09173119959 مشاوره
۱۰ کشوری که خدمات پزشکی ارزان و باکیفیت ارائه می‌کنند

تاریخ انتشار : سه شنبه 31 شهریور 1394

بازدید : 4810

هرساله تعداد بیشتری از گردشگران متقاضی درمان برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌تر از کشور خود، به سایر کشورها سفر می‌کنند. این نوع سفرها که امروزه اصطلاح گردشگری درمانی (Medical Tourism) ...

هرساله میلیون‌ها نفر، مرزهای بین‌المللی را در می‌نوردند تا خدمات پزشکی و درمانی ارزان اما تخصصی دریافت کنند. بر این اساس بسیاری ترکیه را برای جراحی‌های چشم، ترمیم مو و جراحی زیبایی انتخاب می‌کنند یا به تایلند سفر می‌کنند تا جراحی زیبایی، پیوند عضو، درمان قلب و ارتوپدی، جراحی دندان و روان‌درمانی انجام دهند. با ما همراه باشید تا به ۳۰ کشوری بپردازیم که خدمات پزشکی ارزان و باکیفیت ارائه می‌کنند.

10کشوری که خدمات پزشکی ارزان و باکیفیت ارائه می‌کنند

سفر برای درمان یا مراقبت‌های پزشکی اصطلاح گردشگری درمانی را به خود گرفته است. در چند سال اخیر، بسیاری از کشورها در ردیف کشورهای محبوب برای گردشگری درمانی جای گرفته‌اند که اصلی‌ترین دلیل محبوبیت این کشورها، ارائه خدمات پزشکی پیچیده با هزینه پایین‌تری نسبت به کشورهای مبدأ گردشگران است.  هرساله میلیون‌ها نفر، مرزهای بین‌المللی را در می‌نوردند تا خدمات پزشکی و درمانی ارزان اما تخصصی دریافت کنند. مدریتریت (MedRetreat) یک شرکت آمریکایی است که در زمینه گردشگری درمانی و ارائه مشاوره و راهنمایی به گردشگران برای سفر به کشورهایی با خدمات درمانی مناسب و مقرون‌به‌صرفه فعالیت می‌کند. بر اساس اطلاعات منتشرشده از طرف این شرکت، شهروندان آمریکایی می‌توانند با سفر به کشوری متناسب با نوع خدمات پزشکی که می‌خواهند دریافت کنند، تا ۸۰ درصد هزینه‌های درمانی خود را کاهش دهند و از خدمات درمانی با استانداردهای مشابه ایالات‌متحده برخوردار شوند. اگر مشکل پزشکی دارید که هزینه‌های درمانی آن برای شما سنگین است، سیرن 10 کشوری که خدمات پزشکی باکیفیت بالا و ارزان‌قیمتی را ارائه می‌دهند را به شما پیشنهاد می‌دهد.

۱۰.ترکیه

TurkeyMedicalTourism

ممکن است عجیب باشد، اما کشور تاریخی ترکیه یکی از مقصدهای مناسب برای گردشگری درمانی است. این کشور بیشترین تعداد از تفاهم‌نامه‌های کمیسیون مشترک بین‌المللی ((Joint Commission International (JCI) جهان را امضا کرده است و بسیاری از تسهیلاتی که در کشور مبدأ خود به شما تعلق می‌گیرد در ترکیه نیز دارای اعتبار است. علاوه بر آن کادر پزشکی مجرب، مسلط به زبان انگلیسی و خدمات پزشکی به نسبت ارزان قیمت‌تر  از کشورهای جهان اول، هرساله پای گردشگران بسیاری را برای درمان به ترکیه می‌کشاند. دولت ترکیه امکانات پزشکی مناسبی ویژه گردشگران فراهم کرده و همزمان استانداردهای پزشکی بالایی را برای ارائه خدمات به گردشگران تعیین کرده است.

images

جراحی‌های چشم، ترمیم مو و جراحی زیبایی از به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی ترکیه محسوب می‌شوند.

۹. تایلند

bangkok-hospital

یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین مقاصد توریستی دنیا، در گردشگری درمانی هم برای خود نامی دست‌وپا کرده است. تایلند بزرگ‌ترین بیمارستان خصوصی آسیا، بیمارستان بین‌المللی بومرانگارد (Bumrungrad International Hospital) را داراست و اولین کشور آسیایی است که استانداردهای لازم را برای عضویت در کمسیون مشترک بین‌المللی کسب کرده است. با در نظر گرفتن امکانات پزشکی پیشرفته و پزشکان کار آزموده باید گفت که تایلند نه تنها جایگاه خودش را به عنوان یکی از  مقاصد اصلی گردشگری درمانی در آسیا تثبیت کرده، بلکه هرساله گردشگران بسیاری را با اهداف درمانی از خاورمیانه، اروپا و ایالات‌متحده به خود جذب می‌کند.

Praram9_main

جراحی زیبایی، پیوند عضو، درمان قلب و ارتوپدی، جراحی دندان و روان‌درمانی از به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی تایلند به شمار می‌روند.

۸. کره جنوبی

BN-IZ252_skhosp_M_20150618024900

در سال ۲۰۰۹ میلادی سی ان ان، کره جنوبی را به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری درمانی دنیا معرفی کرد و در همان سال حدود۶۰۰۰۰ نفر برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به این کشور سفر کردند. این رقم طی سال‌های اخیر هر ساله با ۲۰۰۰۰ نفر افزایش روبه رو بوده است. وزارت درمان کره جنوبی به تازگی از برنامه‌ریزی برای جذب ۳۰۰۰۰۰ گردشگر متقاضی درمان تا پایان سال ۲۰۱۵ خبر داده است. علاوه بر خدمات پزشکی باکیفیت، این کشور مراکزی را جهت راهنمایی و مشاوره به گردشگران برای دریافت بهترین خدمات پزشکی راه‌اندازی کرده است.

medical-tour-center

جراحی‌های مرتبط با ستون فقرات، تشخیص و درمان سرطان، جراحی زیبایی و طب گیاهی از به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی کره جنوبی است.

۷. سنگاپور

img-003

سازمان بهداشت جهانی سیستم درمان و پزشکی سنگاپور را در رده نخست آسیا و ششم جهان ارزیابی کرده است. با بیمارستان‌های طرف قرارداد کمسیون مشترک بین‌المللی و مراکز درمانی متعدد، جای تعجب نیست که این کشور کوچک چنین رتبه‌ای را به خود اختصاص داده باشد. سنگاپور هرساله نه تنها از کشورهای همسایه خود چون اندونزی، که از کشورهایی چون بریتانیا و ایالات‌متحده نیز متقاضیان درمان بسیاری را به دلیل خدمات پزشکی مقرون‌به‌صرفه و با استانداردهای بسیار بالا به خود جذب می‌کند.

درمان قلب، کاردرمانی، جراحی عصبی و سلول درمانی از مقرون‌ترین خدمات پزشکی است که این کشور ارائه می‌کند.

۶. مکزیک

Government-Private-Enterprise-Join-Forces-to-Fine-Tune-Mexico-Medical-Tourism

مکزیک نه تنها به خاطر خدمات دندان‌پزشکی و جراحی پلاستیک ارزان قیمت که به دلیل طب‌های جایگزینی که ارائه می‌دهد گردشگران بسیاری را متقاعد می‌سازد تا خدمات درمانی خود را در این کشور دریافت کنند. موقعیت جغرافیایی این کشور و نزدیکی به مرزهای ایالات‌متحده، هرساله متقاضیان درمان بسیاری را به‌ویژه از ایالت‌های مرزی ایالات‌متحده ( همچون تگزاس، آریزونا و کالیفرنیا) راهی مکزیک می‌کند.

GetImage

شیمی‌درمانی، درمان سرطان با روش‌های جایگزین، جراحی پلاستیک، دندان‌پزشکی و روش‌های باریاتریک از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی این کشور به شمار می‌روند.

۵. مالزی

malaysiaarches

مالزی که سالانه بیش از یک میلیون گردشگر متقاضی درمان به خود جذب می‌کند، از بسیاری از جهات در زمینه پزشکی شبیه به کشور سنگاپور است. اما آنچه مالزی را متمایز می‌کند، آزمایش‌های پزشکی ارزان قیمت این کشور است. در مالزی در قالب دو بسته سلامت مرد خوب و زن خوب، آزمایش‌های پزشکی جداگانه‌ای با هزینه پایین و مقرون‌به‌صرفه برای بررسی سلامت فیزیکی مردان و زنان طراحی شده است. ستاد مراقب‌های درمانی گردشگری از سال ۲۰۰۹ به صورت زیرمجموعه وزارت بهداشت این کشور فعالیت می‌کند که هدف آن توسعه گردشگری درمانی و ارائه خدمات بهتر به متقاضیان درمانی است که به مالزی سفر می‌کنند.

iskandar-Medical

اسکن تراکم استخوان، آزمایش‌های خون و تصاویر  اشعه ایکس از قفسه سینه از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی هستند که در مالزی ارائه می‌شوند.

۴. هند

Indian healthcare: Doctor's hands make heart shape on globe.

هند که به بهشت گردشگران و غذاهای متنوع مشهور است، به طور پیوسته در حال شکوفا کردن صنعت گردشگری درمانی خود است. آن‌طور که تخمین زده می‌شود گردشگری درمانی در هند سالانه با ۳۰ درصد رشد مواجه است. شهرهای بزرگ هند تعداد زیادی  از مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی را در خود جای‌داده است که پیچیده‌ترین خدمات پزشکی و جراحی‌های حساس را با استانداردهایی مشابه با ایالات‌متحده و اروپا، اما با کسری از هزینه لازم برای درمان در این کشورها ارائه می‌دهند. هرساله تعداد بیشتری از گردشگران متقاضی درمان به‌ویژه از کشورهایی چون کانادا و ایالات‌متحده به هند سفر می‌کنند.

indiamedical

جراحی‌های قلب و ارتوپدی و آیورودا از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات پزشکی هند به‌حساب می‌آیند.

۳. مجارستان

Pécs_-_County_Hall_01

مجارستان که به حمام‌ها و چشمه‌های معدنی مدرن و به‌روز خود شهرت دارد، در سال‌های اخیر به دلیل ارائه خدمات دندان‌پزشکی مناسب و مقرون‌به‌صرفه گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کند. این کشور که بالاترین سرانه دندان پزشک به ازای جمعیت را در جهان داراست مراکز بزرگ دندان‌پزشکی را نه تنها در بوداپست (پایتخت این کشور) که در شهرهای کم‌جمعیت‌تری چون مشونگاروور نیز تأسیس کرده است. هرساله سیل گردشگران اروپایی برای ترمیم دندان‌های خود به مجارستان سفر می‌کنند.

2-dentist-hungary-dental-cost-implants

جراحی زیبایی دهان و دندان، ترمیم کامل دندان‌ها و کاشت و ایمپلنت از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی مجارستان به شمار می‌روند.

۲. کاستاریکا

billpeace

جواهر زیست‌محیطی آمریکای مرکزی امروزه به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری درمانی بدل شده است. این بهشت گرمسیری که متخصصان، جراحان و دندان‌پزشکان بسیاری دارد هرساله میلیون‌ها گردشگر بین‌المللی را به خود جذب می‌کند که بر اساس آمارها، ۱۵ درصد از آن‌ها از خدمات درمانی در این کشور  بهره می‌برند. نزدیکی به ایالات‌متحده نیز باعث شده این کشور در میان پنج کشور محبوب برای گردشگران متقاضی درمان آمریکایی قرار بگیرد.

جراحی‌های زیبایی و خدمات دندانپزشکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات درمانی کاستاریکا هستند.

۱.برزیل

BG-MVC

اگر فکر می‌کنید برزیل تنها به دلیل سواحل زیبا و جشنواره‌ها و کارناوال‌هایش محبوب گردشگران است، باید بگویم گردشگری درمانی بخش مهمی از صنعت گردشگری برزیل را شکل داده است. برزیل بالاترین سرانه جراحان زیبایی در جهان را داراست و هزینه‌های درمانی در همه زمینه‌ها در این کشور به‌وضوح از ایالات‌متحده و اروپا پایین‌تر است. گردشگران بسیاری برای درمان به برزیل سفر می‌کنند و رشد این صنعت در کشور باعث شده تا حتی شهرهای کوچکی چون سانتوس و پورتو الگره (Porto Alegre) نیز به دلیل هزینه‌های درمانی ارزان‌تر از شهرهای پرجمعیتی چون سائوپائولو و ریودوژانیرو،  برند گردشگری درمانی خاص خود را کسب کنند.

لیفتینگ صورت، جراحی زیبایی بینی، تناسب پهلو و شکم و سایر جراحی‌های زیبایی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خدمات پزشکی است که در برزیل ارائه می‌شود.

در پایان باید گفت، علاوه بر کشورهای ذکر شده، بسیاری دیگر از کشورها خدمات پزشکی و درمانی ارزان‌قیمتی را ارائه می‌دهند، اما با در نظر گرفتن استانداردهای خدمات ارائه شده و سهولت دریافت خدمات درمانی، این کشورها از بهترین مقاصد برای گردشگری درمانی هستند.

منبع: زومیت

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن