09173119959 مشاوره
بزرگ‌ترین عمل جراحی زیبایی روی صورت، زندگی آتش نشان آمریکایی را متحول کرد

تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آبان 1394

بازدید : 2516

به نظر می‌رسد در آینده‌‌ای نه چندان دور شاهد به حقیقت پیوستن داستانی باشیم که در فیلم سینمایی Face Off رخ داد. جراحان پلاستیک در دانشکده‌ی پزشکی لانگون نیویورک با انجام یک عمل جراحی حیرت‌انگیز، موفق شدند...

پاتریک هاردیسون نام مامور داوطلب آتش‌نشانی است که در سن ۴۱ سالگی در می‌سی‌سی‌پی آمریکا ساکن است. هاردیسون در سال ۲۰۰۱ در جریان یک ماموریت دچار حادثه‌ای شد که طی آن بسیاری از اعضای صورت خود از قبیل پلک، لب و گوش خود را از دست داد. پس از این حادثه و ترخیص از بیمارستان، هاردیسون زمانی که از خانه خارج می‌شد مجبور به استفاده از کلاه، عینک دودی و گوش‌های پروتز بود تا در تعامل با سایرین دچار مشکل خاصی نشده و زیاد جلب توجه نکند. اما به لطف عمل جراحی که اخیرا روی صورت وی انجام شده، دیگر هاردیسون نیازی به پوشاندن صورتش نداشته و می‌تواند همچون گذشته وارد جامعه شود.

پزشکان متخصص در بیمارستان متعلق به دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه لوگان نیویورک، در ماه آگوست عمل جراحی زیبایی را روی صورت هاردیسون انجام دادند که با استفاده از این آزمایش وی دوباره صاحب لب، چانه، پلک، گوش و سایر اعضای صورت مورد نیاز خود شد. دانشمندان همچنین ماهیچه‌های روی چشم هاردیسون را تقویت کردند تا وی قادر به پلک زدن بصورت طبیعی باشد. پس از اینکه پزشکان هاردیسون این عمل را موفقیت‌آمیز خوانده و چهره‌ی وی پس از عمل رونمایی شد، بسیاری عمل صورت گرفته را بزرگ‌ترین عمل جراحی زیبایی روی صورت انسان خواندند. بیمارستانی دانشگاه لوگان روز دوشنبه انجام این عمل را بصورت عمومی اعلام کرد.

دکتر ادواردو رودریگويز، جراح پلاستیکی که در این بیمارستان به فعالیت مشغول است، در خصوص هدف اصلی این عمل جراحی چنین اظهار نظر کرده:

براساس اطلاعات ارائه شده، اصلی‌ترین هدفی که متخصصان در جریان این عمل به دنبال انجام آن بودند، بازگشت دوباره‌ی قابلیت پلک زدن بود.

وی همچنین به این نکته اشاره کرده که برای اولین بار در طی این عمل، جراحان موفق به پیوند پلک به صورت بیمار شده‌اند. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که این عمل جراحی بیش از ۲۶ ساعت به طول انجامیده است.

وی اضافه کرد:

ما بعضا به این موضوع فکر می‌کنیم که آیا می‌توان در چنین شرایطی زندگی کرد؟ پاتریک در سال‌های گذشته با این شرایط زندگی کرده بود.

جراحانی که در حال انجام این عمل بودند، تغییرات روی صورت هاردیسون را با استفاده از اعضای صورت فردی با نام دیوید رودباع انجام دادند. دیوید یک دوچرخه سوار اهل بروکلین بود که در اثر ضایعه‌ی مغزی فوت کرده و تمام اعضای بدن خود را به سایر بیماران بخشیده بود. پزشکان در مرحله‌ی اول بخشی از بافت صورت رودباع را به صورت هاردیسون پیوند زده و سپس اقدام به پیوند رگ‌های مهم خونی و عصبی کردند. البته بخشی از رگ‌ها به حال خود رها شدند تا خود به مرورزمان ارتباط مجدد با بافت‌ جدید را برقرار کنند.

هاردیسون در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

 من واقعا از خانواده‌‌ی دیوید که اعضای بدن وی را اهدا کرده‌اند تشکر می‌کنم. هر چند من آن‌ها را نمی‌شناسم، ولی هر شب برای آن‌ها دعا می کنم. من این موضوع را درک می‌کنم که آن‌ها تصمیم سختی را برای اهدای اعضای دیوید گرفته‌اند. امیدوارم این افراد حسن انجام این کار را در من ببینند. من همچنین از دکتر رودریگوئز و اعضای تیمش برای انجام چنین عملی نهایت سپاس‌گزاری را دارم. آن‌ها بیش از یک چهره به من بخشیدند. چیزی که من دریافت کردم، یک زندگی دوباره بود.

لینک دانلود

در جریان این عمل جراحی بیش از ۱۰۰ فیزیولوژیست، پرستار، تکنسین و پزشک درگیر بودند. براساس اطلاعات ارائه شده، هزینه‌ی صرف شده برای این عمل جراحی تقریبا برابر با یک عمل جراحی پیوند کبد تخمین زده شده است.

هاردیسون پس از این عمل جراحی در حال طی مراحل بازپروری و توانبخشی است تا بتواند قابلیت حرف زدن را به خوبی گذشته بازیافته و همچنین امکان کنترل اعضای صورت خود را همچون گذشته داشته باشد.

دکتر رودریگوئز به این موضوع اشاره کرده که قابلیت بازپروی و خروج موفقیت آمیز بیمار از اتاق عمل یکی از دستاوردهای بزرگ بشر است. وی همچنین تاکید کرده که موفقیت آمیز بودن این عمل جراحی گواهی است بر پیشرفت پیوند اعضا و عمل حراجی زیبایی که به مدد دانش روز و فناوری‌های نوین حاصل شده است.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن