09173119959 مشاوره
چهار روش برای افزایش دانش روز شما بدون استفاده از رایانه

تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1394

بازدید : 1917

هرچند که استفاده از کامپیوتر تقریبا برای زندگی کاری افراد امری اجتناب‌ناپذیر است، اما حتی همان‌ فردی که بیشترین ارتباط را با تکنولوژی و رایانه دارد هم باید گاهی اوقات پا به عقب گذاشته و از ماشین خودش فاصله بگیرد و نفسی تازه کند.

شما نشانه‌هایش را می‌دانید ــ گردن درد، خشکی چشم و خستگی ذهن. همگی نشانه‌های شخصی است که در یک ماراتون طولانی استفاده از لپ تاپ قرار گرفته است یا شخصی که جلسه‌ی چهارم ویدیویی خودش را طی یک روز در حال گذراندن است قطعا چنین تجربه‌ای را خواهد داشت.

شما عاشق کارتان هستید ولی قطع به یقین همیشه عاشق رایانه‌تان نخواهید بود.

هرچند که استفاده از کامپیوتر تقریبا برای زندگی کاری همه‌ کسانی که امروزه مشغول کاری هستند امری اجتناب‌ناپذیر است اما حتی همان‌ فردی که بیشترین ارتباط را با تکنولوژی و رایانه دارد هم باید گاهی اوقات پا به عقب گذاشته و از ماشین خودش فاصله بگیرد و نفسی تازه کند.

اینجا شما لیستی از ابزارهای سرگرم کننده، سریع و  رایگان را خواهید شناخت که به شما امکان می‌دهد کلیه‌ی گجت‌های هوشمندتان را پشت  سرتان جا بگذارید اما همچنان در مسیر یادگیری به سمت جلو حرکت کنید.

پس، از ماساژدرمانی‌ خداحافظی کنید و به استعداد‌های فنی‌تان سلام کنید.

۱. به آموزش‌های صوتی گوش دهید

اگر تا امروز چنینی چیزی را نشنیده‌اید. باید بگویم که پادکست‌ها امروزه به ابزار قابل احترامی تبدیل شده‌اند و دیگر مجبور به دیدن و شنیدن تحقیقات جنایی و اسب سواری‌های یک کمدین در زمان‌های استراحت‌تان نیستید. در حقیقت بهتر است بدانید که بخش تکنولوژی یکی از بخش‌ّهای جذاب و پر درخواست برای پادکست‌ها هستند. به این معنی است که شما مقدار خیلی زیادی از موضوعات مفیدی را برای استفاده در اختیار دارید بنابراین اگر شما می‌خواهید در مورد یک موضوع جدید اطلاعات خوبی به دست بیاورید یا اخبار جدید تکنولوژی را در مورد موضوعی بشنوید یا اگر می‌خواهید به صورت عمیقی وارد یادگیری یک موضوع مشخصی شوید، حتما یکی را پیدا خواهید کرد که در مورد علائق‌تان به شما آموزش دهد.

همه‌ی اینها با گوشی که در دسترس دارید امکان‌پذیر بوده و شما می‌توانید هرمکان و هرزمانی ــ شست‌ و شوی ظرف‌ها، تمرین در باشگاه و حتی زمان دوش گرفتن ــ از آن استفاده کنید.

یک داستان واقعی :

پادکست‌ها من را به تکنولوژي علاقه‌مند کردند و باعث شدند که من شغل اصلی خودم را فراموش کنم و به سمت تکنولوژي حرکت کنم و هم اکنون هم آنها به عنوان منابع اصلی من در شناخت شرکت‌ها هستند.

۲. سراغ همکاران‌تان بروید

یکی دیگر از راه‌های کم خرج ولی خیلی با ارزش برای افزایش دانش دنیای تکنولوژی، ایجاد ارتباط در دنیای واقعی است. افراد درون‌گرا و برنامه‌نویس‌هایی که همه فکر و ذکرشان فقط برنامه‌هایی است که می‌نویسند را فراموش کنید. جامعه‌ی تکنولوژی وقتی همه‌ی افراد در کنار یکدیگر باشند رشد سریعی خواهد داشت.

شما همواره همراهانی را برای تدریس و همراهانی برای یادگیری در جلسات تکنولوژی برگزار شده خواهید یافت. یا حتی شما می توانید در کنفراس‌ها و رویدادهای سالیانه‌ی شرکت‌ها که اساتید هر بخش در آن شرکت می‌کنند یاد بگیرید تا نگذارید تنها مثل یک فرد مبتدی که سر راه قرار گرفته به نظر برسید. اگر شما نحوه‌ی شروع ارتباط را بلد باشید همه ی ما عاشق افراد جدید الورود علاقه‌مند به یادگیری هستیم. من وقتی به عنوان هماهنگ کننده‌ی وب سایت Rails Girls در اولین جلسه‌ی ملاقاتی که در آن حضور داشتم انتخاب شدم این تئوری کاملا برای من اثبات شد.

نکته‌ی کلیدی : وقتی شما در یک مراسمی شرکت می‌کنید دقیقا مثل برنامه‌ای که برای شما تدارک دیده‌اند رفتار نکنید. وقتتان را صرف صحبت و تبادل نظر در مورد کارها و شرایط شغلی و مهارت‌های اصلی سایر افراد دعوت شده به مراسم کنید. نحوه‌ی آغاز کار و ارتباط آن با امور فنی همیشه برای شغل شما می‌تواند الهام بخش باشد.

۳. به شخص دیگری توضیح بدهید

دانش فنی‌تان را برای خودتان نگه ندارید. همه‌ی موضوعاتی که در حال یادگیری آن هستید یا برروی آن کار می کنید را، با سایر افراد به روشی موثر جهت تثبیت روش‌هایی که در ذهن‌تان است به اشتراک بگذارید. دلیل اهمیت این مطلب بخاطر این است که شما نیاز دارید آن چیزی را که به آنها انتقال می‌دهید را عمیقا متوجه شوید و در صورتی که با جزئیات مطالب را به سایر افراد توضیح دهید قطعا نکات جدیدی را هم در ذهنتان تثبیت خواهید کرد.

البته شما نیازی نیست در مورد روش‌های انحصاری و یا پروژه‌های شخصی تا با افراد دیگری صحبت کنید. در زمان‌هایی که بر سر دوراهی افکارتان قرار گرفته‌اید شما هم می‌توانید مانند سایر افراد حرفه ای که از تکنیک های مختلفی برای بیان حرف‌هایشان استفاده می کنند، استفاده کنید. تکنیک‌هایی نظیر اینکه به شما کمک می‌کند تا فقط در مورد مشکلات و موانعی که سد راه‌تان است با دوستان و اعضاء خانواده و ... صحبت کنید.

هرچه افرادی که اطلاعات را با آنها به اشتراک می‌گذارید کمتر با امور فنی مرتبط با کار شما آگاه باشند بهتر خواهد شد چرا که نیاز شما برای بازگویی جزئیات فنی بیشتر و اشتراک گذاری اطلاعات حساس شما کمتر می شود. در این حالت وقتی شنونده‌گان به صورت زنده حرف‌های شما را می‌شنوند شما شانس پاسخگویی به سوالات گوناگونی را پیدا‌ می‌کنید.

۴. کاری متفاوت انجام دهید

باور داشته باشید یا نه. شما می‌توانید سرگرمی‌های غیر آنلاینی را پیدا کنید که در افزایش مهارت‌های دیجیتالی شما کمک می‌کند.اگر به روش‌های فنی از آن چیزی که در شرایط عادی با‌ آن روبرو هستیم بیرون بیاییم، ناخودآگاه متوجه روش‌های جدیدی در این عرصه خواهیم شد. که البته با آگاهی از روش‌های جدید شما در درک مطالب فنی عملکرد بهتری را تجربه خواهید کرد. به عنوان مثال اگر یک طراح وبسایت هستید دست به نقاشی در دنیای واقعی بزنید تا رنگ‌ها را بهتر درک کنید. اگر نیاز به درک بهتر و منطقی‌تر شرایط را دارید یا یک برنامه نویس هستید سعی کنید تا با افراد با مهارت شطرنج بازی کنید.

مهارت‌های شما در زمینه‌ی شغلی‌تان با استفاده از سرگرمی‌هایی که مستقیما ارتباطی با شغل شما ندارند افزایش چشمگیری می‌تواند داشته باشد. از علائق من رقص با سبک موسیقی کانتری Country است  و باور کنید یا نه، من همواره ارتباط موازی بین این کار و آموزش کد‌نویسی پیدا می‌کردم.
البته همانطوری که مطلع هستید با رفتن به دنیای آفلاین و تمرکز بر‌روی فعالیت‌هایی که به آن علاقه دارید بازیافت انرژی از دست رفته تان را در زمان بازگشت بر سر میز کار تضمین می کند. سود بدی در ازای پرداخت زمان‌تان کسب نکرده‌اید.

بنابراین اگر شما می‌خواهید در زمینه‌ی مهارت‌های دیجیتالی‌تان یک پله بالاتر بروید سعید کنید هر از گاهی یک قدم از رایانه‌تان فاصله بگیرید. هرچند همین زمانیکه از رایانه دور هستید می‌تواند سرمایه‌گذاری زمان برای یادگیری در عین تفریح باشد.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن