09173119959 مشاوره
ایده‌هایی برای افزایش فالور - قسمت اول

تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آذر 1397 ( 3:6:16 )

بازدید : 1832

افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی و جلب توجه کاربران این رسانه‌ها، قدم مهم و تاثیرگذاری در بهبود فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال شرکت‌ها است.

افزایش فالور شبکه‌های اجتماعی و جلب توجه کاربران این رسانه‌ها، قدم مهم و تاثیرگذاری در بهبود فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال شرکت‌ها است.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی کسب‌وکار و انجام بهترین استراتژی‌ها برای افزایش فالور در این رسانه‌ها، یکی از وظایف کلیدی بخش بازاریابی است. اکثر فعالان این حوزه و مسئولان شرکت‌ها در بخش شبکه‌های اجتماعی، با چالش کمبود ایده برای انتشار محتوای جذاب مواجه هستند.

مخاطبان برندها همیشه منتظر انتشار محتوای باکیفیت از طرف آنها هستند. به‌همین دلیل پس از مدتی چالش اصلی پیدا کردن ایده‌ها و موضوعاتی است که علاوه بر جذاب بودن، کیفیت لازم برای جذب مخاطبان را نیز داشته باشد.


در ادامه‌ی این مطلب ، به معرفی ایده‌هایی برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌ایم. این ایده‌ها در عین سادگی، درگیری مخاطب را نیز با برند شما افزایش خواهد داد و بدین ترتیب، فالورها و در نهایت مشتری‌های بیشتری به سمت شما سرازیر خواهند شد.

۱- انتشار محتوای تولیدشده توسط طرفداران و فالورها

وقتی برند شما محتوای تولیدشده توسط دیگران (خصوصا فالورها و طرفدران) را منتشر می‌کند، چشم‌اندازی جدید از خود نشان می‌دهد. در نتیجه ارتباط عمیق‌تری با مشتریان نیز شکل می‌گیرد. به‌علاوه، مشتریان به محتوای تولی شده توسط مردم عادی بیش از محتوای منتشر شده توسط خود برندها اعتماد می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد ۷۶ درصد مردم، به محتوای افراد عادی  و ۱۰۰ درصد آنها به پیشنهاد خرید از طرف مصرف‌کنندگان دیگر اعتماد می‌کنند

۲- جشنواره، هدیه و جایزه

همه‌ی مردم از هدیه و محصولات رایگان استقبال می‌کنند. با برگزاری جشنواره‌هایی برای اهدای جایزه به مخاطبان، هم آنها را بیش از پیش خوشحال و درگیر می‌کنید و هم فالورهای جدیدی برای خود جذب خواهید کرد. آمارها نشان می‌دهد اکانت‌های اجراکننده‌ی جشنواره و برنامه‌ی اهدای جایزه، ۷۰ درصد سریع‌تر از بقیه رشد می‌کنند.

انواع جشنواره‌ها را می‌توان برای درگیر کردن بیشتر مخاطب برگزار کرد. به‌عنوان مثال مسابقه‌ی انتشار تصویر از محصولات و تبلیغ برای شرکت، راهکاری است که هم مخاطب را درگیر می‌کند و هم محتوای تولیدشده توسط آنها را افزایش می‌دهد.

۳- تگ کردن دوستان

کاربران عموما در شبکه‌ها و در بخش نظرات پست‌های جذاب، حساب کاربری دوستانشان را تگ می‌کنند تا آنها نیز با مطلع شدن از این تگ، پست مورد نظر را مشاهده کنند. شما هم می‌توانید محتوایی جذاب کنید و از مخاطبان بخواهید دوستان خود را در بخش نظرات تگ (منشن) کنند. عموما پست‌های خنده‌دار، مرتبط با موضوعات روز و محتوای مروبط به ارتباطات مردم، پتانسیل تگ شدن بالایی در بخش نظرات دارند.

۴- انتشار عکس و ویدیو از پشت صحنه شرکت

یکی از ایده‌های جذاب و صمیمی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، پست کردن عکس و ویدیو از فعالیت‌های کارمندان و مدیران در شرکت است. این محتوا نشان می‌دهد که در پشت صحنه‌ی محصولات و خدمات شما، افرادی به سختی در حال تلاش هستند تا بهترین محصولات عرضه شود. مخاطبان با دیدن این محتوا ارتباطی صمیمانه‌تر برقرار می‌کنند.

ادامه مطلب در پست های بعدی 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن