09173119959 مشاوره
چک لیست راه اندازی وب سایت و تحلیل جزییات قبل از راه اندازی وب سایت

تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آذر 1394

بازدید : 3859

طراحی و ساخت یک وب سایت فرآیند پیچیده ای است. ایجاد یک چک لیست تست وب سایت راه ایده آلی برای پیگیری هر کامپوننت وب سایت شما و پیشگیری از ارورهای احتمالی می باشد.

طراحی و ساخت یک وب سایت فرآیند پیچیده ای است. ایجاد یک چک لیست تست وب سایت راه ایده آلی برای پیگیری هر کامپوننت وب سایت شما و پیشگیری از ارورهای احتمالی می باشد.
از مراحل اولیه ی برنامه ریزی تا آخرین بخش توسعه و ساخت، موقعیت های زیادی برای اشتباه هست، از اشتباهات بزرگ گرفته تا کوچک.
از آنجا که راه اندازی یک وب سایت مملو از غلط املایی یا لینک های غیرکارآمد، چیزی نیست که شما بخواهید، حفظ شهرت سازمان با تکمیل چک لیستی که در زیر ارائه می شود برای تست قبل از راه اندازی وب سایت، میسر خواهد شد.

محتوا و طراحی:
–    برای جستجوی غلط های املایی احتمالی و خطاهای گرامری، همه ی محتویات را با صدای بلند بخوانید.
در این مرحله فرایند توسعه ی وب، هر مطلب نوشته شده بایستی بازخوانی شود، حتی در صورت نیاز، چندین بار. برای این که مهم و حیاتی است که جداگانه به هر صفحه ی وب سایت سرزده شود و به صورت جزیی به دنبال غلط هایی از جمله غلط املایی یا دستور زبان، قالب بندی مطالب در سراسر مرورگرها و دستگاه ها پرداخته شود. ویرایش تمامی مطالب وب سایت شامل عناوین، محتوای قابل چاپ، محتوای قابل دانلود، محتوای هدر، Navigation، محتوای پاصفحه، نوشتن Caption ها و Pull quotes ضروری است.

–    کارکرد سایت بر روی مرورگرها و دستگاه های مختلف را تست کنید.
هر تصویر، ویدئو و فایل صوتی را از لحاظ کارکرد و بهینه بودن برای همه دستگاه ها و مرورگرها بررسی کنید، تا از درستی کارکرد آن مطمئن شوید. به عنوان تست، در سراسر دستگاه ها، ما توصیه می کنیم از یک افزونه ی مرورگر، به نام Web Developer که آماده برای کروم، فایرفاکس و اپرا است، استفاده نمایید. این افزونه این کار را برای شما ساده می کند که ببینید چطور وب سایتتان برای انواع سایزهای مختلف صفحه نمایش، تغییر اندازه می دهد. البته هم چنین مهم است که سایت را روی انواع دستگاه ها مثل آیفون، اندروید و غیره چک نمایید تا مطمئن شوید تمام خصیصه های ممکن از طراحی را لحاظ کرده اید. به قالب بندی سایت مخصوصا روی دستگاه های همراه خیلی توجه کنید.

 

کارکرد و کد:

–    لینک ها را با Google & W3C Link checker تست کنید.
روی هر لینک کلیک کنید تا مطمئن شوید درست کار می کند. هم چنین ابزار مفیدی وجود دارد برای تست هر لینکی که شما از دست داده اید. برای سایتهای تست که عموما قابل مشاهده است ابزارهای وب مستر گوگل به خطاهای ۴۰۴ یا لینک های شکسته اشاره می کنند. همچنین W3C link checker را داریم که رایگان و بسیار مورد توجه است. شما بایستی اطمینان حاصل کنید که تمامی لینک های خارجی در یک تب جدید باز می شود. شما بهتر است تا جایی که امکان دارد کاربران را به دور از وب سایت رهبری نکنید. چک کردن لینکها بایستی به لینک های اغلب نادیده گرفته شده در هدر و پاورقی توسعه یابد. به عنوان مثال، لوگوی کمپانی در هدر و پاورقی باید لینک داده شود به صفحه ی اصلی و آیکون های رسانه های اجتماعی که احتمالا لینک به صفحات مربوطه می شود.

–    برای تست عملکرد تمام فرم ها، اطلاعات تستی وارد نمایید.

هر فرم روی سایت را پر کرده و تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که آنها به درستی فرمت شده اند و استفاده از آن ساده است.
جستجوی یک یا همه ی فرم های روی سایت، صفحه ی تماس با ما، چرخ دستی های خرید، خبرنامه ی لیست ایمیل ثبت نام کنندگان یا غیره…
یک فرم با دکمه ای که به درستی کار نمی کند یا فیلد داده ی نادرست، فایده ای برای مشتریان ندارد.
اطمینان حاصل نمایید که فرم ها به درستی داده را ارسال می کنند. پیغام ارسال صحیح را نشان دهند یا پس از آن صفحه ی تشکر را نشان دهند و در صورت لزوم تاییدیه ی ارسال دهند.
این هم مهم است که مطمئن شوید که فرم را نمی توان خالی ارسال کرد. همیشه هر فرمی را تست کنید تا مطمئن شوید که فقط در صورتی ارسال شود که همه ی اطلاعات مورد نیاز وارد شده باشد.

–    الحاق و کوچک کردن اسکریپت،CSS و HTML
یک وب سایت ممکن است ظاهر شکیل و نثر شیوایی داشته باشد، اما همچنان به بهینه سازی سرعت بارگزاری نیاز داشته باشد. قبل از راه اندازی مطمئن شوید همه اسکریپت ها (مانند جاوا اسکریپت) و CSS و HTML (در صورت لزوم) بهینه سازی شده باشند. بهینه سازی اسکریپت مستلزم به هم پیوستن همه فایل های مختلف به یک فایل بسیار بزرگ و قابل مدیریت است و خیلی خوب است که حجم فایل ها را کم کنید. شما می توانید تعدادی ابزار برای کمک به کوچک کردن در سایت Google’s PageSpeed Insights پیدا کنید.این به شما اطمینان می دهد که سایت مشتری شما قادر خواهد بود لود ترافیک بالاتر را مدیریت کند اما این همچنان ممکن است برای اجرای سایت از طریق یک آزمون بار، قبل از راه اندازی وب سایت مفید باشد، اگر شما انتظار داشته باشید مقدار قابل توجهی از ترافیک را. همچنین شما باید مطمئن شوید CSS و HTML از طریق W3C Validator اعتبار سنجی شده است. این به شما اطمینان می دهد که وب سایت شما مطابق با استانداردهای کد است.

–    پیکربندی Google Analytics
یکی از مهم ترین ابزارهای نسل سوم مهم که شما می توانید از آن بهره ببرید، Google Analytics می باشد و مهم است که آن را استفاده کنید. شما بایستی مطمئن شوید که همه ی تجزیه تحلیل های کد به درستی درسایت شما و در جمع آوری داده ها، لحاظ شده است. شما هم چنین می توانید آی پی آدر سهای مربوطه را از Analytics خودتان تخصیص داده و بنابراین آژانس و مشتری شما به عنوان ترافیک قانونی سایت شما محسوب نمی شود. هم چنین این زمان خوبی است که به درستی Analytics خود را با Google webmaster tools و Adwords همگام سازی نمایید.

بهینه سازی موتورهای جستجو:
–    ارسال مطالب، عنوان صفحه و توضیحات متا با کلمات کلیدی موجود در ذهنتان
وقتی شما امیدوارانه در حال نوشتن محتوا برای سایت مشتریانتان از ابتدا می باشید، این دقیقا زمانی است که باید بهینه سازی سایت با SEO را در نظر بگیرید. اگر شما هنوز تحقیقات کلیدی انجام شده ای در این رابطه ندارید، Google Adwords Keyword Planner, SEOmoz, و SEMrushابزار های مفیدی برای این منظور هستند. برای کاربران وردپرس، Yoast SEO پلاگین عالی ای است که به بهبود و بهینه سازی محتوای صفحات کمک می کند. علاوه بر محتوای در صفحه، شما باید هم چنین از نوشتن عناوین صفحه و توضیحات متا که شامل کلمات کلیدی سایت مشتریتان است، مطمئن شوید. در این زمان شما باید هم چنین همه ی عناوین صفحه و اطلاعات متا را از جهت اشتباهات املائی و دستور زبان چک کنید و مطمئن شوید که همه ی آنها احتمالا به درستی برای فیدهای RSS و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی پیکر بندی شده است. به عنوان آخرین نکته ولی نه کم اهمیت این که، بررسی کنید که هر یک از تصاویر، برچسب alt tag داشته باشد.

–    ارسال نقشه ی سایت XML شما روی موتورهای جستجو
علاوه بر بهینه سازی محتوا و تصاویر برای بحث SEO، مهم است که مطمئن شوید ساختار سایتتان برای موتورهای جستجوی برجسته، تنظیم شده است. برای داشتن رتبه ی بهتر در SEO، یک نقشه ی XML ایجاد کرده و آن را قبل از راه اندازی به تمامی موتورهای جستجوی برجسته، ارائه دهید.

امنیت و انطباق:
–    ایجاد پشتیبان گیری (بکاپ) برای امنیت سایت شما قبل از راه اندازی وب سایت
راه اندازی یک وب سایت کار پر استرسی است. بهترین کار این است که عادت کنید که همواره بکاپ هایی از سایت قدیمی تان (در صورت وجود) و سایت جدید برای سوئیچ کردن، داشته باشید. شما بایستی همچنین برنامه ای داشته باشید برای پشتیبان گیری مداوم بعد از اینکه سایت طراحی شد.

–    آگاه باشید از هرگونه مقررات وب سایت مشتری که نیاز به مطابقت دارد به ویژه برای سایتهای تجارت الکترونیک و کسانی که در صنعت بهداشت و درمان هستند. پیروی از PCIو انطباق HIPAA، برای تجارت الکترونیک و مراقبت های بهداشتی به ترتیب، بسیار جدی و پیچیده است. انطباق با این نوع از مقررات نیاز به ملاحظات خاص برای راه اندازی سخت افزار وب سرور دارد.

مدیریت تمام افراد درگیر در ساخت یک وب سایت، می تواند سخت و خسته کننده باشد. نمونه ای از تمام جزییات مهم نگهدارید و اطمینان از انجام موفقیت آمیز تمام چک لیست بالا حاصل نمایید. اگر شما جزییات بیشتری دارید که فکر می کنید باید به این لیست اضافه شود لطفا ما را از نظرات خود آگاه سازید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن