09173119959 مشاوره
تفاوت وبلاگ و وب سایت چیست ؟

تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اردیبهشت 1398 ( 2:59:57 )

بازدید : 1942

وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها در نگاه اول هر‌‌‌دو صفحات وب با مشابهت‌های زیاد هستند اما در حقیقت دارای تفاوت‌های ساختاری و کاربردی زیادی می‌باشند. وبلاگ و وب سایت هر دو به انتشار مطالب در فضای مجازی می‌پردازند. یکی از تفاوت های وب سایت و وبلاگ محتوای آن هاست ، محتوا در یک وبلاگ می تواند علائق شخصی، تجربیات، بررسی ها و نباید ها باشد . وبلاگ‌ها از متن، عکس و دیگر اجزا که با ترتیب زمانی ارائه می شوند، تشکیل شده‌اند که اغلب توسط یک فرد به روز رسانی می شود. اما یک وب سایت محل انتشار مطالب رسمی که به طور مستقیم به محصول و خدمات مربوط می باشند است. وب سایت‌ها یک صفحه وب با آدرس منحصر به فرد هستند که بر روی وب سرور میزبانی می‌شوند و از پروتکل HTTP برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. یک صفحه وب با استفاده از آدرس (URL) از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است. اکثر وب سایت‌ها با یک صفحه اصلی شروع می‌شوند که با استفاده از لینک‌هایی که در صفحه اصلی وجود دارد می‌توان به مطالب دیگر صفحات دسترسی پیدا کرد. وب سایت‌ها کاربرد‌های مختلفی همچون شخصی، تجاری، دولتی، سازمان های غیر انتفاعی و... دارند که اغلب با موضوع و هدف خاصی طراحی می شوند. اما وبلاگ ها مجلاتی آنلاین برای استفاده ی عموم می باشند. یکی دیگر از تفاوت های این دو هزینه است ، هزینه ایجاد یک وب سایت بیشتر است زیرا که شامل هزینه ی فضای وب، سرور، طراحان وب، نویسندگان محتوا و غیره می باشد در حالی که یک وبلاگ را می توان با هزینه ی بسیار کمتر و یا حتی رایگان با استفاده از نرم افزارهای مدیریتی مانند بلاگر و وردپرس ایجاد کرد. در واقع تفاوت اصلی بین وبلاگ و وب سایت این است که وبلاگ برای وب سایت ها ایجاد می شود و وب سایت ها مکانی هستند که وبلاگ ها در آن نوشته می شوند.

وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌ها در نگاه اول هر‌‌‌دو صفحات وب با مشابهت‌های زیاد هستند اما در حقیقت دارای تفاوت‌های ساختاری و کاربردی زیادی می‌باشند. وبلاگ و وب سایت هر دو به انتشار مطالب در فضای مجازی می‌پردازند
یکی از تفاوت های وب سایت و وبلاگ محتوای آن هاست ، محتوا در یک وبلاگ می تواند علائق شخصی، تجربیات، بررسی ها و نباید ها باشد . وبلاگ‌ها از متن، عکس و دیگر اجزا که با ترتیب زمانی ارائه می شوند، تشکیل شده‌اند که اغلب توسط یک فرد به روز رسانی می شود.
اما یک وب سایت محل انتشار مطالب رسمی که به طور مستقیم به محصول و خدمات مربوط می باشند است. وب سایت‌ها یک صفحه وب با آدرس منحصر به فرد هستند که بر روی وب سرور میزبانی می‌شوند و از پروتکل HTTP برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند. یک صفحه وب با استفاده از آدرس (URL) از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است. اکثر وب سایت‌ها با یک صفحه اصلی شروع می‌شوند که با استفاده از لینک‌هایی که در صفحه اصلی وجود دارد می‌توان به مطالب دیگر صفحات دسترسی پیدا کرد. وب سایت‌ها کاربرد‌های مختلفی همچون شخصی، تجاری، دولتی، سازمان های غیر انتفاعی و... دارند که اغلب با موضوع و هدف خاصی طراحی می شوند. اما وبلاگ ها مجلاتی آنلاین برای استفاده ی عموم می باشند.

یکی دیگر از تفاوت های این دو هزینه است ، هزینه ایجاد یک وب سایت بیشتر است زیرا که شامل هزینه ی فضای وب، سرور، طراحان وب، نویسندگان محتوا و غیره می باشد در حالی که یک وبلاگ را می توان با هزینه ی بسیار کمتر و یا حتی رایگان با استفاده از نرم افزارهای مدیریتی مانند بلاگر و وردپرس ایجاد کرد.

وب سایت و وبلاگ

در واقع تفاوت اصلی بین وبلاگ و وب سایت این است که وبلاگ برای وب سایت ها ایجاد می شود و وب سایت ها مکانی هستند که وبلاگ ها در آن نوشته می شوند.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن