09173119959 مشاوره
حدود نیمی از گجت‌های فعال شده در هفته‌ کریسمس ساخت اپل بود

تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 دی 1394

بازدید : 2200

بنابر گزارش موسسه‌ی تحلیلی فلوری که متعلق به یاهو است، ۴۹.۱ درصد از گجت‌های هوشمند فروخته شده در روزهای ۱۹ تا ۲۵ دسامبر متعلق به اپل و گوشی‌های آیفون و تبلت آیپد بوده است.

بار دیگر آیفون‌ها و آیپدهای اپل حدود نیمی از گجت‌های فعال شده در کریسمس را به خود اختصاص داده‌اند. بنابر گزارش موسسه‌ی تحلیلی فلوری، اپل در فاصله‌ی بین ۱۹ تا ۲۵ دسامبر بیش از ۴۹.۱ درصد از گجت‌های هوشمند فعال شده را به خود اختصاص داده که البته در مقایسه با سال گذشته ۲.۲ درصد افت داشته است.

سامسونگ با در دست داشتن ۱۹.۸ درصد از گجت‌های هوشمند فعال شده در این بازه در جایگاه دوم قرار گرفته است. این مقدار در قیاس با سال گذشته ۲.۱ درصد رشد داشته است که نشان می‌دهد به ازای افت اپل، سامسونگ رشد داشته و میزان فروش خود را افزایش داده است. سهم نوکیا از ۵.۸ درصد سال ۲۰۱۴ به ۲ درصد رسیده اما توانسته جایگاه سوم را از آن خود کند. ال‌جی و شیائومی نیز با ۱.۷ و ۱.۵ درصد در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

این داده‌ها نشان می‌دهند که تقاضا برای فبلت‌ها بار دیگر افزایش یافته است. سال ۲۰۱۳ فبلت‌ها ۴ درصد از گوشی‌های هوشمند فعال شده در روزهای ۱۹ تا ۲۵ دسامبر را به خود اختصاص داده بودند. این مقدار در سال ۲۰۱۴ به ۱۳ و امسال به ۲۷ درصد رسیده است. گوشی‌هایی با ابعاد کوچک از ۳ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۲ درصد در سال ۲۰۱۴ و تنها یک درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده‌اند. گوشی‌های با ابعاد متوسط نیر در این سه سال از ۶۴ به ۶۳ و سپس به ۵۴ درصد رسیده‌اند.

خرید تبلت‌ها نیز افت داشته و از ۱۲ درصد در سال ۲۰۱۳ به ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۴ و ۹ درصد در سال ۲۰۱۵ رسیده است. تبلت‌ها با ابعاد بزرگ نیز همین روند را داشته و از ۱۷ درصد به ۱۱ و سپس ۹ درصد در سه سال اخیر رسیده‌اند.

آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ پلاس ۱۲ درصد از گجت‌های فعال شده‌ی مجهز به سیستم عامل iOS را در هفته‌ی کریسمس به خود اختصاص داده‌اند و ۵۰ درصد از فبلت‌های فعال شده در این بازه نیز اندرویدی بوده‌اند. در آخر نیز باید گفت که نصب اپلیکیشن‌ها در این بازه ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

فلوری این داده‌ها را با زیر نظر گرفتن ۷۸۰ هزار اپلیکیشن بدست آورده است.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن