09173119959 مشاوره
رتبه الکسا چیست؟

تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مهر 1394

بازدید : 2149

الکسا، وظیفه رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها را در اختیار دارد. در دنیایی که اکثر وب سایت ها در صدد یافتن جایگاه مناسب هستند رتبه سایت شما در الکسا بسیارحائز اهمیت است.

 الکسا، وظیفه رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها را در اختیار دارد. در دنیایی که اکثر وب سایت ها در صدد یافتن جایگاه مناسب هستند رتبه سایت شما در الکسا بسیارحائز اهمیت است.

امروزه مهمترین دغدغه وب مسترها و صاحبان وب سایت ها، ارتقا و بهبود رتبه الکسا است و این رتبه ارتباط مستقیمی با میزان استقبال از وب سایت شما از سوی بازدیدکنندگان دارد.

 

چگونه از رتبه وب سایت خود در الکسا مطلع شویم؟

  1.  نوار ابزار الکسا را نصب کنید و سایت یا وبلاگ خود را به عنوان صفحه خانگی مرورگر خود قرار دهید.

برای دانلود نواز ابزار الکسا و نصب آن بر روی مرورگرخود، کافیست از طریق لینک زیر اقدام نمائید.

http://www.alexa.com/toolbar

.2  روزانه رتبه سایت خود را ثبت نموده و با روزهای قبل مقایسه نمائید. قطعا تحلیل این آمار و بالا و پایین رفتن رتبه سایت، اطلاعات خوبی از عملکرد سایت، کسب و کار شما و مجموعه فعالیت های بازاریابی و میزان اثربخشی تعاملات با کاربران و بازدیدکنندگان سایت در اختیار شما قرار می دهد.

در ادامه، چند شیوه کاربردی برای افزایش رتبه سایت در الکسا آورده شده است:

1- اطلاعات و محتوای سایت خود را همواره بروزرسانی نمائید. الکسا نیز همانند گوگل به وب سایت هایی که به طور منظم بروز می شوند رتبه بیشتری می دهد.

2- در حد امکان، دیگران را با نوار ابزار الکسا آشنا نموده و به استفاده از آن تشویق کنید و بازدید از سایت خود را به دیگران توصیه نمائید. بدیهی است افزایش بازدیدکنندگان روزانه از سایت شما، بر روی رتبه الکسا تأثیر مستقیم و موثری دارد.

3- ثبات قدم داشته باشید. بازدید‌های مقطعی در مقایسه با بازدید‌های مستمر، قطعاً ارزش پایین‌تری در رتبه بندی الکسا دارند. لذا نکته مهم این است که سعی کنید ثبات قدم و بهبود مستمر در کیفیت محتوا و ارائه سرویس اینترنتی خود را در راس امور قرار دهید و به روش‌های درست و پایدار جذب مخاطب بیاندیشید.

4- همواره رقبای خود را پایش کنید. بدیهی است رتبه شما در مقایسه با رتبه رقبایتان سنجیده می شود. ممکن است شما بازدیدهایتان در طول یک دوره بهتر و بهتر شود، اما رتبه‌ی الکسا تغییری نکند! این اتفاق لزوما به معنی بد بودن عملکرد شما نیست بلکه به معنی عملکرد بهتر رقبای شما است. لذا بایستی همواره برنامه ها و سایستهای خود را مورد بازنگری قرار داده و رفتار رقبای خود را نیز مرتب در نظر داشته باشید. در هر دوره‌ای روش‌هایی برای جذب درست مخاطب و ارائه بهتر خدمات ظهور می‌کنند که شما باید این‌ها را رصد کنید و متوجه این موضوع باشید که همواره رقبایتان هم در حال تلاش هستند.

5- بهترین و اصولی‌ترین راه برای بهبود رتبه، ارائه سرویس خوب و با کیفیت است. آنچه باید روی آن تمرکز کنید، وب ‌سایت خوب و مورد پسند کاربر، محتوای جذاب و کاربردی و ارائه سرویس کیفی است.

6- یکی دیگر از روشهای بهبود رتبه الکسا، فعالیت در سایتهای با رتبه بالا و لینک کردن سایت خود به شکل قانونی و صحیح در آنها است. با نظر دادن یا فعالیت در بحث های این قبیل سایتها نیز می توان این کار را انجام داد.

7- اخبار، مقالات و مطالب جدید و مرتبطی که مخاطبان زیادی دارند را در سایت خود منتشر کنید. زیرا این کار نه تنها ترافیک سایت شما را بهبود می بخشد بلکه موجب افزایش رتبه الکسا می شود

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن