09173119959 مشاوره
وبلاگ‌نویسی از این ۸ راه، باعث پیشرفت استارت‌آپ شما می‌شود

تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مهر 1394

بازدید : 3027

وبلاگ‌نویسی، در دنیای مجازی امروز، بیش از آن‌که یک تفریح باشد، به یک تخصص با گستره‌ی وسیعی از مهارت‌های مورد نیاز تبدیل شده است. و به دلیل تاثیرات گسترده‌ای که روی هر کسب‌و‌کاری..

امروزه که  تعداد کل سایت‌های اینترنت  به حدود یک میلیارد رسیده است، چالش بزرگ هر استارت‌آپی، دیده شدن و باقی ماندن در دنیای رقابت است. مهم‌تر از دیده شدن، زمانی‌ست که شخصی وب‌سایت شما را پیدا می‌کند. آن زمان باید محتوای موجود در وب‌سایت به قدری جذاب باشد که فرد را برای بازگشت مجدد ترغیب کند. وبلاگ‌نویسی یکی از بهترین راه‌ها برای این منظور و برای ایجاد  برند شماست؛ حتی قبل از این‌که محصول یا خدماتی برای عرضه کردن داشته باشید.

در عصر کنونی که عصر ارتباطات است، شما، به عنوان کارآفرین، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دخیل و موثر در برند کسب‌و‌کارتان هستید. هیچ‌گاه برای ارائه‌ی تجربیات، بینش‌ها و ایده‌های شما زود نیست. کشف راه حل یک مشکل، عاملی ضروری‌ برای راه‌اندازی یک استارت‌آپ است، اما کافی نخواهد بود. از این بابت است که پیشنهاد می‌کنم، هر کارآفرینی، بایستی وبلاگ‌نویسی را آغاز کند. در زیر، ۸ فایده‌ای که وبلاگ‌نویسی به استارت‌آپ‌ها می‌رساند را فهرست کرده‌ام:

startup 2

۱- قبل از مصرف منابع، بازخورد مشتریان را کسب می‌کنید.

هر کارآفرینی باید انتظار این را داشته باشد که عملکردش به یک تعداد اصلاحات و تغییرات حداقلی نیاز پیدا کند. چالش اصلی آن‌جاست که با مصرف حداقل پول و زمان، به این تجارب دست پیدا کنید. از این بابت، وبلاگ‌نویسی به شما کمک می‌کند تا عملکر خود را مورد بررسی قرار دهید و اگر بازخورد مثبتی نگرفتید، در ایده‌های کاری خود تجدیدنظر کنید.

۲- وبلاگ‌نویسی باعث ارتقای رتبه‌ی وب‌سایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد. 

تولید محتوای مرتبط و مفید بر اساس یک برنامه‌ی زمانی مشخص، به اندازه‌ی لینک‌های داخلی و خارجی موجود در کامنت‌های این مطالب، نقش به‌سزایی در بهینه‌سازی سایت شما خواهد داشت. اگر در یک سایت صنعتی، وبلاگ‌نویسی کنید یا با سایت‌های مشهور مشارکت داشته باشید، نتایج بهینه‌سازی و میزان قابل مشاهده بودن سایت شما، بیش‌تر هم خواهد شد.

 ۳- استایل و شیوه‌ی کارآمد و مفیدی برای نوشتن خود ایجاد کنید.

یک مطلب خوب، مطلبی است که پیام خود را به اختصار به مخاطب برساند و هر چه ممکن است کوتاه‌تر نوشته شود. من مطالبی دیده‌ام که گاها چندین و چند صفحه ادامه داشته‌اند، اما پیام خود را به روشنی بیان نکرده‌اند. تمرین، باعث خواهد شد که در این مورد به پیشرفت قابل قبول، برسید و در این راه بایستی از نظرات مخاطبانتان برای بهبود شیوه‌ی نگارش خود بهره ببرید.

۴- بگذارید همکار رویایی، شما را پیدا کند.

وبلاگ‌ها، مکان بسیار خوبی برای یافتن همکاران تجاری جدید هستند. می‌توانید قبل از وارد شدن به مذاکرات جدی همکاری و بحث‌های مالی، با همکاران آینده‌ی خود روابط اجتماعی برقرار کنید و یک‌دیگر را بیش‌تر بشناسید. وبلاگ‌ها به نسبت کنفرانس‌های صنعتی و  سایر روش‌های سنتی، نتیجه ی بسیار بهتری در کشف همکاران جدید دارند.

۵- تفکر مدیریتی را به کارمندان بالقوه نشان بدهید.

در شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های کوچک، افراد به دنبال مدیران و رهبرانی هستند که علاقه داشته باشند برایشان کار کنند. حال این‌که در شرکت‌های بزرگ غالبا، امنیت شغلی، مساله‌ای جذاب برای کارمندان است. از دیدگاه شما، آن‌چه به دنبالش هستید، افرادی هستند که با دنبال کردن رهبران حاضر در وبلاگ‌های اینترنتی و پیگیری ایده‌های جدید، بتوانند برای به دست گرفتن امور، خلاقیت به خرج دهند.

۶- انجمن مشتریان خود را هرچه زودتر راه‌اندازی کنید.

برای کاری که نمی‌رسید تحویل بدهید، قول ندهید، اما بدانید که بازاریابی همه‌ش تعلیق و هیجان است. برای ایجاد برندتان هیچ‌گاه زود نیست و هرچه زودتر وارد عمل بشوید، بهتر خواهد بود. حتی ممکن است به منظور پر کردن خلاء مادی موجود برای تولید محصولات، منابع درآمدی دیگری نیز پیدا کنید. منابعی مانند شرکت در سخنرانی‌ها و مشاوره‌ها.

۷- وبلاگ‌نویسی اولین قدم در استفاده‌ی کامل از شبکه‌های اجتماعی است.

امروزه هر وبلاگی نیاز به ترویج دادن در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارد. بنابراین بایستی  استفاده از توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و سایر سایت‌های مشابه را بیاموزید. بعد از این مرحله، وقت تولید و انتشار پادکست، ارائه‌ی ویدئوهای یوتیوب و استفاده از اینستاگرام خواهد بود. مخاطبان امروزی انتظار دارند، هر جا که هستند، بتوانند شما را پیدا کنند. نه هر جا که شما هستید.

۸-بیش‌تر دیده شدن و جذب منابع مالی.

 مطمئن باشید که بهترین سرمایه‌گذاران، همیشه در حال بررسی وبلاگ‌ها، به منظور کشف کارآفرینان و ایده‌های جدید هستند. هنگامی که توسط یک سرمایه‌گذار بالقوه کشف شوید، بسیار بهتر و رضایت‌بخش‌تر خواهد بود از آن زمان که بخواهید با فهرستی از سرمایه‌گذارانی که هیچ‌وقت اسم شما را هم نشنیده‌اند، تماس بگیرید و آن‌ها را ترغیب کنید. سرمایه‌گذاران، همان‌قدر که روی ایده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، روی اشخاص هم سرمایه می‌گذارند.

startup 1

تمام مواردی که در بالا ذکر شد، برای همه‌ی کارآفرینان با هر مقدار بودجه‌ای که داشته باشند، ممکن خواهد بود. چرا که امروزه، سیستم‌های بزرگی مثل وردپرس، بلاگر و تامبلر، به شکل رایگان سرویس‌های وبلاگ‌دهی ارائه می‌کنند. روی هر کدام از این سرویس‌ها، می‌توانید برای بهبود شرایط سئوی سایت خود، دامین مجزایی  استفاده کنید. سرویس  وردپرس، به وسیله‌ی صفحات ایستاتیک، یک وب‌سایت ساده در اختیار شما می‌گذارد؛ تا به این صورت حتی هزینه‌های حداقلی میزبانی سایت نیز به صفر برسد.

فراموش نکنید که «بازاریابی کشش» (Pull Marketing)  موثرترین روش بازاریابی خواهد بود و هیچ‌گاه نباید برای بازاریابی محصولات خود از فشار (Push) استفاده کنید. اگر شما برای مخاطبان خود ارزش قائل شوید، آن‌ها نیز به سمت محصولات شما کشیده خواهند شد و برای تهیه‌ی خدمات و محصولات مرتبط به وب‌سایت شما مراجعه خواهند کرد. این حالت، یک استراتژی برد برد خواهد بود و شما را یک سر و گردن از بقیه‌ی رقاب، بالاتر خواهد برد. پس، همین امروز شروع کنید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن