09173119959 مشاوره
گواهينامه امنيت SSL

تاریخ انتشار : یکشنبه 3 آبان 1394

بازدید : 2803

پروتکل SSL ، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می شوند

SSL چیست؟
پروتکل (SSL (Socket Secure Layer ، یک استاندارد وب برای کدکردن اطلاعات بین کاربر و وب سایت است. اطلاعاتی که توسط یک اتصال SSL مبادله می شوند بصورت کد شده ارسال می شوند و بدین ترتیب اطلاعات مبادله شده از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می شوند. SSL برای شرکتها و مشتریان این امکان را فراهم می کند که بتوانند با اطمینان اطلاعات خصوصی شان را مانند شماره کارت اعتباری، به یک وب سایت بطور محرمانه ارسال کنند. برای برقراری یک اتصال SSL به Web Server Certificateها نیاز می باشد.


چرا SSL؟
هنگامي كه به فروشگاهي وارد مي شويد ، مي دانيد كه با چه وضعيتي روبرو هستيد.كالاها ، مارك آنها و راهنماي فروشگاه را مي بينيد. مي توانيد مطمئن باشيد كه اگر در خريد شما اشكالي پيش بيايد ، مدير فروشگاه يا صاحب آن براي مراجعه در دسترس خواهند بود.
اما بر روي اينترنت ، مراجعه كنندگان به پايگاههاي وب هيچ راه قابل اطميناني براي آگاهي از اينكه چه كسي صاحب پايگاه "فروشگاه مجازي" است ، دردست ندارند. هنگامي كه مشتريان با قصد انجام يك خريد اينترنتي ، به يك پايگاه وب وارد مي شوند ، علاقه دارند بدانند كه پول را به چه كسي مي پردازند. آنها خواستار اثبات هويت صاحب پايگاه بوده ، و مي خواهند بدانند كه اطلاعات شخصي ارسالي آنها به پايگاه مزبور توسط ساير كاربران اينترنتي قابل ردگيري و تداخل نيست. اينجاست كه گواهينامه هاي الكترونيكي SSL به صحنه مي آيند.

SSL پروتكلي است كه توسط شركت نت اسكيپ ايجاد شده و به مرورگر وب و سرويسگر وب امكان ارتباطات ايمن و حفاظت شده را مي دهد. SSL به مرورگر"نت اسكيپ ، اكسپلورر و ..." توان و اجازه آن را مي دهد تا سرويسگر وب كه داراي ارتباط با آن هستند را تاييد كند. پروتكل SSL ، سرويسگر وب را ملزم مي كند كه گواهي الكترونيك معيني را داشته باشد. پس از اطمينان از وجود آن و تاييد شدنش توسط مرورگر ، ارتباط پروتكلي حفاظت شده برقرار مي شود.
در اثر وجود پروتكل SSL كه داراي قابليت عملكرد بر روي اينترنت باشد ، و گواهينامه SSL كه توسط يك شركت شناخته شده "مثلاً GeoTrust" كه اين گونه گواهينامه ها را براي تاييد نقل و انتقالات بر روي اينترنت مي دهند ، مشتريان اطمينان پيدا مي كنند كه مواردي از قبيل شماره حسابهاي بانكي ، مراسلات الكترونيك و غيره برملا نخواهد شد. شركت هايي كه گواهينامه ها را صادر مي كنند درصورت هرگونه اشكالي ، هزينه هاي مربوطه را تقبل خواهند كرد. مشتري در جريان ارتباط با يك پايگاه وب حفاظت شده در سه مورد زير اطمينان حاصل مي كند:
تاييد "AUTHENTICATION": پايگاه وب در واقع متعلق به شركتي است كه تاييديه مزبور را بر روي سرويسگر خود نصب كرده است.
خصوصي ماندن پيغام : SSL با استفاده از يك "كليد جلسه ارتباطي" "SESSION KEY"منحصر به فرد ، كل پيام و اطلاعات ردوبدل شده ميان سرويسگر وب شما "به فرض آنكه شما شركت فراهم كننده كالا يا خدمات مورد نياز مشتري باشيد" و مشتريان تان از قبيل شماره حساب كارت اعتباري و ساير اطلاعات شخصي را به رمز تبديل مي كند. اين امر تضمين مي دهد كه در صورت تداخل افراد غيرمجاز با پيام ارسالي ، آنها نتوانند از اطلاعات مزبور استفاده كنند.
يكپارچگي پيام : داده هاي ارسالي در اينترنت دچار به هم ريختگي نخواهدشد. مشتريان شركت شما در موارد فوق منتفع خواهند شد زيرا از طريق بررسي جزئيات موجود در گواهينامه متوجه مي شوند كه پايگاه اينترنتي كه هم اكنون به آن وصل هستند در واقع همان پايگاهي است كه مي خواهند با آن معامله كنند. همچنين براي آنها مشخص است كه اطلاعاتشان دردسترس شخص ثالثي قرار نخواهدگرفت.
بنابراين اگر براي شما مهم است كه به مشتريان تان اطمينان دهيد كه ارسال اطلاعات آنها بر روي اينترنت با مخاطره اي روبرو نيست ، لازم است يك گواهينامه SSL داشته باشيد. اگر بيش از يك نام دامين ( دامنه ) داريد كه لازم است از آن حفاظت به عمل آوريد ، آنگاه نياز به بيش از يك گواهينامه داريد. گواهينامه هاي الكترونيكي از لحاظ نام دامين ( دامنه ) و نام ميزبان منحصربه فرد و ويژه اند. بنابراين به تعداد نام دامين هايتان ، نيازمند گواهينامه الكترونيكي هستيد.
اطمينان ، ارزش آور است. كسب و كار الكترونيك شما از داشتن سرورهاي حفاظت شده توسط سيستم SSL و گواهينامه الكترونيكي منتفع خواهد شد و به خاطر اطمينان بيشتري كه مشتريان پيدا مي كنند ، خريد بيشتري توسط افرادي كه به حفاظت اطلاعات شخصي خود اهميت مي دهند ، صورت خواهد گرفت.


يك جفت كليد عمومي - خصوصي
موقعي كه گواهي مشخصي را درخواست مي كنيد ، يك جفت كليد بر روي سرويسگر خودتان ايجاد مي كنيد. هنگامي كه جفت كليد مورد نظر را براي كسب و كارتان "شركت خودتان" ايجاد مي كنيد ، "كليد خصوصي" شما بر روي سرويسگرتان نصب مي شود و در اين حالت هيچ كس ديگري به آن دسترسي ندارد.
"كليد عمومي" شما كه با آن كليد خصوصي سازگار است همچنين به عنوان بخشي از گواهي الكترونيك ، برروي سرويسگر اينترنتي "WEB SERVER" شما نصب مي شود. كليدهاي عمومي و خصوصي به طور منطقي "رياضي" به يكديگر مرتبط شده اند ، ليكن همانند يكديگر نيستند. مشترياني كه مي خواهند به طور خصوصي با شما ارتباط برقراركنند ، كليد عمومي را در شناسه سرويسگر "SERVER ID" شما استفاده مي كنند تا قبل از ارسال اطلاعات براي شما ، آن را به صورت رمز درآورند "البته مشتري درواقع از اين فرايند بي خبر است". از سوي ديگر ، تنها كليد عمومي است كه مي تواند اين اطلاعات را رمزگشايي كند. از اين رهگذر ، مشتريان اطمينان مي يابند كه شخص ثالثي از اين اطلاعات نمي تواند استفاده كند.


InstantSSL چیست؟
InstantSSL یک Web Server Certificate است که اجازه می دهد مشتریان و وب سایتها بتوانند یک تجارت الکترونیک (e-commerce) ایمن با اتصال کد گذاری شده SSL برقرار کنند. InstantSSL Web Server Certificateها با 98% مرورگرها سازگار هستند.


 Comodo Essential
جديد! Comodo دومين شركت مطرح در زمينه صدور گواهينامه الكترونيكي است. گواهينامه امنيت سريع و مقرون به صرفه است كه به شما SSL با 256 بیت کد گذاری (encryption) ارائه می دهد. اين محصول براي شركت هايي كه مي خواهند SSL را بر روي سايت خود به سرعت و راحتي راه اندازي كنند مناسب است. 


 GeoTrust Quick SSL
يك گواهينامه امنيت با 128 بيت كد گذاري با قابليت اعتبار سنجي لحظه اي از طريق تلفن و ChoicePoint Unique Identifier مي باشد.


 GeoTrust Quick SSL Premium
يك گواهينامه امنيت با 128 بيت كد گذاري با قابليت اعتبار سنجي لحظه اي از طريق تلفن به همراه ChoicePoint Unique Identifier مي باشد.


SSL Certificate های ما
با InstantSSL Web Server Certificateهای ما ، شما و مشتریان تان می توانید یک تراکنش اینترنتی ایمن و مطمئن برقرار کنید. InstantSSL به شما SSL با 128 بیت کدگذاری (encryption) با قیمتی کمتر از دیگر ارائه دهندگان SSL ، ارائه می دهد. برخلاف محصولات دیگر شما مجبور نیستید روزها برای گرفتن SSL صبر کنید. شركت پوياسازان فناوري اطلاعات در کمتر از یک روز InstantSSL Certificate شما را صادر می کند.


تکنولوژی پیشرفته تائید کردن (authentication)
با فعال کردن آیکون "LOCK" مرورگرتان ، QuickSSL به کاربران آنلاین اطمینان می دهد که شماره کارت اعتباری و ساير اطلاعات محرمانه ، نمی توانند دیده شوند ، دزدیده شوند یا تغییر یابند. بعلت اینکه سیستم authentication خودکار ما از پیشرفته ترین ها در صنعت می باشد ، مشتریان و شرکای تجاری شما می توانند مطمئن باشند که QuickSSL Web Server Certificateها فقط برای گیرندگانی که کاملاً تائید شده هستند ، صادر می گردد. 


دسترسی آنلاین به پروفایل تجاری تان
بعنوان بخشی از مرحله تدارکاتی با QuickSSL ، تجارت شما با ChoicePoint ثبت خواهد شد و به آن یک (ChicePoint Unique Identifier (CUI اختصاص داده خواهد شد که معادل عدد DUNS می باشد. CUI یک پروفایل شرکتی برای کاربر اینترنتی شما از طریق اطلاعات موجود در certificate تان ، فراهم می کند. اطلاعات پروفایل تجاری ، شامل اطلاعات اولیه گزارش شده از CSR تان از قبیل نام دامین ، نام شرکت ، بخش ، کشور ، استان و شهر می باشد. ChoicePoint اجازه می دهد اشخاص معتمد بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد شرکت شما را مشاهده کنند و خریداری نمایند. با دسترسی به اطلاعات شرکتی شما ، مشتریان تان به برقراری یک تجارت آنلاین اطمینان پیدا خواهند کرد.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن