09173119959 مشاوره
الگوریتم جدید گوگل برای نمایش نتایج جستجو : مرغ مگس خوار

تاریخ انتشار : سه شنبه 3 شهریور 1394

بازدید : 2591

در هفته اخیر گوگل اعلام کرد الگوریتم جدیدی را برای موتور جستجوی خود به کار گرفته است. این امربه خصوص برای افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند بسیار بحث برانگیز شده

در هفته اخیر گوگل اعلام کرد الگوریتم جدیدی را برای موتور جستجوی خود به کار گرفته است. این امربه خصوص برای افرادی که در زمینه سئو فعالیت دارند بسیار بحث برانگیز شده , تا حدی که عده ای با انتشار این خبر نگران فعالیت ها و دست اورد های خود تا کنون شدند,این در حالیست که گوگل اذعان داشت از ماه گذشته "مرغ مگس خوار" به فعالیت خود مشغول است و در صورت داشتن مغایرت با استانداردهای به کار برده شده در سایت شما تاثیر ان بر روی ترافیک سایت هم اکنون قابل رویت می باشد.همچنین نا گفته نماند سایر فاکتورهای دخیل در نتایج سئو نیز مدام در حال تغییر است و نمی توان بدون در نظر گرفتن انها در مورد الگوریتم جدید نتیجه گیری کرد.

مرغ مگس خوار - الگوریتم جدید گوگل

چرا "مرغ مگس خوار" ؟

گوگل در توجیه نام انتخاب شده به دو کلمه ی "دقت و سرعت " اشاره کرد . و منظور این است که در این الگوریتم نهایت دقت بدون کم شدن سرعت فرایند به کار برده شده است.

درباره مرغ مگس خوار:

مرغ مگس خوار کوچکترین پرنده دنیا است. بال های این پرنده در هر ثانیه 70 بار به هم می خورند و در حالت عادی هرگز نمی توان بال زدن پرنده را مشاهده کرد، بالهای این پرنده در زمان شیرجه زدن در هر ثانیه 200 بار به هم می خورند.این پرنده می تواند با سرعت 30 مایل در ساعت پرواز کند و این توانائی را دارد که در زمان پرواز در یک نقطه ثابت بماند و یا حتی به سمت عقب حرکت کند

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار بر اساس مفهوم عبارت جستجو شده فعالیت می کند. یعنی برای عبارت مورد نظر به دنبال مترادفی است که توضیح بهتری را در راستای هدف فرد جستجوگر بیان کند. به طور مثال اگر فرد عبارت "از کجا می توانم موبایل جدید سونی اریکسون را بخرم؟" را وارد کند این عملگر قادر به تحلیل عبارت بوده وسایت های مرتبط با بازار موبایل را برای شما نمایش خواهد داد.

مرغ مگس خوار چگونه عمل می کند؟

ابتدا برای کلمات مترادف پیدا کرده و با استفاده از ان می تواند به منظور مخاطب دست پیدا کرد.مثلا در عبارت فوق برای کلمه "کجا" "مکان" و برای "می خرم" "بازار "در نظر گرفته می شود وبه این ترتیب مفهوم بازار موبایل یا مانند ان را مورد بررسی قرار می گیرد.

تفاوت روش تحلیلی و کلمات کلیدی چیست؟

تا کنون گوگل برای نمایش نتایج جستجو از کلمات کلیدی جستجو شده بدون در نظر گرفتن مفهوم جمله بهره می گرفت . در واقع در عبارت جستجو شده به دنبال ارتباط بین کلمات نبوده و هر کدام از کلمات را به طور جدا بررسی می نمود. به طور مثال در عبارت بالا در روش کلمات کلیدی ابتدا کلمه "سونی اریکسون" مورد بررسی قرار می گرفت و سایت مرتبط با برند مورد نظر را نمایش داده می شد.

اشکال روش کلمات کلیدی:

در این روش امکان در نظر گرفته شدن حروف اضافه و کلمات نامربوط با هدف فرد, به عنوان کلمه کلیدی زیاد بود, مثلا ممکن بود در راستای جمله ی بالا حروف "از" ,"را" و همچنین کلمه "می توانم " نیز مورد بررسی قرار گرفته و نتایج حاصل با هدف مورد نظر فاصله می گرفت.

مزیت روش تحلیلی:

با روش تحلیلی گوگل مستقیما به هدف مخاطب دسترسی پیدا کرده و قادر است مرتبط ترین نتیجه را نمایش دهد.

هدف الگوریتم جدید گوگل چیست؟

گوگل این بار برای تسهیل کاربری این الگوریتم را مهیا کرده به طوری که افراد با بالاترین سرعت به هدف مورد نظر خود دست یابند. و بر خلاف سایر الگوریتم ها به اسپم و رنک پیج ربطی نداشته است. اما تبعا این الگوریتم تاثیر اجتناب ناپذیری را بر روی نتایج گوگل خواهد گذاشت, که متاسفانه هنوز اطلاعات کاملی در رابطه با بحث سئو ان منتشر نشده است.

ایا با انتشار این الگوریتم سایر الگوریتم های قبلی منقضی شده؟

خیر, این الگوریتم در راستای تکمیل الگوریتم های پنگوئن و پاندا است. پاندا و پنگوئن برای مبارزه با سئو سیاه مانند پیدا کردن سایت های اسپم ومحتوای نامناسب وهمچنین سایت هایی که با خریدن لینک اقدام به بالا بردن رنکینگ خود می کنند طراحی شده اند. این در حالیست که مرغ مگس خوار الگوریتم ضد اسپم نیست و تنها به موضوع تجزیه و تحلیل عبارات جستجو برای بهبود نتایج نمایش داده شده طراحی شده است.

ایا مرغ مگس خوار ارزش پیج رنک را از بین برده!؟

همانطور که درقبل نیزاشاره شد این الگوریتم در راستای تکمیل الگوریتم های قدیمی تر است و با توجه به همان فاکتور های مورد نظر گوگل در رابطه با کیفیت سایت نتایج را نمایش می دهد. بنابراین اضافه شدن این الگوریتم به الگوریتم های گوگل به معنی کمرنگ تر شدن الگوریتم های قبلی مانند الگوریتم پیج رنک گوگل نیست.

برای نتیجه گیری بهتر در سئو چه تغییراتی در سایت لازم است؟

هم اکنون برای سایت های فارسی زبان اطلاعات کافی در اختیار نیست , با این حال مشهود است که با توجه به اساس کار الگوریتم جدید بهتر است در رابطه با تحلیل مطالبی که کاربران شما به دنبال ان هستند اطلاعات مناسبی را در اختیار انها قرار داده و به این ترتیب در رتبه بندی گوگل به رتبه بهتری دست یابید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن