‌ی ویندوز قرار دهید. همه­‌ی آنچه باید انجام دهید این است که پوشه­‌ی گوگل درایو را با استفاده از روش کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) به نوار وظیفه اضافه کنید. آیکن فایل اکسپلورر در نوار وظیفه ایجاد می‌­شود (اگر در حال حاضر وجود نداشته باشد). بر روی آن راست کلیک کنید؛ سپس هر زمان که مایل باشید می­‌توانید بر روی پوشه­‌ی گوگل درایو کلیک کنید و به آن دسترسی داشته باشید.

۷- به فایل‌­های صوتی گوش کنید

music player for google drive

 

شما تنها قادرید فایل­‌های صوتی را از گوگل درایو دانلود کنید، زیرا نرم‌­افزار پخش موسیقی در گوگل درایو وجود ندارد. اگر می‌خواهید در گوگل درایو موسیقی گوش کنید، Music Player for Google Drive را دانلود کنید تا امکان پخش فایل­‌های صوتی در گوگل درایو را داشته باشید.

نتیجه گیری

نکات بسیاری راجع به گوگل درایو وجود دارد و این­‌ها تنها چند ترفند ساده هستند. شما باید خودتان تلاش کنید تا نکات بیشتری یاد بگیرید. اگر ترفندهای بیشتری راجع به گوگل درایو می‌دانید، می‌توانید آنها را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن