09173119959 مشاوره
آموزش بازاریابی محتوا و تبلیغات کلیکی برای افزایش فروش و ترافیک سایت

تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398 ( 5:46:55 )

بازدید : 1395

معرفی ۵ تکنیک فوق‌العاده برای ترکیب بازاریابی محتوا و تبلیغات کلیکی (PPC) با هدف استفاده از این دو ابزار قدرتمند برای افزایش فروش و ترافیک سایت.

احتمالا تا به امروز مقاله‌های زیادی را در مورد روش‌های بهینه کردن کمپین های PPC مطالعه کرده باشید؛ تمرکز روی نرخ کلیک، بهینه کردن ساختار و استفاده درست از کلیدواژه‌ها ، برخی از این موارد هستند. اگرچه همه این تاکتیک‌ها جواب می‌دهند، ولی یک چیز دیگر هم هست که در صورت استفاده درست می‌تواند به بهینه شدن تبلیغات کلیکی کمک کند: محتوای عالی.

حتما از خود می‌پرسید یک محتوای خوب چگونه می‌تواند به کمپین های PPC کمک کند؟ شاید ادعای ما مثل این باشد که بگوییم خرید Google Ads می‌تواند رنکینگ ارگانیک ما از طریق موتورهای جستجو را بهبود بخشد. در این رابطه باید گفت نه‌تنها محتوای باکیفیت روی تبلیغات خریداری‌شده اثرگذار است، بلکه با استفاده از همین تبلیغات می‌توان توجه کاربران را به محتوای بسیار خوبی که داریم، جلب کرد.

در این مقاله، به تفصیل خواهیم گفت که چگونه با استفاده از بازاریابی محتوا می‌توان عملکرد کمپین های کلیکی PPC را بهبود بخشید (و برعکس). در پایان نیز چهار تاکتیک کاملا عملی را برای درست کردن کمپین های باکیفیت و کارآمد PPC برای به حداکثر رسیدن نرخ بازگشت سرمایه (ROI) محتوا را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا

به‌کارگیری بازاریابی محتوا و تبلیغات کلیکی در کنار یکدیگر

 

۱٫ استفاده از تبلیغات کلیکی برای جذب سریع ترافیک

مشکل اصلی استراتژی‌های جذب ارگانیک مخاطب این است که بدون داشتن مخاطبان ثابت و مشخص، تقریبا غیر ممکن است بتوانید توجه همگان را به مقاله خود جلب کنید. با در نظر گرفتن اینکه روزانه بیشتر از ۴ میلیون پست وبلاگی منتشر می‌شود، تقریبا غیر ممکن است بتوان بدون داشتن استراژی مناسب، آن‌گونه که باید درخشید.

به‌کارگیری تبلیغات پرداخت به ازای کلیک برای افزایش ترافیک وب‌سایت می‌تواند در مراحل اولیه توسعه برند و شناخته‌شدن بیشتر و حتی کسب درآمدتان کمک کند. علاوه بر این، ترافیک جذب‌شده از سوی تبلیغات PPC، نشانگر وجود مخاطبانی است که پیش‌تر تلاش داشتید محصول خود را به آنها بفروشید.

این کار مثل زدن دو نشان با یک تیر است؛ با استفاده از Google Ads و Facebook Audience Insights می‌توان علاوه بر افزایش بازدید و ترافیک، برند خود را هم در معرض آنها قرار داد. در این میان، ارائه اطلاعات درست و مفید می‌تواند شما را از سایر تبلیغ‌دهندگان متمایز کند. با تبلیغات PPC، محتوای خوب و باکیفیت بیش از آنچه فکر کنید در میان کاربران دست به دست می‌چرخد. به همین جهت، سعی کنید حتما در مورد تولید محتوای باکیفیت و تبلیغات کلیکی که از مفاهیم بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ هستند، دانش کافی را کسب کنید.

در این روش، هدف، تمرکز هم‌زمان روی هر دو کمپین با هدف قرار دادن کلیدواژه‌های مشابه است. در اینجا، محتوا می‌تواند وسیله‌ای برای آگاهی دادن و جذب مخاطب باشد و تبلیغات، ابزار شما برای تبدیل این مخاطبان به مشتری.

این استراتژی کمک می‌کند تا وقتی که کاربران عبارت‌های مختلف را جستجو می‌کنند، نام برند شما را زودتر از سایرین به خاطر آورند.

تبلیغات کلیکی

۲٫ از تبلیغات کلیکی برای جذب مردم به سمت برندتان استفاده کنید

در تضاد با باور بسیاری از افراد، مطالعات نشان داده‌اند که تبلیغات به تبدیل کلیک‌ها به بازدید ارگانیک کمک زیادی می‌کنند. این بدان خاطر است که وقتی مردم یک تبلیغ را می‌بینند، شانس بیشتری وجود دارد که در جستجوهای آینده، برند شما را به خاطر داشته باشند. مطابق با مقاله‌ای که Rand Fishkin در Moz منتشر کرده است، اساسا وجود دو عنوان و لینک در یک صفحه، با تشویق مخاطب به کلیک بر روی آنها می‌تواند نرخ کلیک را افزایش دهد. چنین حالتی علاوه بر افزایش فرضی اعتبار شما در نزد کاربران، اندازه کسب‌وکارتان را هم بزرگتر از چیزی نشان می‌دهد که واقعا هست.

در همین حال، وابستگی کاربران به برند هم می‌تواند نرخ کلیک بازدیدکنندگان قبلی را افزایش دهد. همان‌طور که تحقیقات نشان داده‌اند، هزینه حفظ مشتری قبلی کمتر از پیدا کردن یک مشتری جدید است.

۳٫ یک لندینگ پیج یا صفحه فرود عالی را طراحی کنید

حتی سخت‌ترین مدیران رسانه هم در طراحی و ساخت یک لندینگ پیج زیبا که علاوه بر خودش بتواند مخاطبان را هم راضی کند، با مشکل روبه‌رو هستند.

متخصصان بازاریابی محتوا طبعا داستان‌پردازانی عالی و خوش‌ذوق هستند که با استفاده از قدرت آنها و تهیه محتوایی باکیفیت، می‌توان یک صفحه فرود منحصربه‌فرد را برای جذب مخاطبان ساخت.

مخاطبانی که روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند، معمولا پیش از خرید سرویس یا محصول شما دوست دارند وب‌سایت‌تان را وارسی کنند. فرآیند خرید، سه مرحله کلی دارد:

  • آگاهی: مشتری در مورد یک مشکل یا نیاز آگاهی پیدا می‌کند (از طریق پست‌های وبلاگ، مقاله‌ها، ویدیوها، اینفوگرافی‌ها)
  • توجه: مشتری در مورد مشکل یا نیاز خود تحقیق می‌کند (از طریق مقاله‌های تحقیقاتی، بررسی‌ها، کتاب‌های الکترونیک، صفحات فرود)
  • تصمیم: مشتری برای خرید تصمیم می‌گیرد (از طریق ارائه نسخه‌های آزمایشی، آموزش‌های مختلف، دموی محصول)

توصیه‌نامه‌مشتریان، نقدهای کاربران و لینک‌ها را به صفحه فرود خود اضافه کنید تا پیش از خرید، بازدیدکنندگان بتوانند در مورد آن مطالعه کافی داشته باشند.

این مقاله را هم بخوانید: آموزش بازاریابی محتوا برای افزایش فروش

البته، باید توجه داشت که همه مشتریان با کلیک روی تبلیغ شما، محصول‌تان را در همان لحظه یا حتی همان روز خریداری نخواهند کرد. با این حال، ارائه یک مقاله باکیفیت و مرتبط بر روی سایت شما می‌تواند به نقطه تماسی ارزشمند برای آغاز همکاری یا خرید تبدیل شود.

 

لندینگ پیج

۴٫ پیدا کردن مهم‌ترین کلیدواژه‌ها با بررسی داده‌های کمپین تبلیغات کلیکی PPC

اگر فقط یک چیز میان کمپین PPC و استراتژی SEO شما یکسان باشد، کلمات کلیدی است.

داده‌های مربوط به تبلیغات PPC خود را به دقت بررسی کرده و کلیدواژه‌هایی که بیشترین ترافیک و درآمد را برای شما دارند، پیدا کنید. برای این کار حتی می‌توان مقاله‌های مربوط به تبلیغات را تحلیل و نتایج حاصل از آن را در محتوای ارگانیک برای معرفی خدمات و سرویس‌ها به کار برد. این کلمات کلیدی ارزش فوق‌العاده زیادی دارند و نرخ کلیک آنها به مراتب بالاتر از کلمات کلیدی استاندارد است.

بعد از تهیه لیستی از کلیدواژه‌ها، تست A/B را اجرا کرده و ببینید کدام‌یک از کلیدواژه‌ها بهترین عملکرد را در هرکدام از کمپین‌ها دارند.

مطاله این مقاله را از دست ندهید: چگونه کلمات کلیدی مناسب برای تولید محتوا پیدا کنیم؟

 

۵٫ داشتن جایگاه‌های بیشتر در صفحه نتایج موتور جستجو

طبیعتا، داشتن دو لینک در یک صفحه به افزایش نرخ کلیک منتهی می‌شود. این موضوع خصوصا در نمایشگرهای کوچک تلفن های هوشمند که کاربران تمایل دارند لینک‌های نخست را انتخاب کنند، بسیار حیاتی است.

جدای از افزایش نرخ کلیک، داشتن لینک بیشتر در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) به افزایش اعتبار برند در نزد جستجوکننده‌ها کمک خواهد کرد. به این مورد، ریچ اسنیپت قوی را هم اضافه کنید تا کاربران، بیشتر از هر زمان دیگری به لینک‌های شما نگاه کنند.

تبلیغات کلیکی

چهار تاکتیک عملی برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی محتوا از طریق کمپین های کلیکی

حالا که با مزایای ترکیب بازاریابی محتوا و تبلیغات کلیکی PPC آشنا شدید، راهکارهای زیر می‌تواند به اثربخشی هرچه بیشتر کمپین‌های شما کمک کند.

۱٫ ترویج محتوای باکیفیت با استفاده از تبلیغات گوگل

با ابزار Audience Insights فیسبوک، مخاطبان خود را گروه‌بندی کرده و تبلیغات را به شکلی هدفمند بر روی مخاطبان جدید پیاده کنید. به کمک boost post فیسبوک و به وسیله محتوای باکیفیت می‌توان دو دسته از مخاطبان را هدف قرار داد:

  • افرادی که پیج شما را دوست دارند
  • افرادی که شما برای هدف قرار دادن، انتخاب می‌کنید

Facebook Audience Insights و Twitter Tailored Audiences ابزارهایی عالی برای تبلیغات کلیکی هستند که به شما اجازه می‌دهند گروهی از مخاطبان را برای برند خود ساخته و آنها را با کمپین‌های مختلف هدف قرار دهید.

تبلیغات کلیکی

۲٫ نوشتن تیترهای جذابی که هرکسی را مجاب به کلیک می‌کند!

با استفاده از BuzzSumo، ترندهای روز و محتوایی که بیشترین بازدید را دارند، پیدا کنید؛ سپس به کمک این کلیدواژه‌ها و موضوعات، عنوانی برای تبلیغ کلیکی خود بنویسید که مرتبط و جذاب باشد. این کار باعث می‌شود افرادی روی لینک شما کلیک کنند که معمولا با تبلیغات کلیکی سروکار ندارند.

انجام تست A/B روی عناوین مختلفی که کلیدواژه‌های مختلف را هدف قرار می‌دهند هم می‌تواند در پیدا کردن بهترین عنوانی که بیشترین نرخ کلیک را دارد، کارآمد باشد.

توجه داشته باشید که عنوان شما نباید صرفا دامی برای کلیک کاربر باشد و شما باید عنوانی را بنویسید که با محتوا کاملا مرتبط باشد.

۳٫ جستجوی موبایلی را فراموش نکنید

نزدیک ۶۰ درصد از تبلیغات کلیکی بر روی تمام پلتفرم‌ها از روی گوشی ها و تبلت ها انجام می‌شود.

از تصاویر، اینفوگرافی، ویدیو یا هر نوع دیگری از محتوای بصری استفاده کنید تا نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی شما به حداکثر برسد.

قواعد مربوط به صفحه فرود در گوشی های هوشمند متفاوت است. در حقیقت، طراحی واکنش‌گرا وب‌سایت و بهینه بودن محتوا برای موبایل بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. نکات زیر در ایجاد صفحه‌ای حرفه‌ای بسیار موثر هستند:

  • نوشتن تیترهای کوتاه
  • استفاده از پاراگراف‌های کوتاه
  • استفاده از عکس‌هایی با حجم پایین
  • تشویق کاربر به تعامل با در نظر گرفتن CTA یا فراخوان عمل

تبلیغات کلیکی

۴٫ تشویق کاربران به مشارکت برای جذب مخاطب بیشتر

تشویق کاربر به مشارکت در صفحات فرود، اهمیت بسیار زیادی دارد. این کار که در واقع همان فراخوان به عمل یا Call-to-Action نام دارد، می‌تواند در قالب یک فرم در بخش کناری صفحه یا حتی یک صفحه پاپ‌آپ انجام شود. چنین رویکردی نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

بسیاری از مردم هنوز مطمئن نیستند که فراخوان عمل باید در بالای مقاله قرار بگیرد یا انتهای آن. در مورد تبلیغات پرداخت به ازای کلیک، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با محتوای باکیفیت و قدرتمند خود، تمایلات مخاطب را هدف گرفته و در انتهای لیندینگ پیج، او را دعوت به مشارکت کنید.

نتیجه‌گیری

اگرچه در بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی، ابزارهایی مثل سئو، بازاریابی محتوا و تبلیغات به‌تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما با ادغام بازاریابی محتوا و کمپین های تبلیغات کلیکی PPC می‌توان علاوه بر افزایش نرخ تبدیل تبلیغات، جایگاه و وابستگی برند را در میان کاربران به شکل قابل توجهی افزایش داد.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن