09173119959 مشاوره
سرمایه‌گذاری عظیم گوگل در انرژی پاک

تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 آبان 1394

بازدید : 1578

به نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد دارد تا در قاره آفریقا به سرمایه‌گذاری بسیار شدیدی درزمینه‌ای به‌غیراز فناوری اطلاعات دست‌زده و مزارع برداشت انرژی از باد به کمک نیروگاه‌های بادی را در این قاره مورد بهره‌برداری قرار دهد.

 


به نظر می‌رسد که شرکت گوگل قصد دارد تا در قاره آفریقا به سرمایه‌گذاری بسیار شدیدی در زمینه‌ای به غیر از فناوری اطلاعات دست‌زده و مزارع برداشت انرژی از باد به کمک نیروگاه‌های بادی را در این قاره مورد بهره‌برداری قرار دهد.


به گزارش سیرن از رایورز از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، گوگل را می‌توان نمادی از یک شرکت مدرن به‌حساب آورد زیرا این شرکت در شرایط فعلی و علیرغم قرار داشتن در اوج قدرت خود همچنان به دنبال بازارهایی آینده محور است. در این میان این کمپانی تلاش فراوانی در زمینهٔ تولید انرژی پاک داشته است و برنامه‌های این کمپانی در این رده به‌شدت توسط مدیران این غول فناوری در حال پیگیری است.

حال گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشرشده‌اند نشان از این دارند که این کمپانی به قاره‌های اروپا و آمریکا محدود نخواهد شد و قصد دارد تا حجم بسیار عظیمی از انرژی پاک را در قاره آفریقا نیز برداشت نماید. 

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوگل سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی را در رده نیروگاه‌های بادی در قاره آفریقا انجام می‌دهد و این اقدام به‌واسطه خرید یک شرکت بزرگ ساخت توربین‌های بادی به نام Vestas، محقق شده است.

به این ترتیب به‌زودی گوگل فعالیت خود را در بزرگ‌ترین مزرعه بادی آفریقا که در کشور کنیا واقع‌شده است آغاز خواهد کرد. گفته می‌شود که این پروژه می‌تواند نزدیک به ۱۵ درصد از تمامی انرژی مورد نیاز برای کل کشور کنیا را تامین کند.

تحلیلگران معتقدند که این اقدام گوگل به‌نوعی خدمت به بخش فناوری این شرکت است زیرا ایجاد و تولید الکتریسیته بیشتر به معنی امکان بالاتر اتصال‌پذیری شهروندان و درنهایت پتانسیل بالاتر برای استفاده از محصولات گوگل در رده فناوری اطلاعات خواهد بود.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن