09173119959 مشاوره
افزایش بازدید سایت با جلوه های تصویری

تاریخ انتشار : جمعه 18 دی 1394

بازدید : 1918

برای آن که بتوانیم مفهوم و پیام اصلی سایت را به درستی انتقال دهیم، باید متن ها، فضاهای خالی و جلوه های تصویری را با دقت با هم ترکیب، و بر اساس آن صفحات را طراحی نماییم. استفاده از جلوه های تصویری در سایت یکی از قوانین پایه و اساسی برای افزایش بازدید سایت است.

برای آن که بتوانیم مفهوم و پیام اصلی سایت را به درستی انتقال دهیم، باید متن ها، فضاهای خالی و جلوه های تصویری را با دقت با هم ترکیب، و بر اساس آن صفحات را طراحی نماییم.
استفاده از جلوه های تصویری در سایت یکی از قوانین پایه و اساسی برای افزایش بازدید سایت است.

در زیر به تعدادی از جلوه های خاص گرافیکی در طراحی وب سیرن اشاره کرده و بعد به ارائه نکاتی در رابطه با آن خواهیم پرداخت.


فضای سفید خالی

بر خلاف تصور نادرست بسیاری از کسب و کارهای غیر حرفه ای و کوچک، فضاهای خالی موجود در سایت، نقش مهمی در حفظ تعادل و هماهنگی متون با جلوه های تصویری دارد و گاهی اوقات پر کردن فضای خالی با یک تصویر به جای آنکه منفعتی برای شما داشته باشد باعث به همریختگی سایت می شود.

 

استفاده از تصویرهای با کیفیت

هر چند گرافیک نقش مهمی در افزایش بازدید سایت دارد، اما استفاده بیش از حد آن، ممکن است نتیجه ی معکوس داشته باشد. هدف اصلی استفاده از جلوه های تصویری در سایت پر کردن صفحات با تصاویر نیست، بلکه این جلوه ها نقش مکمل برای سایت دارند.

یک یا دو عدد عکس مناسب با کنتراست، وضوح بالا و رنگ مناسب (پررنگ)، بهتر از پر کردن سایت با عکسهای مختلف می باشد. تصاویر کم رنگ و نامناسب، یا به راحتی با زمینه ترکیب میشوند و یا صفحات را به هم ریخته تر نشان می دهند. پیدا کردن تصاویر مناسب ممکن است وقتگیر باشد اما با قرار گرفتن در وب سایت، به محتوا اهمیت می بخشد که این امر رضایت کاربران را در پی خواهد داشت.

استفاده از گرافیک

اثرات مثبت به کار گیری اصول درست تایپوگرافی و جلوه های متنی میتواند به خوبی استفاده از جلوه های تصویری در سایت باشد؛ و یا حتی بهتر؛ که این امر بستگی به نوع سایت شما دارد.

به عنوان مثال اگر طراحی سایت شما ظریف و سنتی است، استفاده از عناصرهای گرافیکی می تواند به عملکرد صفحات سایت، فرم و چارچوب مناسبی ببخشد.

مرتبط بودن تصاویر با مطالب

قرار دادن تصاویری که مرتبط با محتوای سایت باشد در جلب توجه کاربر نقش بسیار مهمی دارد. زیرا پراکندگی میان مطالب و تصاویر مورد استفاده در سایت باعث افزایش Bounce Rate می شود.

برای آن که بتوانیم مفهوم و پیام اصلی سایت را به درستی انتقال دهیم، باید متن ها، فضاهای خالی و جلوه های تصویری را با دقت با هم ترکیب، و بر اساس آن صفحات را طراحی نماییم.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن