09173119959 مشاوره
سئو به چه معناست ؟

تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 ( 4:47:51 )

بازدید : 2110

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو ، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.
مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی آن میباشد. بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو شده است.
تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟
الگوریتم های جدید گوگل به ویژه الگوریتم RankBrain تلاش میکنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو میکند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. بعنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه ای خواهد داشت. از زمانیکه کاربر وارد سایت شما میشود تا زمانیکه مجدد همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو میکند Dwell Time  نامیده میشود.
اهمیت سئو در چیست
اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند. از این‌رو سئو مناسب کلید شما برای رسیدن به بازدید بیشتر است. علاوه براین موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند، به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و این امر نشان میدهد که ارزش سئو چیست و چرا باید به آن توجه کرد.

 کلمات جستجو شده توسط کاربران در موتورهای جستجو اهمیت بالایی دارند، تجربه نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئو بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟
گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای نسبتا مشخصی برای درک محتوای صفحه دارند که در صورت رعایت آنها شانس شما برای کسب جایگاه افزایش می یابد. این فاکتورها را اصطلاحا onpage seo می نامیم و برای موفقیت باید دقیقا بدانیم که این فاکتورها در سئو چیست.
سئو کلاه سیاه و کلاه سفید
استفاده از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت تمام قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید مینامند، ولی استفاده از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه میشناسند. هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد .

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن