09173119959 مشاوره
۵ استراتژی برای ایجاد روابط قوی با مشتری

تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 آذر 1394

بازدید : 3443

ایجاد روابط قوی بین شما و مشتری یک استراتژی صحیح و کامل به منظور بهبود کار سازمان شما می باشد. این یک واقعیت شناخته شده است که به دست آوردن مشتریان جدید بسیار هزینه برتر است نسبت به هزینه های رو به رشد برای فرصت های کسب و کار با مشتریان قدیمی است.

ایجاد روابط قوی بین شما و مشتری یک استراتژی صحیح و کامل به منظور بهبود کار سازمان شما می باشد.
این یک واقعیت شناخته شده است که به دست آوردن مشتریان جدید بسیار هزینه برتر است نسبت به هزینه های رو به رشد برای فرصت های کسب و کار با مشتریان قدیمی است. علاوه بر این مشتریان قدیمی ۶۷ درصد بیشتر از مشتریان جدید به شما سود می رسانند و باعث رونق کسب و کار شما می شوند. حتی مهمتر از آن، طرفداران کسب و کار شما سازمان شما را به دیگران معرفی و توصیه می کنند. مشتریان شما کسب و کار شما را در میان محافل اجتماعی از طریق منابع آنلاین که یکی از قدرتمندترین ابزار تبلیغات است معرفی می کنند.
۸۳ درصد از مشتریان اظهار می کنند که کاملا یا تا حدی به توصیه های دوستان یا خانواده ی خود اعتماد دارند و ۶۶ درصد می گویند به نظرات مصرف کنندگان آنلاین اعتماد دارند. اما چگونه می توان قوانین مشتری مداری را ایجاد و آن را حفظ کرد؟
راههای زیر برای ایجاد روابط قوی مشتری مداری است که به شما کمک خواهد کرد تعامل بین خودتان و مشتری را افزایش دهید و طرفداران کسب و کار خود را افزایش دهید.

۱- جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها برای شناختن مشتریان
ایجاد روابط مستحکم با مشتریان خود نیاز به زمان برای شناخت آنها دارد، گزارش اخیر مک کینزی نشان می دهد که از طریق اطلاعات شخصی میتوان بازاریابی را بیش از ۲۰% بهبود بخشید.
شما ممکن است قبلا اطلاعاتی از برخوردهای مختلف با مشتریانتان داشته باشید و شما باید آن اطلاعات را برای جمع آوری اطلاعات اضافی که میخواهید جمع آوری کنید، استفاده نمایید. در واقع از برخوردها و اطلاعات قبلی مشتریانتان در برخورد های جدید استفاده کنید.
راه های زیادی برای جمع آوری اطلاعات وجود دارد از جمله نرم افزار ارتباط با مشتری ، تجزیه و تحلیل و … نظر سنجی از کارکنان. سازمان شما میتواند یک تحلیل دقیق و کامل از اطلاعات شما را در مورد مشتریانتان در مورد اولویت ها، نیاز ها، نقاط ضعف، و اهداف مشتریانتان ارائه دهد.
این داده ها نشان خواهد داد که چگونه، چه زمان و چرا مشتریان شما خدمات شما را استفاده می کنند و به شما برای پیشنهاد های هدفمند و مطالب جذاب بازاریابی که شامل تمام تجربیات شخصی است، کمک خواهد کرد. این روند طولانی نیست، در رفتار با مشتری صداقت و حمایت از پیش نیازهای اصلی مشتری مداری است.
Nexfix یک شرکت است که بر جمع آوری اطلاعات و سرویس های خصوصی سازی اطلاعات تسلط دارد.
آنها از این اطلاعات، استفاده می کنند تا توصیه های شخصی خود را ارائه دهند و اطمینان می دهند که تمام تجربیات مشتریان با شرکت، معتبر، محرمانه و خصوصی است.

۲- با شخصیت بودن : همدردی با مشتریان و در نهایت پیروزی در کسب و کار
ما همه تجربیات لذت بخش کمی از پشتیبانی برای کسب و کار داریم، اما سازمان هایی هستند که با مشتریان خود همدردی میکنند و یک فضای دوستانه را ایجاد می کنند. مشتریان باید احساس راحتی کنند تا به هرآن چیزی که میخواهند دست یابند و باید از برخورد های شما لذت ببرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتری خود (برای گردآوری اطلاعات در اولین قدم) و یا فقط یک ارتباط شخصی (در موقع مناسب) در مکالمات خود باید لحن خود را تغییر دهید و بر روی شرح کسب و کار خود یک ارتباط و وابستگی ایجاد کنید. این رابطه ی شخصی احساس خوبی به مشتریان می دهد و آنها را به ادامه ی استفاده از خدمات شما و ترویج کسب و کار شما تشویق می کند.

۳- پاسخ به بازخورد مشتریان
فعالانه برای ساخت زندگی امن و ساده تر برای مشتریانتان، تلاش کنید. ارائه ی سرویس های عالی را از حالت وعده دادن صرف، بالاتر ببرید و ثابت کنید به مشتریانتان که آنها می توانند به شما اعتماد کنند و شما میتوانید از کسب و کارشان محافظت کنید. به طور منظم درخواست بازخورد از مشتری – و البته، توجه به آن – می تواند به شما کمک کند راه های کمک به مشتری خود را پیدا کنید. پاسخ به بازخورد مشتریانتان تعهد شما نسبت به روابط مشتری و شما را نشان می دهد و وفاداری را به وجود می آورد . به طور مثال زمانی که tesla motors ساخته شد در سال ۲۰۱۳ دو مدل از ماشین s با هم برخورد کردند و آتش گرفتند . آنها نگرانی بسیاری از مردم در مورد ایمنی از وسایل نقلیه را شنیدند . tesla در زمان ترس مشتریان را آرام کرد، شرکت ۳ حفاظ به باتری در پایین ماشین در جایی که آتش نشات گرفته بود اضافه کرد که به طور موثراز احتمال آسیب و شروع آتش سوزی حفاظت می کند.
با این حال tesla میخواست مطمئنا ترس مشتریانش را کاملا آرام کند ، در حالی که این مثال کاملا خاص است ، این مفهوم میتواند به صورت کاربردی در بسیاری از موارد اعمال شود.

۴- پاسخ سریع از طریق رسانه ی مرجع به مشتریان
آیا می دانید چگونه و چه موقع مشتریان شما دوست دارند با شما ارتباط برقرار کنند؟ اگر نه، شما باید راه حل را پیدا کنید، ارتباط از طریق ایمیل ممکن است برای شما مناسب باشد اما برای رسیدن به مشتریانتان درمحیط مورد نظر باید نشان دهید که ارتباط با آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.
خواه از طریق ایمیل باشد یا تلفن ، متن ، چت یا حتی رسانه های اجتماعی ،با استفاده از این روش ها در هر زمان از روز شما میتوانید در دسترس باشید، در این عصر ارتباطات مردم انتظار دارند که پاسخ فوری در رسانه های اجتماعی بگیرند. با توجه به تحقیقات انجام شده توسط Social Habit در واقع نزدیک به نیمی از مصرف کنندگان، انتظار دارند که در عرض ۶۰ دقیقه پاسخ آنها داده شود، و نزدیک به ۱٫۳ انتظار دارند حدود نیم تا یک ساعت از طریق رسانه پاسخ سریع دریافت کنند، مشتریان شما فرایند ارتباطات طبیعی و آسان را ترجیح می دهند و به آن ارزش می دهند تا به نتیجه برسند.

۵- به یک مورد توجه کنید تا چیزهای بیشتری به دست آوردید.
برای اثر گذاری جدی، در تعامل با مشتریانتان فراتر بروید. بسیاری از صاحبان کسب و کار محصولات خوبی دارند، که پشت تلفن بسیار تاثیر گذارند و انتظارات شما را در آغاز یک پروزه برآورده می کنند اما به طور میانگین به شما کمک نمی کنند که حامی نام تجاری آنها شوید. سازمان هایی هستند که یک راه غیر منتظره لذت بخش برخلاف انتظار مشتری پیدا می کنند. طرفداران وفادار کسانی هستند که تجربیاتشان را به دیگران منتقل میکنند، یکی از راههای مفید این است که سرویس های مکمل ارائه دهیم تا تلاش های بازاریابی شما اثربخش باشد، چرا که اقدامات حتی محدود و گاهی اوقات شدید میتواند موثر واقع شود.
ما همیشه برای طرفداران پویاسازان اهمیت قائل می شویم و آنها را به رسمیت می شناسیم ، یکی از دلائل شهرت پویاسازان تیم ساپورت آن می باشد ، پویاسازان جزء ۱۰ شرکت اول هاستینگ درایران می باشد و این امتیاز به ما می گوید که مشتریان زیادی طرفدار پویاسازان هستند و وفاداری مشتریان ما باعث سرافرازی ماست.

باید دقت داشته باشید ارتباط با مشتری همیشه بایستی ادامه دار باشد و هرگز پایانی ندارد، مثل هر رابطه ی دیگری. در پی این راهنمایی در طول دوره ی ارتباط با مشتریانتان، می توانید اطمینان داشته باشید که شرکای قوی و وفاداری دارید که سازمان شما را ترویج میدهند و آن را برای رسیدن به آینده ای بهتر نگه می دارند.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن