09173119959 مشاوره
بهینه‌ کردن حجم‌ تصاویر

تاریخ انتشار : شنبه 19 اردیبهشت 1394

بازدید : 2411

در این مقاله درباره نرم‌افزاری صحبت می‌کنیم که می‌تواند حجم فایل‌های دیجیتال را تا حد امکان کاهش داده و آن‌ها را بهینه کند.

فرض کنید قرار است یک فایل تصویری را برای نزدیک به هزار کاربر در یک سرور قرار دهید. در این حالت کم شدن تنها ۱۰۰ کیلوبایت از حجم این عکس به معنی کاهش نزدیک به ۱۰۰ مگا‌بایت حجم قابل انتقال است. در این مقاله درباره نرم‌افزاری صحبت می‌کنیم که می‌تواند حجم فایل‌های دیجیتال را تا حد امکان کاهش داده و آن‌ها را بهینه کند.

FileOptimizer

نرم‌افزار FileOptimizer ، با برخورداری از یک موتور پردازشگر فوق‌العاده به شما در بهینه‌سازی حجم فایل‌ها کمک زیادی می‌کند. نصب آن بسیار ساده بوده و پیچیدگی زیادی ندارد.

بعد از نصب نرم‌افزار، آن را اجرا کنید. رابط کاربری آن شبیه به مجموعه آفیس ویندوز است. شما می‌توانید فایل‌های دیجیتالی را به درون نرم‌افزار کشیده یا به کمک گزینه Add در منوی File به آن وارد کنید.

FileOptimizer

برای شروع پروسه بهینه‌سازی بر روی گزینه Optimize All Files کلیک کنید. شما می‌توانید هر بار فایل‌های مختلفی را انتخاب و درج کنید. نرم‌افزار با توجه به نوع فایل بهینه‌سازی را انجام خواهد داد.

توضیح: کلیدهای میانبر متداول ویندوز (برای مثال CTRL + O) در این نرم‌افزار قابل اجرا هستند.

تنظیمات زیادی در این نرم‌افزار وجود ندارد. گزینه Option نرم‌افزار, شامل تب‌های مختلفی برای فایل‌های متفاوت است و شما می‌توانید به درج متا‌دیتا در آن‌ها بپردازید. علاوه بر این برای مثال در تب PDF می‌توانید DPI فایل را مشخص نمایید.

بخش اول منوی Option گزینه General است.

FileOptimizer

در این بخش می‌توانید به کمک اعداد ۱ تا ۱۰ سطح بهینه‌سازی و یا اولویت پردازش بهینه‌سازی را مشخص کنید.

به صورت پیش‌فرض، FileOptimizer بعد از بهینه‌سازی فایل، نسخه‌اصلی آن را به سطل‌‌زباله می‌فرستد. به کمک گزینه Do Not Use Recycle Bin می‌توانید مانع انجام این‌کار شوید.

FileOptimizer

فایل‌های سازگار

نرم‌افزار FileOptimizer از فایل‌تایپ‌های زیادی پشتیبانی‌ می‌کند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

AIR, APK, APNG APPX, BMP, CBZ, DOCX, DLL, EPUB, EXE, GIF, GZ, ICO, JAR, JPEG, MNG, MP3, MPP, PNG, PPTX, ODT, OGG, OGV, PDF, PUB, SCR, SWF, TIF, VSD, WEBP, XAP, XLSX, ZIP

بهینه‌سازی برای شما

در آزمایش‌هایی که ما انجام دادیم، حجم فایل‌های تصویر نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافت. برای فایل‌های PDF و MP3 نیز همین نتیجه حاصل شد.

شما از FileOptimizer استفاده نموده و تجربه کاربری خود را با ما درمیان بگذارید. آیا نرم‌افزار دیگری در این زمینه می‌شناسید؟

 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن