09173119959 مشاوره
مهم ترین استراتژی های سئو در سال ۲۰۲۰ که نباید نادیده بگیرید!

تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1398 ( 15:50:5 )

بازدید : 1283

سال ۲۰۱۹ با تغییرات بسیاری در دنیای SEO همراه بود و گوگل، برخی از مهم‌ترین آپدیت‌های موتور جستجو خود را در سال گذشته معرفی کرد. این یعنی بسیاری از تاکتیک‌های قدیمی سئو دیگر جواب نمی‌دهند و متخصصان باید روی شیوه‌های جدید برای بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها کار کنند

مهم‌ترین استراتژی های سئو برای سال ۲۰۲۰
 

بهینه کردن سایت(شیراز) برای BERT و گوگل هوشمندتر


یکی از مهم‌ترین آپدیت‌های موتور جستجو گوگل، BERT است که سال گذشته شاهد معرفی آن بودیم. BERT گوگل را در درک عبارت‌های جستجوی پیچیده‌تر، توانمندتر ساخته و به نمایش نتایج مرتبط‌تر، کمک بسزایی می‌کند. این قابلیت، فرصت‌های زیادی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد زیرا آنها با بهینه کردن محتوای خود شانس بالاتری برای دیده شدن در نتایج جستجو خواهند داشت.

برای درک بهتر، به تصویر زیر نگاه کنید:

 

استراتژی های سئو (شیراز)

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بعد از اعمال BERT، نتایج جستجو در گوگل برای عبارت‌های یکسان تغییر کرده است و بازاریاب‌های اینترنتی با تکیه بر همین تغییرات می‌توانند شانس دیده شدن محتوای خود را افزایش دهند.

گوگل می‌گوید این آپدیت از هر ۱۰ عبارت، روی یک عبارت به زبان انگلیسی تاثیر می‌گذارد؛ یعنی چیزی معادل تقریبا ۱۰ درصد تمام عبارت‌های جستجوشده مرتبط با برند شما حالا می‌تواند ارزشمندتر از قبل باشد. بازاریاب‌ها باید این فرصت‌ها را شناسایی کنند، خصوصا در مورد کلیدواژه‌های طولانی‌تر و عبارت‌های پیچیده‌تر که رقابت در آنها پایین‌تر است.

 

مقاله مرتبط: الگوریتم گوگل BERT ؛ مهم‌ترین آپدیت گوگل در ۵ سال اخیر + تاثیرگذاری این الگوریتم بر سئو سایت (شیراز)

 

بهینه کردن محتوا برای جستجوهای بدون کلیک یکی از مهمترین استراتژی های سئو سایت است
مطابق با اطلاعات منتشرشده توسط SparkToro، بیش از نیم میلیون از عبارت‌هایی که در سال ۲۰۱۹ جستجو شده بودند، به کلیک روی لینک‌ها منتهی نشدند! این یعنی کاربران بدون کلیک روی هیچ لینکی می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از صفحه جستجو گوگل دریافت کنند.

 

پیش از هر چیز، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

تقریبا نیمی از تمام جستجوهای انجام‌شده توسط کاربران، هم‌چنان ترافیک ایجاد می‌کند.
اغلب جستجوهای بدون کلیک، ارزش اقتصادی پایینی دارند (مثل آب‌وهوای لندن). به بیان دیگر، نیمی دیگر از جستجوها (که هم‌چنان ترافیک تولید می‌کنند) جایی هستند که اغلب فرصت‌های تجاری وجود دارد.
اغلب جسجوهای بدون کلیک که ارزش اقتصادی دارند، جستجوهای محلی هستند.


استراتژی های سئو در شیراز

در اغلب موارد، جستجوهای بدون کلیک، کمترین تاثیر را روی عبارت‌هایی دارند که برای برندها ارزشمند هستند. هرچند، حجم این جستجوها در حال افزایش است و به همین دلیل، متخصصان حوزه SEO باید روندهای موجود را به خوبی بررسی کنند چرا که این اتفاق تاثیر متفاوتی روی استراتژی‌ها و برندهای مختلف دارد.

نکات زیر برای گرفتن بهترین نتیجه به شما کمک خواهند کرد:

از فرصت‌های موجود در جستجوهای بدون کلیک استفاده کنید: آیا اطلاعاتی که کاربران به دنبال آنها هستند در گوگل مپس و اسنیپت‌ ها یا Knowledge Graph یا هرجای دیگری ثبت شده است؟


پیاده‌سازی داده‌های ساختاریافته.
تولید محتوا برای حالت‌های بدون کلیک؛ برای مثال: آموزش‌های قدم به قدم، پرسش‌های متداول، تعاریف و مواردی از این دست.
استفاده درست از Knowledge Panel: مطمئن شوید اطلاعاتی که در این پنل درج می‌کنید، دقت کافی را دارند.
سعی کنید با خلاقیت در تولید محتوا برای جستجوهای اطلاعاتی، در رتبه اول قرار بگیرید.
لیست‌هایی که در صفحه نتایج جستجو نیز می‌توانند اطلاعات کاملی را ارائه کنند، بهینه کنید؛ مثل: تعاریفی که داخل اسنیپت‌ها جای می‌گیرد یا داشتن تصاویر بهتر در گوگل مپس در مقایسه با رقبا.
با بهینه کردن توضیحات متا، کاربران را تشویق کنید که برای دریافت اطلاعات بیشتر روی لینک شما کلیک کنند.
با بهینه کردن اطلاعات مندرج در Google My Business، جستجوهای بدون کلیک را به تماس‌های تلفنی و بازدید فیزیکی کاربران از فروشگاه‌تان تبدیل کنید.
بزرگترین مشکل در مورد جستجوهای بدون کلیک این است که دسته‌بندی آنها در تجزیه‌وتحلیل‌ها دشوار است. بنابراین، هر زمان که ممکن بود، به فاکتورهایی مثل نرخ کلیک توجه کافی داشته باشید.
از جستجوهای بدون کلیک نترسید؛ فقط سعی کنید محتوای خود را برای آنها بهینه کنید.

 

بهینه کردن محتوای اسنیپت‌ها

همان‌طور که در بخش قبلی نیز اشاره کردیم، اغلب جستجوهایی که به هیچ کلیکی منتهی نمی‌شوند، ارزش اقتصادی پایینی برای سایت‌های مختلف دارند. در همین حال، از اهمیت بالای بخش Featured Snippet نیز نباید غافل شد چرا که همیشه یک بخش از صفحه نتایج جستجو به این بخش اختصاص دارد.

بر اساس مطالعه اخیر RankRanger، نمایش بخش Featured Snippet از سال ۲۰۱۸ به بیش از دو برابر رسیده است. اگر این اعداد دقیق باشد، یعنی چنین بخشی در بیش از ۸۶ درصد جستجوهای دسکتاپ و ۷۳ درصد جستجوهای موبایلی نمایش داده می‌شود.

مثل همیشه، در اینجا تحلیل فرصت‌های تجاری اهمیت زیادی دارد چون اسنیپت‌ها برای جستجوهای اطلاعاتی نمایش داده می‌شوند. بدین ترتیب، در نتیجه رتبه نگرفتن برای اسنیپت‌ها، شما مشتریان احتمالی را از دست نخواهید داد. البته این به معنی غافل شدن از فرصت‌های احتمالی نیست؛ مثل حالتی که فردی در مورد محصولات مشغول تحقیق در فضای مجازی است.

در اینجا، شما به عنوان متخصص سئو یک وظیفه مهم دارید: شناسایی این فرصت‌ها.

استراتژی های سئو شیراز

در مرحله بعدی، نوبت به بهینه کردن اطلاعات و محتوا می‌رسد. در ادامه، نکاتی در مورد چگونگی انجام این کار را بیان خواهیم کرد:
تولید محتوایی که به سوالات پاسخ می‌دهد.
بدانید مخاطبان هدف شما چه سوالاتی دارند.
تولید محتوای بهتر (برای مثال، ارائه پاسخ‌های بهتر) در مقایسه با رقبا.
تولید مقالاتی با سبک FAQ (سوالات متداول) با گنجاندن سوالات در تگ‌های H2.
ارائه جواب‌های کامل و مختصر (۴۰ تا ۵۰ کلمه) برای سوالات و در صورت نیاز، بیان اطلاعات بیشتر در قالب پاراگراف‌های اضافی.
استفاده از جدول‌ها، نقطه‌های توپر (bullet points)، لیست‌های شماره‌گذاری‌شده، چارت‌ها و تصاویر برای پاسخ دادن به سوالات.
درست کردن راهنماهای قدم به قدم با استفاده از تکنیک‌های بهینه‌سازی که بالاتر اشاره کردیم چرا که این دست از محتوا نیز در ریچ اسنیپت بسیار استفاده می‌شود.
نهایتا، اگر بهترین استراتژی های سئو را برای بهینه کردن محتوای خود به منظور نمایش در بالای صفحه جستجو پیدا کردید، استراتژی خود را برای استفاده از فرصت‌های جدیدی که BERT به ارمغان می‌آورد، بازبینی کنید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن