09173119959 مشاوره
تاثیر دامنه بر بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو سایت

تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آذر 1398 ( 10:30:49 )

بازدید : 1263

تاثیر پسوند و عمر دامنه بر سئو سایت یکی از مهمترین فاکتورهای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد که در این مقاله به مهمترین آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

تاثیر پسوند و عمر دامنه بر سئو سایت یکی از مهمترین فاکتورهای بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد که در این مقاله به مهمترین آنها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.


تاثیر طول عمر دامنه بر سئو سایت به چه صورت است؟
مت کاتس ( مهندس نرم افزار آمریکایی) در مورد دامنه می گوید:

دامنه ای که حدود ۶ ماه ثبت شده هیچ تفاوتی با دامنه ای که یکسال از زمان ثبت آن می گذرد ندارد. به زبان ساده تر، گوکل هیچ کاری با سن دامنه و طول ثبت آن ندارد. تصور کنید که می خواهید یک کالای به خصوصی را خریداری کنید که دو شرکت همین کالا را تولید می کنند که یکی از آن ها دارای اعتبار و پیشینه ای قوی تر است و برای ۱ سال آینده خود برنامه دارد. از طرف دیگر شرکت دوم آینده کاری خود را تا یک سال دیگر چندان موفق نمی داند. حال می خواهیم به پاسخ این سوال فکر کنید که آیا کدام یک از شرکت ها برای شما معتبر تر است و یا به کدام یک اعتماد بیشتر می کنید؟ و در پاسخ باید بگوییم که احتمالا اکثر تان شرکتی را انتخاب می کند که تا یک سال آینده پا برجاست. از این رو گوگل هم تفکراتی شبیه به شما دارد و سایت هایی که تا ۵ سال دامنه خود را تمدید کرده اند اعتماد بیشتری دارند. به همین خاطر سعی کنید دامنه سایت تان را ۵ ساله تمدید کنید و مطمئن باشید که در سئو تاثیر گذار است.

استفاده از کلمات کلیدی در دامنه چگونه انجام می شود ؟
شاید فکر کنید که در نظر گرفتن این گزینه چندان تاثیری بر روی سایت نخواهد داشت اما استفاده از کلمات کلیدی مناسب در دامنه ها به عنوان یکی از سیگنال های ارتباطی مهم عمل می کند. مهم تر از همه این است که کلمات کلیدی موجود در دامنه به صورت Bold نمایش داده شوند و این موضوع از نظر گوگل بسیار مهم است. گوگل تاکید زیادی در این زمینه دارد و بهتر است که دراین مورد دقت بیشتری داشته باشید. هنگامی که شما در دامنه خود از کلمه سئو استفاده  می کنید در واقع یک سیگنال برای گوگل ساخته اید. مانند دامنه ای به نام HeroSEO.com و یا از این قبیل عبارات.

هنگامی که شما از این کلمه در دامنه خود استفاده می کنید گوگل تشخیص می دهد که شما در زمینه سئو فعالیت هایی دارید. برای مثال فکر کنید که اسم یک شرکت عرقیات گربان باشد و شما وقتی که این اسم را می شنوید بلافاصله متوجه خواهید شد که این شرکت در زمینه عرقیات گیاهی فعالیت دارد. گوگل هم دقیقا مانند شما رفتار می کند و در نتیجه بهتر است حتما در دامنه خود از کلمه سئو استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای دامنه

دامین هایی که محتوا و مطالب خود را با کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود شروع می کنند در مقایسه با دیگر دامنه ها که از هیچگونه کلمه کلیدی استفاده نمی کنند به قول معروف یک سر و گردن بالا تر هستند. در قسمت بالا یک مثال برای تان زدیم اکنون فکر کنید که یک سایت در زمینه سئو دارید و دامنه سایت تان هم با کلمه سئو شروع می شود. به همین ترتیب گوگل سریعا متوجه خواهد شد که شما در زمینه سئو فعالیت هایی دارید و اگر شما هم در زمینه سئو و هم در دامنه خود از کلمه seo استفاده کنید بدون شک  در مدت زمان کوتاهی نسب به رقبای خود که اصلا از این اصول استفاده نکرده اند جلو می زنید.

مدت زمان ثبت دامنه
به گفته یکی از کارشناسان گوگل، دامین هایی که ارزش بالایی دارند حداقل تا چند سال از آن ها استفاده می شود و این در حالی است که دامنه هایی با ارزش پایین معمولا به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل وقتی که دامنه ای در آینده دچار انقضا می شود به عنوان یک عملکرد مشروعیت شناخته می شود، و با تمام این تفاسیر گوگل پس از گذشت یک سال متوجه می شود که فعالیت شما بسیار جدی است و شما باید بدانید که بعد از یکسال تازه کار تان شروع می شود. تمام این موارد به این معنی است که شما باید برای ۲ سال آینده سایت خود برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

استفاده از کلمات کلیدی در نام زیر دامنه
در سال ۲۰۱۱ یکی از وب سایت های مشهور دنیا با نام MOZ اعلام کرد که، کلمات کلیدی که در نام ساب دامین (یعنی زیر دامنه) وجود دارد می تواند باعث افزایش رتبه سایت شود. یعنی اگر شما در زمینه سئو فعالیت می کنید و یک دامنه هم داشته باشید و نام ساب دامنه مرتبط با سایت تان باشد، گوگل ارزش بیشتری به سایت تان خواهد داد. مثلا نام زیر دامنه خود را SEOTOOLS بگذارید. زیرا ابزار سئو مربوط به سئو می باشند و این موضوع به سایت شما کمک زیادی می کند.

تاریخچه دامنه
یکی از مهمترین اصول قوانین گوگل شناسایی سابقه سایت هایی است که در طول دوره ای مالکیت های مختلفی داشته و یا دچار افت شده اند است. آن هم به این صورت که پس از شناسایی دوباره آن ها را تنظیم
می کند و به همین دلیل اکثر لینک هایی که به دامنه ارجاع داده می شوند خنثی می گردند. قطعا دامین هایی را دیده اید که دارای ارزش زیادی هستند و برخی از افراد آن ها را به فروش می رسانند. مثل دامنه هایی که دارای دامین اتوریتی بالایی هستند. این سایت ها پس از واگذاری به اشخاص دیگر تغییر مالکیت داده می شوند و باید به نام شخص دیگری ثبت شوند. به همین دلیل همه بک لینک هایی که سایت مذکور در گذشته دریافت کرده است فاقد اعتبار و ارزش خواهند شد و دیگر برای گوگل اهمیتی ندارند.

دامین اتوریتی

EMD یا دامنه دقیقا همتا

Exact Match Domain  یا EMD به معنی دامنه دقیقا همتا است. یعنی اینکه نام دامین سایت برابر با کلمه کلیدی باشد. برای مثال دامنه ای با نام SEO.COM بسیار متفاوت عمل می کند چراکه اگر سایت با کیفیتی باشد چنین گزینه ای به آن کمک زیادی خواهد کرد. اما اگر در سایتی که کیفیت پایینی دارد این امر اتفاق بیفتد می تواند در برابر بروزرسانی EMD تا حدودی آسیب پذیر باشد. مت کاتس در سال ۲۰۱۲ در مورد این موضوع گفت:

دامنه های EMD بسیار برای گوگل حائز اهمیت هستند اما نه در آن حدی که گوگل یک سایت بی ارزش و بی کیفیت را به کاربران ارائه دهد. با بیانی ساده تر اگر سایت شما در دامنه خود کلمه کلیدی داشته باشد اما از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، گوگل شما را کنار خواهد گذاشت و به هیچ وجه شما را به کاربران نشان نخواهد داد.

اطلاعات دامنه Whois خصوصی در مقابل عمومی

Whois  یکی از سایت هایی است که در آن می توانید بفهمید که صاحب یک دامنه کیست. در واقع اطلاعاتی که WhoIs های خصوصی نشان می دهند به این معنی است که صاحبان دامنه هیچ چیزی برای مخفی کردن نداشته باشند. در این خصوص مت کاتس می گوید:

زمانی که اطلاعات آن ها را مورد بررسی قرار دادم همه آن ها دارای سرویس های خصوصی بودند. البته خصوصی کردن اکانت Whols  بد نیست اما وقتی که فاکتورهای مختلفی را در کنار یکدیگر قرار می دهیم کمی عجیب وغیر استاندارد به نظر می رسد. در واقع گوگل سعی دارد به شما بفهماند که غیر عادی رفتار نکنید تا من هم به شما شک نکنم. تصور کنید که دوست تان گوشی همراهش را از شما پنهان کند! پس از این اتفاق چه فکری با خودتان می کنید؟ حتما متوجه این موضوع می شوید که او اطلاعاتی در گوشی خود دارد که دلش نمی خواهد شما از آن مطلع شوید. گوگل هم دقیقا مانند شما فکر
می کند.

جریمه شدن مالک دامنه

اگر گوگل فردی را به عنوان اسپمر شناسایی کند، از آن به بعد تمامی سایت هایی را که متعلق به او باشد را با دقت بسیار زیادی آنالیز می کند. تصور کنید که چند سایت دارید و همه آن ها به نام شما هستند و تبدیل به اسپم شده اند. در این حالت گوگل به شما اعتمادی نخواهد کرد. یعنی این خود شما هستید که بذر بی اعتمادی را در دل گوگل می پاشید و انتظار نداشته باشید با چندین سایت اسپم شده که شما مالک آن هستید گوگل شما را ببخشد!

از این رو اگر سایت جدیدی راه اندازی کنید، ممکن است با سرعت بسیار کندی پیشرفت کند چراکه شما سابقه چندین سایت اسپم شده را دارید.

دامنه سطح بالای با کد کشوری
رتبه سایت برای دامنه ای که دارای ir است سطح رنک کشوری را بهبود می بخشد اما از این طرف قابلیت های سایت را از لحاظ رتبه بندی جهانی محدود تر می نماید. مثلا اگر دامنه شما ir باشد مشخص است که این دامنه مختص به ایران است و این یک گزینه ویژه برای شماست. یعنی اگر می خواهید در سطح جهانی رتبه ای کسب کنید بهتر است دامین خود را با عبارت .com بگیرید چراکه دامنه های ir مانع از گرفتن رتبه برای سایت تان در سطح جهانی می شوند.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن