09173119959 مشاوره
بخوانید: قوانین طلایی فروشنده های موفق

تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مهر 1394

بازدید : 2124

هزاران فروشنده در دنیای مجازی در حال فعالیت هستند ولی حدود 30 درصد آنها موفق به فروش بالا و درآمدی بالا می شوند.

علت چیست؟

مطمئنا تفاوتهایی وجود دارد که فروشنده های موفق را از سایرین متمایز کرده است، آنها قوانین طلایی و اصولی دارند که دیگران رعایت نمی کنند


5 قانون طلایی فروشندگان موفق: 


1- معرفی تخصصی محصولات در سایت
2- محصولات پرفروش
3- راه اندازی سایتهای جذاب 
4- پشتیبانی قدرتمند
5- تبلیغات هدفمند


شرح مختصر این قوانین در زیر آورده شده است:


1- معرفی تخصصی محصولات در سایت:
اصلی ترین قدم در شروع به کار فروشنده ورود محصولات است، تنوع محصول می تواند باعث افزایش فروش شود ولی اگر فروشنده یک محصول پرفروش داشته باشد و آنرا به صورت کامل و دقیق و با توضیحات و اطلاعات کافی و به شکلی جذاب وارد کند موفق تر خواهد بود.
اکثر فروشنده های عادی ظرف یک هفته یا کمتر صدها محصول را وارد می کنند و هزینه زیادی بابت تبلیغ می پردازند و منتظر ثبت سفارش هستند و هفته ای یا ماهی یک یا دو سفارش ثبت می شود و بعد از مدتی از اینکار خارج می شوند و متوجه نقص بزرگ خود نمی شوند، مشتری اینترنتی حتی حاضر نیست محصولی که توضیح و عکس و اطلاعات کافی ندارد را حتی برای یک مرتبه هم مشاهده کند و سایت مربوطه را سریع می بندد.
اگر می خواهید موفق شوید قدم اول را درست بردارید، اگر برای ورود اطلاعات هر محصول  یک هفته هم زمان بگذارید و آنرا به صورت کامل و دقیق وارد کنید کم است، اطلاعات محصولات سرمایه اصلی کار شما خواهد بود و قدمی بسیار ارزشمند است و کار شما را برای مراحل بعد را بسیار تسهیل خواهد کرد.
می توانید از سایتهای موفق در این زمینه مانند دیجی کالا الگوبرداری نمایید.
فروشگاه های اینترنتی سیرن امکان را در اختیار شما قرار داده تا محصولات را با تمامی جزئیات و آپشنها و  ویژگی ها و هرگونه اطلاعات لازم را در سیستم ثبت کنید، حتی بتوانید فیلم و صدا برای معرفی بهتر محصول وارد کنید.
اگر توانایی کافی برای ورود تخصصی و حرفه ای محصول را ندارید حتما برای مدتی طراح و گرافیست مسلط به وب را بکار بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد.

2- محصولات پرفروش
مشخص است اگر محصولات پرفروشی داشته باشید با تبلیغات کمتر فروش بیشتری خواهید داشت، البته می توانید محصولات عادی را با روشهایی مانند تخفیفات ویژه، کپن تخفیف، اشانتیون و حراجی یا پکیج کردن آنها با محصولات پرفروش به فروش رسانید.
امکان ورود محصول به صورت پکیج، اشانتیون، حراجی و کپن تخفیف در وبسایت های فروشگاهی سیرن قابل انجام است.

3- راه اندازی سایتهای جذاب 
پس از اینکه محصولات پرفروش را به صورت کامل و تخصصی وارد کردید بایستی به شکلی در معرض دید مشتریان قرار گیرد تا منجربه خرید شود، طراحی سایت حرفه ای با ظاهری کاربرپسند و جذاب می تواند قدمی موثر باشد. 
]می توانید از سایتهای موفق مانند دیجی کالا الگوبرداری نمایید.
فروشگاه های اینترنتی که توسط سیرن ارائه میشود این قابلیت را دارد که به هر شکل ظاهری و امکانات که بخواهید تبدیل شود .

4- پشتیبانی قدرتمند
سه قانون اول که در بالا ذکر گردید ملزومات اولیه شما برای تضمین موفقیت است، ولی تداوم موفقیت از خود موفقیت مهمتر است، زمانی در بلند مدت موفق خواهید بود که به دنبال جلب رضایت مشتری باشید، از لحظه ای که مشتری وارد سایت شما می شود یا با فروشگاهتان آشنا می شود تا پس از تحویل کالا و استفاده از آن بایستی همراه مشتری باشید و همیشه حق را به مشتری بدهید حتی اگر خواسته غیرمنطقی داشته باشد.


توجه: حداقل پشتیبانی این است که شماره تماسی اختصاصی که در ساعات و روزهای خاصی که در سایت و فاکتور فروشگاه خود اعلام کنید در دسترس باشد و همیشه اپراتوری پاسخگو مشتریانتان باشد و با افزایش فروش و ترافیک سیستم پشتیبانی شما نیز تقویت گردد.
تیکت سنتر سیرن، سیستم اطلاع رسانی اس ام اسی و پیغامگو و ایمیلی و فکسی می تواند به شما در این زمینه کمک زیادی بکند، به زودی ابزارهای دیگری نیز برای این منظور به امکانات پنل اضافه خواهد شد.

5- تبلیغات هدفمند
موفق ترین تبلیغات وقتی انجام می شود که تبلیغات شما در معرض دید افرادی قرار گیرد که زمینه علاقه مندی آنها محصولات و خدمات شما باشد، ارسال اس ام اس گروهی، ایمیل گروهی و یا تبلیغ در سایتهای یا رسانه های مختلف بدون در نظر گرفتن این موضوع هدر دادن سرمایه شما خواهد بود.
در اینترنت موثرترین روش هدفمند کردن تبلیغات، تلاش در جهت افزایش ورودی موتورهای جستجو خصوصا گوگل بر اساس کلمات کلیدی خاصی است که مرتبط با محصولات شماست مثلا اگر فروشنده کتاب هستید اگر مشتری اسم کتاب یا نویسنده یا موضوع کتاب شما را جستجو کند در صفحات اول جستجو قرار گرفته باشید. 
ارسال تبلیغ برای مشتریان قدیمتان، ارسال تبلیغ یا نمایش تبلیغ به مشتریانی که علاقه مندی آنها محصولات شماست باعث تبلیغ هدفمند و فروش بالا خواهد شد.


فروشنده های متقلب و سودجو:
 روشهای نامناسبی برای فروش نیز وجود دارد که برخی افراد سودجو که به دنبال سودموقت هستند، با تبلیغات دروغین و فروش محصولات بی کیفیت و تخفیفهای غیرمنطقی، محصولات تقلبی را به جای اصل معرفی کرده و با تخفیفهای بالا یا روشهای مختلف دیگر بفروش می رسانند و هیچ تلفن یا راه ارتباطی نیز در اختیار مشتری قرار نمی دهند و مشتری به امید خرید کالای اصل با قیمتی باورنکردنی خرید کرده ولی کالایی نامناسب دریافت می کند که شاید حتی قابل استفاده هم نباشد و این مشتری هیچ وقت از این سایت و حتی سایتهای معتبر مجددا خرید نخواهد کرد و این تجربه ناموفق خود را در اختیار دیگران هم قرار خواهند داد، این روش فروش مصداق کلاهبرداری است و اینگونه فروشندگان نه تنها به خودشان در بلند مدت ضرر می رسانند و درآمدی نامشروع کسب می کنند بلکه اعتبار سایر هم صنفی های خود را از بین می برند و ندانسته ضربه ای بزرگ بر فروش اینترنتی ایران وارد می کنند در حالیکه با رعایت این قوانین طلایی می توانستند به فروشنده پرفروش با مشتریانی وفادار و همیشگی تبدیل شود.

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن