09173119959 مشاوره
بهترین روش لینک سازی برای سئو سایت آژانس های مسافرتی و برند های حوزه گردشگری

تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 ( 13:49:50 )

بازدید : 1581

تهیه استراتژی لینک سازی برای بهبود سئو سایت های حوزه گردشگری اهمیت بسزایی دارد. در این مقاله، بهترین تکنیک های لینک بیلدینگ برای آژانس های مسافرتی و برندهای فعال در زمینه گردشگری و سفر را معرفی می‌کنیم.

سئوی سایت آژانس های مسافرتی و گردشگری
از گذشته تا به امروز، همواره صنعت گردشگری یکی از حوزه‌هایی بوده است که حجم بالایی از محتوا در مورد آن منتشر می‌شود؛ خصوصا این روزها که کمپانی‌های بزرگ با انتشار مطالب مختلف می‌توانند حجم قابل توجهی از ترافیک ارگانیک را از طریق موتورهای جستجو دریافت کنند. در این میان، بک لینک ها و لینک سازی اهمیت بسیاری برای برند های فعال در حوزه گردشگری داشته و به آسانی نباید از آنها عبور کرد.

بدون شک، یک بخش ماجرا به تمهیدات اولیه سئو سایت و راه‌اندازی اصولی وب‌سایت مربوط می‌شود و بدون رعایت قواعد اولیه نمی‌توان بازدید زیادی کسب کرد؛ اما فاکتورهای دیگری همچون لینک های ورودی (inbound links) از سایت‌های معتبر وجود دارد که به جرات می‌توان گفت به‌تنهایی ۵۰ درصد کار را شکل می‌دهند!

اگر در حوزه گردشگری فعالیت دارید و می‌خواهید لینک های مفید برای سایت خود بگیرید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم، می‌توانند استراتژی شما برای فعالیت در این حوزه و رقابت با سایرین را متحول کنند.

لینک سازی برند های گردشگری

بهترین استراتژی‌های لینک سازی برای بهبود وضعیت سئو برند های گردشگری
 

۱٫ سفرهای مطبوعاتی
یکی از رویکردهای که بیش از هر حوزه دیگری در گردشگری پررنگ است، Press Trips یا اصطلاحا «سفرهای مطبوعاتی» نام دارد.

به بیان ساده، یک برند گردشگری با خبرنگاران این حوزه ارتباط برقرار کرده و در ازای پیشنهاد سفری رایگان، از آنها می‌خواهد که فعالیت، عملکرد و برنامه سفر آن برند را پوشش دهد. این همکاری یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای معرفی برندهای فعال در صنعت گردشگری محسوب می‌شود و بسته به توافقی که طرفین با یکدیگر دارند، حتی می‌تواند نوعی تبلیغ نیز باشد. به عنوان مثال، اگر برند خواستار پوششی مثبت در ازای سفر رایگان باشد، قطعا این کار نوعی تبلیغات به حساب می‌آید؛ اما اگر سفر رایگان بدون در نظر گرفتن نتیجه باشد، می‌توان آن را یک تبادل ارگانیک در نظر گرفت.

البته، این روش به منظور لینک سازی می‌تواند برای یک شرکت گردشگری بسیار هزینه‌بر نیز باشد.

با این حال، باید از فرصت‌ها به درستی استفاده کرد. مثلا یک هتل می‌تواند خارج از فصل تعطیلات، چند اتاق را در اختیار گروهی از خبرنگاران و بلاگرها قرار داده و بازخوردی مفید را در فضای مجازی بگیرد؛ آن هم در شرایطی که اتاق‌های آن هتل ممکن بود هم‌چنان خالی بمانند.

بازگشت سرمایه چندان اهمیت ندارد! زمانی که یک برند گردشگری مجبور است یک تور کامل را برای نویسنده‌ای مشهور برگزار کرده و تمام هزینه‌های حمل‌ونقل و خوراک آن را بپردازد و مطمئن شود که بهترین تجربه ممکن برای او رقم می‌خورد. در این تکنیک، همه‌چیز به این موضوع بستگی دارد که آن خبرنگار چه کسی باشد.

اگر نویسنده‌ای که انتخاب کردید برای «نیویورک تایمز» قلم می‌زند، از او دعوت کنید زیرا بازخورد نهایی می‌تواند تا چند سال برای شما سودآور باشد. اگر می‌خواهید با تعداد انگشت‌شماری از بلاگرهای فعال در حوزه گردشگری همکاری کنید که فعالیت خود را اخیرا آغاز کرده‌اند، حتما تمام شرایط و نتایج احتمالی را پیش از قرارداد در نظر بگیرید.

 

۲٫ پروداکت استانت
در تکنیک Product Stunt، برند مسافرتی با ارائه یک پیشنهاد موقت یا عجیب و غریب، توجه اهالی رسانه را به خود جلب کرده و تعداد زیادی لینک دریافت می‌کند.

بهترین مثال؟ هفته گذشته، Airbnb اعلام کرد که علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت فقط ۶۰ دلار در خانه رویایی باربی (Barbie Malibu Dreamhouse) اقامت داشته باشند. این برنامه که با مشارکت کمپانی Mattel و به مناسبت شصتمین سالگرد «باربی» پیاده شده، به وضوح هدفی جز جلب توجه مردم و علاقه‌مندان به صنعت گردشگری نداشته است زیرا فقط برای دو شب می‌توان این اقامت‌گاه را کرایه کرد.

لینک سازی

در مجموع، شاید این یک پیشنهاد بسیار سرگرم‌کننده و از جهاتی بسیار بچگانه باشد، اما چیزی است که رسانه‌ها می‌خواهند در مورد آن بنویسند.

اگر برند شما به اندازه «باربی» یا «ایر بی‌ان‌بی» بزرگ نیست، برای جلب توجه همگان باید خلاقیت بیشتری به خرج دهید. همکاری با یک برند بزرگتر یا در نظر گرفتن پیشنهادی عجیب‌تر، از راه‌های مناسب برای این کار هستند.

۳٫ پیشنهاد یک کار رویایی و فوق‌العاده اما موقت
این یکی دیگر از تکنیک های جلب توجه مخاطبان و لینک سازی است که البته عمر کوتاهی دارد. وقتی شرکتی یک جایگاه شغلی یا کار جالبی را معرفی می‌کند، برای مدتی کوتاه به تیتر اول رسانه‌ها تبدیل می‌شود؛ سپس ایده‌های مشابه متعددی در مقابل مخاطبان قرار می‌گیرند و ایده شما توسط همان رسانه‌ها به دست فراموشی سپرده می‌شود و این چرخه ادامه می‌یابد.

«مزه کردن نوشیدنی ایرلندی گینس» و «اقامت همراه با حیوان خانگی در انگلستان» از جدیدترین برنامه‌های موقت و فوق‌العاده‌ای هستند که تا به این لحظه نیز بسیار موفق بوده‌اند.

در این سناریو، شما یک شغل سرگرم‌کننده و بسیار جالب را که معمولا موقتی است، به همگان معرفی کرده و ترجیحا یک مسابقه با ضرب‌العجل سریع را هم چاشنی آن می‌کنید تا اگر همه‌چیز به درستی پیش رفت، به تیتر شماره یک رسانه‌های مختلف تبدیل شوید. هرچند، پیش از تدوین استراتژی باید همه‌چیز را در نظر گرفت. در گذشته، یک شرکت ارائه‌کننده کوپن‌های تخفیف، شغلی با درآمد ۱۰۰ هزار دلار در سال را در قالب یک مسابقه و با هدف سودآوری معرفی کرد، اما در پایان واقعا نتوانست همان سرمایه اولیه ۱۰۰ هزار دلاری را هم به دست آورد.

سعی کنید شغلی سرگرم‌کننده و موقت را پیشنهاد دهید که علاوه بر خوشحال کردن همه، بودجه سالانه شما برای بازاریابی را هم به خطر نمی‌اندازد.

۴٫ پست های مهمان
در صنعت گردشگری، قرار دادن پست های مهمان (Guest Posts) در سایت‌های مختلف، کاری فوق‌العاده دشوار است. در حقیقت، وبلاگ‌نویسان سفر بابت هر پست مهمانی که برندها بخواهند در سایت آنها منتشر کنند، تقاضای پول می‌کنند.

لینک سازی

زمانی که یک برند مسافرتی برای نخستین بار می‌خواهد یک کمپین لینک سازی را آغاز کند، نخستین چیزی که به آن فکر می‌کند، انتشار مطلب در وبلاگ‌های گردشگری است؛ اما واقعیت این است که به سختی می‌توان به کمک این سایت‌ها، برنامه‌ای ایده‌آل را پیاده کرد زیرا اغلب پیام‌های شما، بدون در نظر گرفتن کیفیت ترافیک سایت مورد نظر، به درخواست چندصد دلار پول منتهی خواهد شد.

راه حل؟ با کمی جستجو می‌توان حوزه‌های مرتبطی را پیدا کرد که انتشار پست های مهمان را قبول می‌کند.

وبلاگ‌های فعال در حوزه‌هایی مثل فناوری، کسب‌وکار، سلامتی و … بیش از سایت‌های حوزه گردشگری پذیرای مشارکت شما برای انتشار محتوای رایگان هستند. به دنبال مسائلی باشید که به‌نوعی حوزه کاری شما و چنین سایت‌هایی را پوشش می‌دهند؛ مثل تشخیص چهره در صنعت گردشگری. در این صورت می‌توان برای وبلاگ‌های حوزه فناوری و امنیت، موضوعی که به گردشگری نیز مربوط باشد را منتشر کرد.

 

۵٫ لینک سازی از طریق صفحات منبع
یکی دیگر از رویکردهای لینک بیلدینگ، استفاده از صفحات منبع است که به شما اجازه می‌دهند از آنها بک لینک بگیرید.

استفاده از منابع لینک لوکال می‌توانند برای شرکت‌های گردشگری بسیار کاربردی باشند؛ به‌خصوص وقتی که برند شما به صورت لوکال یا محلی نیز فعالیت داشته باشد. اگر شما صاحب یک هتل یا برگزارکننده تور هستید، ارتباط با دیگر کسب‌وکارهای محلی یا نهادهای دولتی برای اینکه نام و لینک وب‌سایت شما در بخش منابع آنها درج شود، همکاری خوبی خواهد بود.

روش دیگر، این است که خودتان یک مطلب مفید را گردآوری کرده و از سایت‌هایی با موضوعات مرتبط بخواهید آن را در بخش منابع قرار دهند.

برای مثال، اگر شما نقشه‌ای در مورد نوشیدنی‌های آمریکای جنوبی درست کنید، می‌توانید آن را در اختیار دیگر وبلاگ‌های فعال در این حوزه یا صفحات مربوط به دپارتمان‌های دانشگاهی که در مورد کشاورزی و این نوشیدنی‌ها صحبت می‌کنند، قرار دهید.

۶٫ خرید بک لینک
لینک های پولی و خرید بک لینک، از موضوعات مهم و حساس در دنیای سئو است که در صنعت گردشگری به وفور می‌توان آنها را پیدا کرد. اگر وقت کافی برای جستجو داشته باشید، هتل‌ها و شرکت‌های مسافرتی زیادی را پیدا می‌کنید که بابت قرار گرفتن لینک وب‌سایت آنها در وبلاگ‌های گردشگری و سایت‌های دیگر، در حال پرداخت پول هستند.

مطابق با اطلاعات منتشرشده توسط Ahrefs، تقاضا برای خرید بک لینک در هیچ صنعتی بالاتر از گردشگری نیست:

لینک سازی

در حقیقت، همان‌طور که در تصویر ضمیمه‌شده نیز می‌بینید، درخواست برای خرید بک لینک در این حوزه تقریبا ۳ تا ۵ برابر بیشتر از حوزه‌های دیگر است.

اما آیا شما هم باید به عنوان یک برند گردشگری، بک لینک بخرید؟
ما چنین توصیه‌ای نمی‌کنیم؛ مگر آنکه در این زمینه تجربه کافی را داشته باشید. یکی از موارد حائز اهمیت این است که اگر وبلاگی که قصد دارید از آن بک لینک بخرید، به افراد و شرکت‌های متعدد دیگر نیز بک لینک بفروشد، ارزش لینک شما در طول زمان کاهش پیدا خواهد کرد!

راه‌های بسیار زیادی برای گرفتن لینک وجود دارد که با کمی خلاقیت و تفکر می‌توانید آنها را پیدا کنید.

لینک بیلدینگ

۷٫ محتوای بصری
محتوای بصری که شرکت‌های گردشگری می‌توانند برای لینک سازی استفاده کنند، می‌تواند در قالب نقشه‌های خلاقانه، اینفوگرافی‌ها یا انواع دیگری از محتوای سفارشی باشند. موضوعی که در این رویکرد باید در نظر گرفت، انتخاب درست مخاطبان هدف و طراحی محتوای بصری برای آنها است.

اگر شما یک اینفوگرافی با موضوع «سَبُک سفر کردن» درست کنید، باید واقعا فکر کنید که گیرنده آن چه کسی است.

به احتمال ۹۹٫۵ درصد، صاحبان وبلاگ‌های گردشگری بدون پرداخت پول، درخواست شما را رد خواهند کرد؛ بنابراین با کمی خلاقیت باید بازارهای موازی و جانبی را که مایل به تعامل با ایده شما هستند، پیدا کرد.

اگر بیش از حد روی محصولات یا خدمات خود تمرکز کنید، توجه افراد به اینفوگرافی شما کاهش پیدا خواهد کرد. علت این موضوع را می‌توان در نتیجه کار یکی از گروه‌های دیجیتال مارکتینگ جستجو کرد؛ تیمی که در طراحی اینوگرافی خود تمرکز زیادی روی خدمات داشتند و حتی با ارسال آن برای بیش از ۳ هزار وبلاگ، نتوانستند نتیجه خوبی بگیرند. با این تفاسیر، شناخت و انتخاب درست مخاطبان، اهمیت بسیار زیادی در موفقیت خواهد داشت.

بار دیگر تاکید می‌کنیم که بهترین راه حل، پیدا کردن حوزه‌های جانبی و مرتبط است که با انتشار محتوای شخص ثالث، دریافت بک لینک را ممکن می‌کنند.

 

۸٫ برگزاری نظرسنجی و ارائه اطلاعات منحصربه‌فرد
نظرسنجی‌ها متناسب با مخاطبان و محتوایی که دارید، می‌توانند نتیجه بسیار خوبی داشته باشند. از نتایج نظرسنجی‌ها برای تولید محتوای بصری که بالاتر به آن اشاره کردیم نیز می‌توان استفاده کرد؛ با این تفاوت که شما در حال ارائه اطلاعاتی جدید و دستِ اول هستید و صرفا نمی‌خواهید اطلاعات قدیمی را با یک طراحی جدید ارائه کنید.

اگر موضوعی که انتخاب کرده‌اید مخاطبان زیادی داشته باشد، می‌توانید نظرسنجی خود را با همکاری خبرنگاران واقعی و مطبوعات ملی برگزار کنید. کلید اصلی، پیدا کردن موضوعی جذاب و ارائه اطلاعات تازه است؛ اطلاعاتی که روزنامه‌نگاران تمایل بالایی به قبول کردن آنها داشته باشند.

پیدا کردن حوزه‌هایی مثل امنیت سایبری که کمتر به آنها توجه می‌شود و تهیه نظرسنجی در مورد آنها نیز رویکردی است که احتمالا نتیجه‌ای مثبت خواهد داشت.

لینک سازی

رپورتاژ آگهی بهترین استراتژی لینک بیلدینگ
حقیقت این است که بهترین روش لینک سازی که میتوانید به صورت همیشگی و در تمام مواقع برای یک آژانس مسافرتی و سایت گردشگری از آن استفاده کنید خرید رپورتاژ است. زیرا شما باید لینک بیلدینگ را در راستای استراتژی اصلی خود برای بازاریابی و سئو انجام دهید.

درواقع انتشار رپورتاژ آگهی در خبرگزاری ها و سایت های خبری پربازدید حوزه گردشگری، فناوری و لایف استایل تنها راه قابل اعتماد است. در این روش شما محتوای مورد نظر خود را به سایت های پربازدید خبری می دهید و این سایت ها با دریافت هزینه ای نه چندان زیاد آن را در وب سایت خود منتشر می کنند.

در محتوای رپورتاژ شما باید مخاطبان را نسبت به برند خود علاقه مند کنید و البته چند کلمه کلیدی مورد نظرتان را به بخش های مرتبط سایت خود هایپر لینک کنید.

 

تفاوت این تکنیک با خرید بک لینک درقالب تبلیغات متنی :
بک لینک های رپورتاژ آگهی از یک صفحه با محتوایی کاملا مرتبط به وب سایت شما لینک می شوند.
این لینک ها بصورت فالو در محتوای خبر قرار میگیرند.
رپورتاژ بصورت دائمی در سایت های خبری آرشیو میشود.
اما نکته مهم برای تاثیرگذاری بیشتر رپورتاژ آگهی ، همکاری با تعداد زیادی از سایت های خبری پربازدید است ولی همکاری طولانی مدت با تعداد زیادی از سایت های پربازدید مقداری دشوار است. بنابراین بهترین توصیه استفاده از کمپین های رپورتاژ آگهی ویرلن است.

خرید رپورتاژ

خرید رپورتاژ آگهی

اگر به دنبال برندینگ و معرفی خود به دیگران هستید، بهتر است با نوآوری و ارائه پیشنهادات سرگرم‌کننده یا متفاوت، خود را در کانون توجه خبرگزاری‌های کوچک و بزرگ قرار دهید.

برای تبلیغ محصولات یا خدمات، رپورتاژ‌ آگهی گزینه‌ بسیار مناسبی است، زیرا در این تکنیک می‌توان کنترل بیشتری روی نتیجه نهایی و مانور روی محصولات یا خدمات اختصاصی داشت. همچنین برای افرادی که به دنبال ایجاد ترافیک ارگانیک هستند، این تکنیک بیش از هر روش دیگری مفید خواهد بود.

لینک سازی یکی از مهم‌ترین رویکردها برای سئو سایت، جذب مخاطب و برندینگ است و شاید بیش از صدها ایده برای این کار وجود داشته باشد، ولی ما تلاش کردیم برخی از بهترین تکنیک‌هایی را در این مقاله آموزش دهیم که با استفاده از آنها می‌توان بیش از ۸۰ درصد از لینک‌هایی که صاحبان کسب‌وکارها به دنبال‌شان هستند را دریافت کرد. اگر رویکرد دیگری را می‌شناسید که می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد، می‌توانید آن را از بخش نظرات با ما و سایر کاربران ویرلن به اشتراک بگذارید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن