09173119959 مشاوره
استارتاپ به چه معناست؟

تاریخ انتشار : جمعه 4 خرداد 1397 ( 3:45:3 )

بازدید : 2115

استارتاپ ها با پدید آمدن یک ایده ی جدید و خلاقانه شروع به کار می کنند، به سرعت رشد کرده، به درآمد می رسند و بر کل دنیا تاثیر می گذارند.

استارتاپ چیست؟

استارتاپ یک کسب و کار جدید است. کسب و کاری که با ایده ای ناب به وجود می آید و موفق می شود در مدتی کوتاه مسیر موفقیت را طی نماید. داشتن یک استارتاپ انقدر جذاب است که بسیاری از ما حاضر هستیم از کار خود استعفا داده و به سمت راه اندازی کسب و کار خود روانه شویم.

چگونه یک استارتاپ راه اندازی می شود؟
از کاری که می خواهید انجام دهید رویا بسازید و آن را پرورش دهید. نیازسنجی و تحلیل بازار قدم بعدی و اصلی شما خواهد بود. درباره استارتاپ های مورد علاقه تان جستجو کنید و به دنبال کاری که زیاد انجام شده است نروید. از فرصت هایی که پیش می آید استفاده کنید! مثلا فیلتر بودن یوتیوب فرصتی شد برای رشد آپارات. یک تیم کاری کوچک تشکیل بدهید و یک نام که تلفظ آن برای مردم راحت باشد برای طرح خود انتخاب کنید. تمام موارد مالی، مجوزها و جزئیات دیگر را با دقت بررسی کنید. محصول آزمایشی تولید کنید. استارتاپ خود را پس از تولید بررسی کنید و خود را جای کسانی بگذارید که میخواهند از استارتاپ شما استفاده کنند. در شبکه های اجتماعی پر بازدید صفحه ای جهت معرفی استارتاپ خود بسازید. تیم کاری خود را تکمیل کرده و مسئولیت ها را تقسیم کنید. حتما در تیم خود از افرادی که تخصص های بازاریابی و مدیریتی دارند استفاده کنید. مجوزهای لازم را کسب کنید و یادگیری مسائل اداری، اقتصادی و امور حسابداری را در برنامه کاری روزانه تان قرار دهید. هدف هر کسب و کاری در نهایت کسب سود است پس به تاثیر تبلیغات و بازاریابی توجه ویژه ای داشته باشید. بعد از راه اندازی استارتاپ نوبت می رسد به جذب مشتری، نگه داشتن و افزایش آن. می توانید با مطالعه، مشاوره و بروز بودن به کسب و کار خود رونق دهید.

استارتاپ های روز ایرانی:
آپارات
یکی از سرویس های اشتراک گزاری ویدئو در ایران که توسط شرکت فناوران ایده پرداز صبا در سال 1389 با هدف پاسخگویی به نیاز اشتراک گذاری ویدئو در محیطی سالم و درشرایطی که دسترسی به بسیاری از سرویس‌های اشتراک‌گذاری ویدئویی بین‌المللی در ایران مسدود بود، به کاربران ایرانی معرفی شد.

دیجی کالا 
استارتاپی که دو برادر در سال 1390 راه اندازی کردند حالا به یکی از بزرگ ترین استارتاپ های ایرانی بدل شده است. سایت خرید آنلاینی که هم اطلاعات لازم برای خرید کالاها را به افراد می دهد و هم امکان خرید را برای آن ها مهیا می کند و آن قدر شناخته شده است که نیاز به معرفی ندارد.

دیوار
دیوار از سال 1392 با هدف خرید و فروش بدون واسطه‌ی آنلاین آغاز به کار کرد.  در دیوار می توان آگهی درج کرد و متقابلا به راحتی نیازمندیها را بدون نیاز به واسطه، با تماس مستقیم کاربران با همدیگر جستجو و مشاهده کرد.

اسنپ 
نخستین سرویس هم سفری آنلاین در ایران است که از سال 1393 فعالیت خود را آغاز کرد. مالکیت این نرم‌افزار متعلق به گروه اینترنت ایران می‌باشد. در حال حاضر اسنپ با ده‌ها هزار کاربر به‌عنوان راننده و صدها هزار کاربر به‌عنوان مسافر توانسته به یکی از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند با سرویس هایی چون اسنپ اکو، اسنپ رز (بانوان)، اسنپ باکس (حمل مرسولات با موتورسیکلت) و اسنپ بایک (جابه‌جایی مسافران با موتورسیکلت) در شهر تهران تبدیل شود.

غذای خانگی مامان پز
سایت مامان پز یک سایت سفارش غذاست. مادرانی در گوشه های شهر تهران برای مشتریان سایت مامان پز در خانه هایشان غذای خانگی می پزند. ایده و راه اندازی سایت مامان پز از سوی تبسم لطیفی مطرح شد. او طرحش را به جشنواره استارتاپ ویکند برد و توانست دراین جشنواره جایزه نخست را کسب کند. همین امر باعث شد که به شکل جدی به فکر راه اندازی سایت مامان پز و فراهم کردن زمینه های اجرایی آن بیفتد و در سال 1392 و همزمان با روز مادر رسما سایت مامان پز افتتاح و بارگذاری شد.

استارتاپ های موفق جهانی:
اپل
کمپانی اپل در سال 1971 با دوستی استیو وزنیاک 21 ساله و استیو جابز 16 ساله متولد شد. اپل یک شرکت چند ملیتی امریکایی است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم افزار کامپیوتر فعالیت می کند. اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان MacBook، iMac، iPad و iPhone را نام برد. همچنین این شرکت در زمینه‌ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای iTunes و iWork نمونه‌هایی از محصولات نرم‌افزاری این شرکت است.

گوگل
گوگل از واژه ی گوگول گرفته شده است. گوگول به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب و در جهان گسترش دهد. این شرکت محصولات اینترنتی سودمندی مانند سرویس ایمیل Gmail و شبکه‌ اجتماعی +Google را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد. گوگل سازنده ی پرکاربردترین سیستم‌عامل موبایل جهان، Android و سیستم‌عامل Google Chrome نیز هست.
شیائومی
کمپانی شیائومی در سال ۲۰۱۰ و با عنوان یک استارتاپ نسبتاً کوچک که هدفش فروش طراحی و تولید تلفن های هوشمند بسیار ارزان قیمت و فروش آنها بر بستر اینترنت بود شروع به کار کرد. آنها به واقع بسیار دیر وارد میدان رقابت شدند تا ثابت کنند همیشه اولین بودن شرط موفقیت نیست و نخستین محصولشان را تقریباً همزمان با Iphone 4S وارد بازار کردند. اما استراتژی هوشمندانه بهره گیری از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات و برندینگ و ارائه ی پشتیبانی قابل قبول و پلن تجاری هدف دار سبب شد تا شیائومی بسیار سریع در میان قشر جوانان پذیرفته و محبوب گردد. 

Roudrunner Recycling
یک سرویس مدیریت زباله است که مواد قابل بازیافت کسب و کارها را فراهم می کند. این سرویس از یک نرم افزار تجزیه و تحلیل برای به حداکثر رساندن کارایی و صرفه جویی در پول استفاده می کند.

HackerEarth
این استارت آپ، یک ابزار استخدام است که به برنامه نویسان اجازه تمرین و رقابت می دهد و به استخدام کنندگان این فرصت را می دهد تا مهارت آینده کارکنان را ارزیابی کند. 

Opcity
یک نرم افزار برای کارگزاران املاک و مستغلات است که به مطابقت عوامل با خریداران آینده خانه ها کمک می کند. 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن