09173119959 مشاوره
مقایسه تصاویر گرفته شده توسط نسل‌های مختلف آیفون

تاریخ انتشار : جمعه 19 تیر 1394

بازدید : 3015

اگر هنوز هم جزو آن دسته از افراد هستید که فکر می‌کنند همه چیز دوربین گوشی هوشمند تعداد مگاپیکسل‌های آن است و بس،‌ مقایسه‌ای را که بین تصاویر گرفته شده توسط اولین آیفون ارائه شده به بازار به ترتیب تا آیفون 6 فعلی انجام شده است،..

این مقایسه نشان می‌‌دهد که تصمیم اپل برای استفاده مجدد از دوربین ۸ مگاپیکسلی در آیفون 6 و ارتقای سایر قابلیت‌های دوربین برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا درست بوده است. این در حالی است که رقبای اپل همچنان در جنگ مگاپیکسل‌ها در حال نبرد هستند.

چه آیفون داشته باشید یا نداشته باشید، احتمالا طی سال‌های اخیر چیزهایی در مورد دوربین آیفون اپل شنیده‌اید. برای مثال، احتمالا شنیده‌اید که آیفون دومین دوربین متداول در Flickr‌ است که موفقیت بزرگ برای شرکتی محسوب می‌شود که کارش تولید دوربین نیست یا شاید احتمالا بررسی‌های مختلف در مورد دوربین آیفون را توسط عکاسان حرفه‌ای خوانده‌ باشید ولی احتمالا یک انتقاد همیشگی را هم در مورد دوربین آیفون شنیده‌اید: آیفون هنوز هم دوربین 8 مگاپیکسلی دارد.

 iphone 6 best camera iphone macroاز سمت چپ به راست: آیفون- آیفون 3G-آیفون 3GS-آیفون 4-آیفون 4S-آیفون 5-آیفون 5S-آیفون 6

لیزا بتانی - بنیان گذار +Camera و MagiCam با استفاده از آیفون‌هایی که تابحال به بازار آمده‌اند تعدادی عکس گرفته است تا به کاربران نشان دهد که چطور در طول سال‌های گذشته کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آیفون تغییر کرده است. 

iphone 6 best camera iphone backlitاز سمت چپ به راست: آیفون- آیفون 3G-آیفون 3GS-آیفون 4-آیفون 4S-آیفون 5-آیفون 5S-آیفون 6

چیزی که با نگاه به این تصاویر متوجه می‌‌شویم این است که اپل طی سال های اخیر تلاش زیادی برای بهبود کیفیت دوربین آیفون انجام داده است. شاید تفاوت قابل توجهی را در دوربین مدل های آیفون تابحال حس نکرده باشید ولی وقتی تصاویر مربوط به نسل اول آیفون را با تصاویر گرفته شده توسط آیفون 6 مقایسه می‌کنیم، ناگهان متوجه بهبود کیفیت دوربین طی سال‌های اخیر می‌شویم.

iphone 6 best camera iphone portraitاز سمت چپ به راست: آیفون- آیفون 3G-آیفون 3GS-آیفون 4-آیفون 4S-آیفون 5-آیفون 5S-آیفون 6

اگر احیانا فراموش کرده‌اید باید بگوییم که اولین آیفون ارا‌ئه شده به بازار دوربین ۲ مگاپیکسلی داشت که ۲ سال بعد در آیفون 3GS‌ به دوربین ۳/۲ مگاپیکسلی ارتقا پیدا کرد. آیفون 4 دارای دوربین 5 مگاپیکسلی بود و آیفون 4S‌ دوربین ۸ مگاپیکسلی داشت که از آن زمان به بعد همه آیفون‌ها  از جمله جدیدترین آیفون موجود در بازار یعنی آیفون 6 نیز دوربین ۸ مگاپیکسلی را حفظ کرده‌اند.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن