09173119959 مشاوره
شبکه اجتماعی تیک تاک به پلتفرمی مهم برای بازاریابی تبدیل شده است

تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 ( 11:0:50 )

بازدید : 1784

این روزها شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) محبوبیت بسیاری میان دیجیتال مارکتر ها پیدا کرده است و اینفلئونسر ها نیز می‌توانند درآمد خوبی از تبلیغات داشته باشند.

این روزها شبکه اجتماعی تیک تاک (TikTok) محبوبیت بسیاری میان دیجیتال مارکتر ها پیدا کرده است و اینفلئونسر ها نیز می‌توانند درآمد خوبی از تبلیغات داشته باشند.

اما آیا اپیکیشن TikTok می‌تواند به رقیبی برای اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها تبدیل شود؟
در دنیایی که اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی مختلفی مثل اینستاگرام دائما در حال تبلیغ چای‌های گیاهی و آدامس‌های ویتامینه هستند، TikTok دنیایی متفاوت را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

تیک تاک که حالا بیش از یک سال از زمان معرفی آن می‌گذرد، نام برنامه‌ای مشابه اینستاگرام است که در آن کاربران می‌توانند ویدیوهایی کوتاه را با سایرین به اشتراک بگذارند. شاید در اولین برخورد، فضای این اپلیکیشن کمی آماتور به نظر برسد، اما با گشت‌وگذار در آن می‌توانید ایده‌ها و چالش‌هایی را پیدا کنید که شاید در جای دیگر وجود نداشته باشد.

 

?how to get verified on tiktok 
شبکه اجتماعی تیک تاک

شاید تبلیغات در شبکه اجتماعی تیک تاک به اندازه پلتفرم‌های دیگر پررنگ نباشد، اما بسیاری آن را یکی از پیشتازان جدید در این عرصه می‌دانند. بازاریاب‌های باهوش نیز با استفاده از پتانسیل اینفلوئنسرهای محبوب TikTok، در حال تبلیغ موسیقی و برند های مختلف هستند.

لیان بیلی (Leanne Bailey)، یکی از همین افراد است که با رسیدن دنبال‌کننده‌های او به ۱ میلیون نفر، تبلیغات را قبول کرده است. بیلی thebaileybakery@ را مدیریت می‌کند؛ کانالی با موضوع آشپزی که به دنبال کسب‌وکار واقعی او در ایالت کنتاکی شکل گرفته است. وی در گفتگو با BuzzFeed News گفت:

یک نفر به من گفت که فقط یک اکانت [در این شبکه اجتماعی] بسازم و من هم کاملا تصادفی این کار را انجام دادم. این کار واقعا سریع انجام شد.

حالا با بیش از ۴ میلیون طرفدار، بیلی هفته‌ای یک‌مرتبه ویدیویی تبلیغاتی را به اشتراک می‌گذارد. اگرچه او به جزئیات قراردادش اشاره نکرد، اما می‌گوید یکی از برندهای موسیقی برای استفاده از آهنگی خاص به او پول می‌پردازد و تاکنون با ده‌ها ویدیویی که منتشر کرده، «درآمد جانبی خوبی» را کسب کرده است.

این کار مثل یک سرگرمی است که پول می‌پردازد و واقعا هم جالب است.

از آنجایی که محبوبیت لیان بیلی بسیار بیشتر از گذشته شده، حالا فردی از کالیفرنیا به نام Devain Doolaramani مسئولیت هماهنگی و قراردادهای بیلی را بر عهده گرفته است. این جوان ۲۱ ساله در گفتگو با BuzzFeed News، خود را یکی از اولین افرادی معرفی می‌کند که در شبکه اجتماعی تیک تاک فعالیت داشته و هم‌اکنون اکانت‌هایی را مدیریت می‌کند که ارتباط با آنها به معنی دیده شدن تبلیغات توسط ده‌ها میلیون نفر است. یکی از کمپین‌هایی که دولارامانی در آن نقشی پررنگ داشته، تبلیغ آهنگ “Civil War” از “Russ” بوده که محبوبیت بالایی نیز پیدا کرد.

پخش شدن و دیده شدن کارها در شبکه اجتماعی تیک تاک سبب شده تا این اپلیکیشن، جذابیت زیادی برای دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. یک کمپین واقعا موفق زمانی شکل می‌گیرد که سایر کاربران مشغول استفاده از فایل صوتی یا آهنگی شوند که شما آن را تبلیغ کرده‌اید؛ در این صورت می‌توانیم شاهد تبدیل یک پست تبلیغاتی به یک ترند در میان جامعه باشیم.

بازاریاب‌ها باید سعی کنند که کمپین تبلیغاتی آنها ارگانیک به نظر رسد. Alessandro Bogliari به عنوان مدیر و موسس Influencer Marketing Factory و کسی که تمرکز زیادی روی اپلیکیشن تیک تاک دارد، نظری جالب و بسیار تامل‌برانگیز در این زمینه دارد:

بسیاری از مردم، خصوصا در اینستاگرام، بیش از این نمی‌توانند افرادی را تحمل کنند که در ویدیوهای خود می‌گویند «هی دوستان، من این محصول را امتحان کرده‌ام.»

یکی از موفق‌ترین کارهای این شرکت، مسئولیت تبلیغ برای آهنگ ۱۰۰Bad Stories از AJR در کمپینی بود که سونی نقش حامی را ایفا می‌کرد. برای این کار، آنها از دو اینفلوئنسر مطرح برای استفاده از این آهنگ در ویدیوهایشان کمک گرفته بودند:

اگرچه این کار چالش‌های خاص خود را داشت، اما نتیجه نهایی مثبت بود و باعث شد تا سایر کاربران هم با استفاده از آهنگ AJR، به پیشرفت کمپین و پخش شدن آن کمک کنند.

زمانی که نخستین‌بار آهنگی با هدف تبلیغ پخش می‌شود، هیچ کسی از هشتگ “ad” برای ویدیوی آن استفاده نمی‌کند و همین موضوع باعث می‌شود کمپین مورد نظر، کاملا ارگانیک به نظر رسد. خیلی نادر است که در شبکه اجتماعی TikTok، ویدیوهایی با هشتگ “ad” را ببینیم؛ حتی اگر کاملا مشخص باشد که این ویدیوها تبلیغاتی هستند. این در حالیست که قانونا باید از این هشتگ در کنار چنین ویدیوهای هدفمندی استفاده کرد. در این رابطه، یکی از سخنگویان کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در گفتگو با BuzzFeed News در مورد قوانین صریح برای انتشار ویدیوهای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی سخن گفته است:

اهمیتی ندارد که از چه پلتفرمی استفاده می‌کنید؛ تبلیغات شما باید به عنوان «تبلیغات» قابل شناسایی باشند. اگر کسی بابت تبلیغ چیزی در TikTok یا هر پلتفرم دیگری پول دریافت کرده است، آن پست یا ویدیو باید نشانه‌ای واضح از تبلیغاتی بودن را به همراه داشته باشد یا فرد مورد نظر، کاملا مشخص کند که در حال تبلیغ چیزی است.

پیش از این، شبکه اجتماعی اینستاگرام هم زیر ذره‌بین کمیسیون تجارت فدرال رفته است. در سال ۲۰۱۷، این سازمان با ارسال تقریبا ۱۰۰ نامه به اینفلوئنسرهای مشهور و صاحب‌نام در اینستاگرام، به آنها یادآوری کرد که باید ماهیت تبلیغاتی بودن ویدیوها را به صورت کاملا شفاف مشخص کنند.

لیان بیلی می‌گوید وقتی بابت استفاده از یک آهنگ پول دریافت می‌کند، از ad# و سایر هشتگ‌های مربوطه نیز استفاده می‌کند، اما غالب این پست‌ها بعد از ۲۴ ساعت از انتشار، حذف می‌شوند.

شبکه اجتماعی تیک تاک

Rohan Midha، مدیر آژانس بازاریابی PMYB در انگلستان که ۱۸ ماه است با تیک تاک و اینفلئونسرهای این شبکه اجتماعی کار می‌کند، می‌گوید اینفلوئنسرهای آنها با قوانین موجود موافقت کرده و امیدوارند در آینده، قوانین اپلیکیشن تیک تاک نیز مثل اینستاگرام ساده‌تر شوند:

TikTok هم‌چنان یک شبکه اجتماعی است. قوانین، اینجا نیز حاکم هستند و من فکر می‌کنم اگر شرایطی فراهم شود که اینفلوئنسرها بتوانند به تبلیغاتی بودن محتوای خود اشاره کنند، خوب باشد.

در این شبکه اجتماعی، محتوای شما واقعا می‌تواند دیده شود و بازگشت سرمایه نیز فوق‌العاده زیاد است.

اغلب TikTok به خاطر ویدیوهای کوتاهی که در آن می‌توان به اشتراک گذاشت، با پلتفرم Vine (که حالا به کار خود پایان داده) مقایسه می‌شود. اما اینجا یک تفاوت اساسی وجود دارد: نوع استفاده کاربران از Vine هرگز مثل TikTok نیست.

اگرچه Vine جایگاه مناسبی داشت، ولی در همان موقع، فیسبوک و اینستاگرام به‌سرعت در حال کسب محبوبیت در میان کاربران بودند. در آن زمان، رسانه‌های اجتماعی در حال رونق گرفتن بودند. [آنها] هنوز هم در حال پیشرفت هستند، ولی آن‌زمان، سال‌هایی طلایی بودند و من فکر می‌کنم برای Vine بسیار دشوار بود که در این هیاهو، قدم علم کند. – Midha

شبکه اجتماعی تیک تاک

TikTok هم‌چنان به عنوان یک پلتفرم جدید شناخته می‌شود و حجم محتوای تبلیغاتی در آن نیز روزبه‌روز در حال افزایش است. با این حال، یک سوال مهم مطرح می‌شود: آیا کمپین‌های تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی می‌توانند سودبخش باشند؟

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن