09173119959 مشاوره
۵ نقطه هراس‌انگیز جهان برای ماجراجویی

تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آبان 1394

بازدید : 2109

همیشه گردشگری به معنای رفتن به نقاط آرام و زیبا یا شلوغ و مفرح نیست. گاهی اوقات افرادی که به دنبال ماجراجویی افراطی هستند به نقاطی می‌روند که حتی شانس بازگشت‌شان صددرصد نیست. اگر می‌خواهید بدانید کدام نقاط تور تفریحی دارند...

گروهی از گردشگران ماجراجو فقط با رفتن به خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری دنیا از لذت سفر بهره‌مند می‌شوند. این افراد معمولا روزهای کاری و دشوار سال را به امید تجربه تعطیلاتی پر از هراس و هیجان پشت سر می‌گذارند. اما سفر و ماجراجویی در برخی از اماکن معروف جهان، همان‌گونه که آلبوم عکس محشری را برای فیس‌بوک گردشگران فراهم می‌کند، ممکن است به‌ همین راحتی منجر به مرگ آنان شود! حالا اگر شما هم فکر می‌کنید که روحیه ماجراجویی گاهی به سراغتان می‌آید، از شما دعوت می‌کنیم برای آشنایی با ۵ مورد از هراس‌انگیزترین اماکن دیدنی جهان با ما باشید.

 

۱. کوه هوآ، چین

کوه هوآ در ناحیه شمال غربی کشور چین و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شرق شهر شیان واقع شده است. در دامنه این کوه پرفرازونشیب، معابد و بناهای مذهبی گوناگونی به چشم می‌خورد که برای بازدید از آن‌ها، گردشگران باید با قدم‌های آهسته و توام بااحتیاط، از روی الوارهای چوبی به‌هم‌پیوسته‌ که قرن‌هاست در این مسیر کارگذاری شده‌اند، به سمت بالا پیش بروند. در مسیر صعود به این کوه سخت گذر، جای دست خیلی کم است و شما باید با گرفتن حلقه‌های فلزی که به سینه کوه چفت شده، راه خود را ادامه دهید. در اینجا فقط به‌اندازه یک حرکت اشتباه تا سقوط به دل دره‌های چند صد متری فاصله‌دارید!

mount-huashanMount-Huashan-Narrow-wooden-trail-above-the-abyss122

۲. شهر گنزبای، آفریقای جنوبی

اگر فکر می‌کنید آرواره کوسه‌ها به‌قدری برایتان ترسناک نیست که از رفتن به دل اقیانوس منصرفتان کند، پیشنهاد ما این است که به آفریقای جنوبی بروید و در آب‌های عمیق  اطراف شهر گِنزبای، در حضور کوسه‌های سفید غول‌پیکر، مشغول غواصی شوید. آب‌های این منطقه به دلیل داشتن منبع غذایی غنی، جانوران درنده زیادی را به خود جلب کرده‌اند؛ به‌طوری‌که فزونی این درندگان آبزی، لقبپایتخت کوسه‌های غول‌پیکر جهان را برای شهر گنزبای به ارمغان آورده است. یادتان باشد که هنگام غواصی در این منطقه، قفس آهنی احتمالا تا زمانی حافظ جانتان است که با یک هیولای مرگبار سه تن و سیصد و بیست‌وچهار کیلویی رودررو شوید، اما از آن به بعد دیگر با خود شماست!

de-kelders-caves-gansbaai-(8)gansbaii

sharkbookings

۳. جاده مرگ، بولیوی

هرچه که لازم است بدانید، در اسم این جاده نهفته است. مسیر مواصلاتی شهر لاپاز به کوروییکو در کشور بولیوی، جاده‌ای بسیار خطرناک است که در گذشته، سالانه جان چند صد نفر از مسافران را گرفته است. جاده سربالا و پیچ‌درپیچ، خیابان تک لاین با پهنای فقط ۳ متر و ۶۰ سانتیمتری، نبود گارد ریل در حاشیه راه و دید محدود رانندگان به دلیل بارش باران و ریزش مه، تردد در این جاده را فوق‌العاده خطرناک (و البته هیجان‌انگیز) می‌کند. گروهی از گردشگران که روحیه ماجراجویی در وجودشان بیداد می‌کند، از سوارشدن در خودرو صرف‌نظر کرده و تصمیم می‌گیرند جاده مرگ را با دوچرخه کوهستان بپیمایند!

Death-Road-2008-11-07-108Death-Road-Boliviawpid-Photo-Mar-3-2012-546-AM

۴. تور بازدید از مناطق جنگی، کشورهای مختلف

اگر با میل و اراده قوی و به‌قصد لذت بردن از یک سفر سیاحتی متفاوت پا به مناطق جنگی بگذارید، بازدید از این مناطق زیاد هم دشوار و دلهره‌آور نخواهد بود. به‌هرحال اگر این ایده به ذهنتان خطور کرد، پیشنهاد ما این است که در تورهای بازدید از مناطق جنگی «War Zone Tours» ثبت‌نام کنید. مدیران این تورها، افسران سابق عملیات ویژه نظامی هستند که حالا در کسوت «راهنمای بازدید از مناطق پرخطر» به همراه تور عازم سفر می‌شوند. این افراد سال‌های زیادی در خطرناک‌ترین نقاط دنیا مشغول نبرد بوده‌اند. مقاصد گردشگری این تور شامل بازدید از کشورهای عراق، سوریه و سومالی می‌شود.

robin-williams-5-1024

residents-homs-syria-may-2014the-worlds-15-worst-war-zones

۵. چاه یعقوب، ایالت تگزاس امریکا

برای یک تور ماجراجو، باز هم هیچ تفریحی لذت‌بخش‌تر از غواصی با خطر بالقوه مرگ نیست! چاه یعقوب که بزرگ‌ترین غار زیرآبی در ایالت تگزاس امریکاست، مدت چندین هزار سال است که منبع آب سرشاری برای این منطقه محسوب می‌شود. گفته می‌شود این چاه اسرارآمیز، تابه‌حال چندین گروه از شناگران و غواصان کنجکاوی را که برای کشف حقایق بیشتر به دل آن زده بودند در کام مرگ فروبرده است. در عمق این غار طبیعی، جلبک‌های خوش‌نگار و حیات‌وحشی حیرت‌انگیز دیدگان آدمی را به وجد می‌آورد. البته اگر بتوانید از سقوط۳۰ متری به عمق آب، گرفتار شدن در حفره‌های چهارگانه غار و پخش شدن گل‌ولای در کف آن‌که دامنه دید انسان را به‌کلی از بین می‌برد جان سالم به درببرید، بازدید از این دنیای شگرف نصیبتان خواهد شد!

jacobs_well-7_1024x1024untitled-shoot-0050078-2_1024x1024

marine-life

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن