09173119959 مشاوره
۱۰ نکته‌ی سئو برای بازاریابی استارت‌آپ‌ها

تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تیر 1394

بازدید : 3235

ینترنت و دنیای بازاریابی اینترنتی، هر روز در حال تغییر و پیشرفت است. در این مقاله، سعی شده است با در نظر گرفتن شرایط فعلی محیط وب، ده نکته‌ی کاربردی برای بازاریابی و سئوی استارت‌آپ‌ها، آموزش داده شود.

بازاریابی استارت‌آپ‌ها در محیط امروزی اینترنت، دنیایی‌ست به کلی متفاوت از آن‌چه ده سال پیش بوده است. حتی اگر همین دو سال پیش را نگاه کنیم، سئو مفهوم دیگری داشته است. مفهوم امروزی سئو باعث شده است بتوانیم بدون شیرجه زدن در جزئیات پیچیده‌ی دنیای سئو، در بهینه‌سازی سایت‌مان موفق باشیم. وقتی حرف از سئوی سایت می‌شود، شرایط تازه‌ی اینترنت، به استراتژی‌های جدیدی نیاز دارد که بتواند کسب‌و‌کار شما را در نتایج موتورهای جستجو حفظ کند. به همین منظور می‌توانید مواردی که در زیر آمده است را امتحان کنید:

startup

۱- کیوردهای هدف خود را شناسایی کنید: هر تحقیق و آنالیز سئو با مشخص کردن کیورها آغاز می‌شود. بر اساس یک آنالیز عمیق و بررسی‌های دموگرافیک ترندهای فعلی و اخیر موتورهای جستجو، می‌توانید به راحتی بهترین کلمات کلیدی را که بیش‌ترین بازخورد و کم‌ترین رقابت را داشته باشند، پیدا کنید. آن‌چه شما در این مرحله می‌خواهید، این است که خوانندگان خود را به دنبال کردن و پیگیری مطالبتان علاقه‌مند کنید. همان‌طور که هر بازاریاب محتوایی (Content Marketer) به شما خواهد گفت، این کار، اولین مرحله برای ایجاد رابطه با مخاطبان‌تان خواهد بود.

۲- موبایل فرندلی بودن یک ضرورت است: دن استینر، مدیر خلاق شرکت خدمات وب آویلا، در جایی گفته بود: «همان‌طور که از آخرین آپدیت گوگل بر می‌آید، موبایل فرندلی بودن سایت، تبدیل به استاندارد جدید وب شده است. اغلب مردم فکر می‌کنند که باید تمام سایت‌شان را مجددا طراحی کنند. در حالی که این مساله اصلا مطرح نیست." حتی اگر مساله‌ی شما، هزینه‌ی این موضوع است، باید بدانید که موبایل فرندلی نبودن یک سایت، از مقدار هزینه‌ی تبدیل سایت، ضرر بسیار بیش‌تری به شما وارد می‌کند.

enterprise-seo

۳- معمولا همه چیز ساده‌اش بهتر است: تولید محتوا به منظور بازاریابی یک استارت‌آپ، به معنای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف‌تان خواهد بود. ساده بودن، بهترین راه برای انتقال اطلاعات به اشخاصی است که لزوما متخصصین حوزه‌های مختلف نیستند. ایده‌آل این است که مطالب شما به قدری ساده باشند که هر کس، بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای در حوزه‌ی تخصص شما، بتواند آن‌ها را به سهولت درک کند.

۴- یک استراتژی بازاریابی طراحی کرده و آن را دنبال کنید: استراتژی بازاریابی برای شما یک هدف نهایی تعیین می‌کند و با توجه به جامعه‌ی مخاطبان هدف شما مشخص می‌کند که تعداد پست‌های روزانه در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی شما چه مقدار باشد یا چه نوع مطالبی باید تولید کنید. این استراتژی هم‌چنین مشخص می‌کند که اگر مطالب تولید شده، آن‌طور که باید و شاید بازخورد نداشتند، چگونه باید مسیر خود را اصلاح کنید. استراتژی بازاریابی یک طرح همیشه در حال تکامل است؛ اما طرح اولیه‌‌ی هر استراتژی بازاریابی، قبل از هرگونه تکامل درونی، بایستی فرمول‌بندی شود.

۵- از پتانسیل اینفوگرافیک‌ها بهره ببرید: در چند سال گذشته، اینفوگرافیک‌ها بخش بزرگی از محتوای تولید شده و به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند. دلیل این امر، ساده است. اینفوگرافیک، هم از عامل گرافیکی و هم از رابط مبتنی بر متن برای جلب توجه مخاطبان استفاده می‌کند تا آن‌ها را داخل بحث بکشاند. این عامل باعث شده است، اینفوگرافیک نسبت به دو شکل جداگانه‌ی گرافیکی و متنی، مدیوم بهتری برای انتقال مطالب باشد.

۶- اولویت‌بندی کنید: مساله‌ای که بسیاری استارت‌آپ‌ها قادر نیستند به خوبی بفهمند، درک اهمیت بالای اولویت‌بندی است. در هر گونه‌‌ای از کسب‌و‌کار که مشغول باشید، سرمایه‌ی اصلی شما زمان است. برای مدیریت بهینه‌ی زمان، بایستی با توجه به این‌که چه کارهایی، تاثیر مهم‌تری بر مخاطبان شما می‌گذارند، مشخص کنید که چه کارهایی باید اول از همه انجام شوند. پیتر دراکر، در جایی این مساله را این‌چنین خلاصه کرد: «هیچ کاری تا به این حد بی‌فایده نخواهد بود که شما کاری که اصلا نیاز نیست انجام شود را با دقت بالا انجام بدهید.»

۷- شبکه‌های اجتماعی مناسب خود را شناسایی کنید: میلیون‌ها کاربر در نزدیک به دوجین شبکه‌های اجتماعی مختلف مشغول فعالیت هستند. شما به عنوان مدیر یک استارت‌آپ بایستی زمانی که صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنید را به دقت مورد سنجش قرار دهید و قبل از هر چیز باید بدانید که فرصت کار در تمام شبکه‌های اجتماعی را نخواهید داشت. به همین منظور، با بهره بردن از تحقیقات اولیه، بایستی آن شبکه‌های اجتماعی که بیش‌ترین کاربران هدف شما را در خود جای داده‌اند شناسایی کرده و فعالیت خود را روی آن‌ها متمرکز کنید.

۸- لینک بیلدینگ: تولید لینک در شرایط امروز سئو، مستلزم این است که درک کاملی از انکر تکست‌ها داشته باشید و بتوانید با استفاده‌ی صحیح، از آن‌ها برای بالابردن جایگاه خود در نتایج جستجو بهره ببرید. میزان ارتباط لینک (Link Relevancy)، کلید درک این موضوع است که کدام سایت بهترین گزینه برای لینک دادن به شماست. ابزارهایی مثل MozBar می‌توانند در پیدا کردن میزان ارتباط لینک‌ها به شما کمک کنند. میزان ارتباط لینک‌ها در MozBar با توجه به مقدار DA مشخص می‌شود. این لینک‌ها از این نظر بسیار اهمیت خواهند داشت که نشان‌گر میزان ارتباط سایت لینک‌دهنده با سایت شما خواهند بود.

۹- مطالب وابسته به هم تولید کنید: اگر روی یک موضوع خاص متمرکز شده‌اید، تمام زیرشاخه‌های مربوط به آن موضوع را نیز در نظر داشته باشید. تولید محتوا یعنی مطالب جدید به منظور جذب مخاطبان جدید تولید کنید و اطمینان حاصل کنید که سایت شما با رکود مواجه نخواهد شد. تولید محتوای خوب، هم‌چنین به کسب بک‌لینک‌های خوب نیز می‌انجامد. ترکیب این مسائل با هم، به پیج رنک نهایی یک سایت کمک شایانی می‌کند.

۱۰- تجزیه و تحلیل رفیق شماست: اعداد دروغ نمی‌گویند، و آن اعدادی به شما مربوط می‌شوند که نمایان‌گر موفقیت‌ها و شکست‌های شما هستند. در حالی که اعداد مربوط به موفقیت‌ها ما را خوش‌حال می‌کنند، اعداد مربوط به شکست‌ها نیز، بهبود شرایط سایت را برای ما ممکن می‌سازند. تجزیه و تحلیل کردن، اهداف شما را شکل می‌دهد و هم‌چنین راهنمای بسیار خوبی‌ است برای درک این موضوع که استراتژی بازاریابی شما تا این‌جای کار به چه میزان موثر و مفید عمل کرده است و چه چیزهایی را باید اصلاح کرده و بهبود ببخشید.

analytics

با سرعت و اشتیاق پیش بروید:

چشم‌اندازی که در سال ۲۰۱۵ برای بازاریابی محتوا داریم، به ما می‌گوید که این حوزه قرار است بسیار بیش‌تر رقابتی شود. به همین خاطر مهم است استارت‌آپ‌ها به خوبی درک کنند که تولید محتوای خوب چقدر می‌تواند بر نتایج سئوی آن‌ها تاثیر داشته باشد و باعث توسعه‌ی استراتژی‌هایی گردد که استارت‌آپ آن‌ها را به سرعت رونق بخشد. ماموریت شما به عنوان مدیر یک استارت‌آپ مشخص است. شما باید بتوانید به وسیله‌ی اجرای اصول ثابت‌شده‌ی سئو،  استارت‌آپ را برای دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین‌شده‌اش جلو برانید و به اهداف بالاتر نیز دست پیدا کنید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن