09173119959 مشاوره
مزایای سئو سایت برای تجارت الکترونیک

تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 ( 11:19:45 )

بازدید : 1377

سئو مزایای سئو اگر کسب و کار آنلاین دارید یا می‌خواهید وارد دنیای تجارت الکترونیک شوید اما با مزایای سئو آشنا نیستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید! SEO نقش پررنگی روی افزایش تعداد مشتریان و شناخته شدن برند شما دارد.

اگر کسب و کار آنلاین دارید یا می‌خواهید وارد دنیای تجارت الکترونیک شوید اما با مزایای سئو آشنا نیستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید! SEO نقش پررنگی روی افزایش تعداد مشتریان و شناخته شدن برند شما دارد.


حیات کسب‌وکارهای آنلاین و شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک به مهارت آنها در جذب مشتریان جدید وابسته است. در شرایطی که هرکسی به دنبال افزایش درآمد است، ترافیک ارگانیک می‌تواند یک نیاز ضروری باشد. می‌پرسید چرا؟ با ویرلن همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم…

مزایای سئو سایت برای کسب‌وکارهای اینترنتی

۱٫ افزایش آگاهی از برند ( برندینگ )
اغلب سایت های تجارت الکترونیک برای شناخته‌تر شدن برند خود با هزینه‌ای پایین، به SEO یا بهینه‌سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو نیاز دارند. قرار گرفتن سایت در صفحه اول نتایج جستجو گوگل یا بخش Answer Box می‌تواند نخستین برخورد مشتری با وب‌سایت شما باشد؛ اتفاقی که در نتیجه آن، احتمالا او نام برندتان را به خاطر خواهد سپرد.

علاوه بر این، برخی از افراد به رنکینگ سایت‌ها نیز توجه دارند؛ موضوعی که معنای آن، شانس بالاتر کلیک روی لینک مورد نظر است.

مزایای سئو

۲٫ پر کردن قیف بازاریابی
قیف بازاریابی سنتی که بر اساس مدل AIDA از چهار بخش آگاهی (awareness)، علاقه‌مندی (interest)، میل به خرید (decision) و اقدام (action) تشکیل شده، به جریان ثابتی از خریداران جدید نیاز دارد و سبب می‌شود که کسب‌وکارها بیشتر هزینه‌های خود را در بالاترین بخش این قیف یعنی مرحله آگاه‌سازی صرف کنند. در اینجا، سئو می‌تواند در همین مرحله، نقشی حیاتی را در افزایش ترافیک سایت و تعداد خریداران با هزینه‌ای پایین‌تر ایفا کند.

البته، نباید نقش سئو در مراحل دیگر را نادیده گرفت. زمانی که خریداران از مرحله آگاهی به علاقه (تحقیق) و سپس اقدام (خرید) می‌رسند، قصد، نیت و همچنین کلمات کلیدی انتخابی آنها برای جستجو از حالت «اطلاعاتی» به «معامله‌ای» تغییر می‌کند. هدف گرفتن درست این کلمات کلیدی و رفتار مشتریان در وب‌سایت شما، کاربر را برای ورود به فاز بعدی ترغیب کرده و نهایتا نرخ تبدیل کاربر به مشتری بالقوه را افزایش خواهد داد.

۳٫ اعتبار دادن به محتوا
بدیهی‌ست که برای رقابت با سایرین و افزایش بازدیدکننده‌ها باید برای برخی از کلمات کلیدی مهم از راهکار خرید رپورتاژ آگهی به شکل راهنمای خرید و مقالات آموزشی استفاده کنید .

خرید رپورتاژ آگهی

اگر با مزایای سئو آشنا باشید و آن را چاشنی این نوع از محتوا کرده و مطالب خود را به درستی بهینه کنید، ترافیک ارگانیک شما در طولانی‌مدت و با هزینه‌ای اندک، به شکل قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد. برای این کار فقط باید کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنید که کاربران در موتورهای جستجو از آنها استفاده می‌کنند.

مزایای سئو

۴٫ افزایش تعداد مخاطبان هدف برای بازاریابی مجدد
به محض اینکه کاربران از طریق جستجوی ارگانیک (یا کانال‌های دیگر) وارد وب‌سایت‌تان می‌شوند، می‌توانید از کوکی‌ها برای کمپین‌های بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ استفاده کرده و بعد از خروج، با تبلیغات هدف‌دار و ویژه، آنها را به خرید بیشتر محصولات تشویق کنید.

این موضوع روی سئو هم می‌تواند اثرگذار باشد؛ خصوصا اگر بازدید محتوا در سطح بالای قیف را در نظر بگیرید. در حقیقت وقتی کاربران در حال گشت‌وگذار در فضای وب هستند، تبلیغات شما را مشاهده کرده و نام شما را به عنوان برندی که پیش‌تر محصولی ارزشمند را در اختیار آنها قرار داده بود، به یاد خواهند آورد.

۵٫ استفاده از قدرت کلمات کلیدی دم‌بلند
۱۵ درصد از عبارت‌هایی که توسط کاربران جستجو می‌شوند، جدید هستند و گوگل هرگز آنها را ندیده است. این عبارت‌های جدید که برای نخستین بار جستجو می‌شوند، معمولا از کلمات کلیدی دم‌بلند یا چند کلمه‌ای هستند؛ عبارت‌هایی که مجموعا ۴۰ درصد از کل جستجوی کاربران را تشکیل داده و در مقایسه با کلیدواژه‌ های تک‌کلمه‌ای، نرخ تبدیل بسیار بالاتری نیز دارند.

معمولا ساختار سایت های تجارت الکترونیک، به صورت سلسله‌مراتبی و به گونه‌ای است که می‌توانند آن کلیدواژه‌های طولانی‌تر را هدف قرار دهند. به علاوه، معمولا سطح جزئیات در ساختار این سایت‌ها نیز به صورت افزایشی است. برای نمونه، کاربر با ورود به یک فروشگاه اینترنتی ممکن است چنین مسیری را دنبال کند: پوشاک > لباس مردانه > لوازم جانبی > کراوات > کراوات‌های آبی > کراوات‌های آبی ابریشمی.

عبارت‌هایی که بالاتر بیان کردیم، در سطح عمیق‌تری از مسیر کلیک کاربر هستند و به خوبی می‌توانند با کلیدواژه‌های دم‌بلند سازگاری داشته باشند (مثل کراوات‌های آبی ابریشمی مردانه).

۶٫ بهبود تجربه کاربری

تجربه کاربری قوی از فاکتورهای مهمی‌ست که می‌تواند نرخ تبدیل کاربران به مشتری را افزایش دهد. یکی از مزایای سئو ، کمک به شناخت خریداران و در نتیجه، بهبود کارایی است.

کلیدواژه‌ها چشم‌اندازی بسیار خوب از تمایلات کاربران را در مقابل ما قرار می‌دهند. آنها دنبال چیزی هستند و بنابراین جستجو می‌کنند. سایت‌هایی که بتوانند این نیازها را به‌سرعت برطرف کنند، شانس بالاتری برای فروش بیشتر خواهند داشت. در سوی دیگر، به کمک کلیدواژه‌ها می‌توان فهمید که کاربران چگونه در مورد تمایلات خود صحبت یا فکر می‌کنند. برای نمونه، اگر اغلب خریداران عبارتی مثل «کراوات‌های آبی ابریشمی مقرون‌به‌صرفه» را جستجو کنند، یعنی به دنبال محصولی ارزان‌قیمت هستند و ارائه محصولاتی با قیمت پایین می‌تواند مورد توجه آنها قرار بگیرد.

تجربه کاربری باکیفیت، یکی از فاکتورهای کلیدی برای رتبه‌بندی سایت‌هاست، به خصوص برای گوگل.

اگر اغلب کاربران در صفحه نتایج موتور جستجو روی سایت شما کلیک کرده و سریعا از آن خارج شوند، گوگل تصور می‌کند که سایت شما با آن عبارت کلیدی مرتبط نبوده یا به صورت کلی، نامطلوب بوده است و این اتفاق می‌تواند به رتبه سایت شما آسیب بزند.

مزایای سئو

۷٫ کاهش هزینه‌های تبلیغات کلیکی
محتوایی که شما برای SEO بهینه می‌کنید باید برای کمپین‌های تبلیغات در گوگل Google Ads هم مفید باشد تا با یک تیر، دو نشان بزنید و علاوه بر جذب ترافیک ارگانیک، بتوانید بازدیدکنندگان خود را هم از طریق تبلیغات کلیکی افزایش دهید. امتیاز کیفی گوگل (Quality Score) به منظور تعیین هزینه به ازای هر کلیک، ارتباط تبلیغات با صفحات فرود یا لندینگ پیج را اندازه‌گیری می‌کند.

هراندازه صفحات فرود شما بیشتر بهینه سازی شده باشند، هزینه‌های کلیک نیز کاهش و عملکرد وب‌سایت شما در جستجوی ارگانیک افزایش پیدا خواهد کرد.

 

۸٫ ایجاد ارزش ماندگار
سئو یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت روی عملکرد وب‌سایت شماست. بر خلاف سایر روش های تبلیغات، ارزش سئو به محض تمام شدن کمپین‌ها متوقف نمی‌شود.

از طرفی، SEO چیزی نیست که فقط یک‌بار برای همیشه آن را انجام دهید؛ این یک چرخه پایان ناپذیر از بهینه‌سازی پروژه‌های مختلف، انواع محتوا، تکنولوژی یا طراحی مشخصی است که سایت شما را شکل می‌دهد. هر پروژه احتمالا ارزشی طولانی‌مدت دارد و استفاده درست از سئو سبب می‌شود تا عملکرد آن از نظر جستجوی ارگانیک برای ماه‌ها یا سال‌ها تضمین شود.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن