09173119959 مشاوره
اهمیت فوتر در طراحی سایت - بخش دوم

تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1396 ( 2:47:27 )

بازدید : 2530

در مقاله قبل به بخشی از اهمیت فوتر در طراحی سایت اشاره نمودیم. در این مقاله قصد داریم به ادامه این لیست بپردازیم:
 
12. ورود به سایت (Login)
برخی از کاربران وب سایت شما احتمالا کارمندان، شرکا و یا نمایندگان فروش تجاری شما باشند. اگر لینک ورود به سایت را برای این دسته کاربران در نظر بگیریم، بهترین مکان برای این بخش فوتر وب سایت می باشد. این کاربران اغلب به وب سایت شما مراجعه می نمایند و دقیقا می دانند آن چیزی که به دنبالش هستند در کدام قسمت از وب سایت قرار دارد. ایجاد یک لینک برای قسمت Login در فوتر وب سایت برای کاربران بسیار مناسب خواهد بود.
 
13. اخبار (Press)
تعداد کمی از کاربران از اخبار سایت بازدید می کنند. اما بهتر است در طراحی سایت خود این لینک را در نظر بگیرید ولی یک فضای با ارزش در منوی اصلی سایت خود را به لینک اخبار اختصاص ندهید. اگر فردی بخواهد این لینک را مشاهده کند می تواند آن را به راحتی در فوتر وب سایت شما پیدا کند.
 
14. جستجو وب سایت
در طراحی سایت خود حتما قسمتی را برای جستجو کاربران در نظر بگیرید. اگر کاربر نتواند مطلب مورد نظر خود را در هدر وب سایت، متن و یا در لینک های فوتر پیدا کند به دنبال ابزار جستجو در وب سایت شما می گردد. ابزار جستجو در وب سایت ضروری می باشد. ولی در صورتی که کاربر نتواند مطلب مورد نظر خود را پیدا کند فوتر تنها قسمتی است که کاربر قبل از ترک کردن وب سایت به قصد جستجوی مطلب خود به آن مراجعه خواهد کرد و در این بخش می تواند جستجو را انجام دهد.
 
15. تصاویر(Images) در طراحی سایت
اگرمی خواهید در طراحی فوتر وب سایت چیدمان بهتری داشته باشید، تصویری در آن قرار دهید که این ویژگی بهترین فرصت برای اضافه کردن عکس شخصی در وب سایت می باشد.
 
16. گالری کوچک
شما می توانید به جای قراردادن یک عکس در فوتر وبسایت از یک گالری کوچک برای نمایش تصاویرشرکت و یا ابعاد مختلف از محل کارتان در فوتر وبسایت استفاده کنید که کاربر با کلیک برروی هریک از تصاویر در گالری بتواند تصویر بزرگتری از آن عکس را مشاهده کند.
 
17. برندینگ (Branding)
تصاویر یکی دیگر از فرصت ها برای معرفی نام تجاری یا برند شما می باشد. فوتر بهترین قسمت برای نمایش لوگو شما می باشد. می توانید در هدر سایت از نام تجاری به صورت متن استفاده نمایید و لوگوی اصلی را در فوتر سایت جایگذاری کنید.
 
18. ماموریت و اهداف شما
فوتر وب سایت بهترین مکان برای این هدف می باشد که هدف و ماموریت شما از کسب و کار چیست.
 
19. کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتور جستجو یا SEO
از کلمات کلیدی مهم در فوتر سایت به صورت لینک استفاده نمایید تا گوگل بتواند به راحتی آنها را ایندکس نماید.
 
20. جوایز و گواهینامه ها
در طراحی سایت خود قسمتی از فوتر را به نمایش جوایز و گواهینامه ها اختصاص دهید. مشاهده جوایز و گواهینامه در وب سایت حس اعتبار و اعتماد بیشتری را در کاربران به وجود می آورد. درصورتیکه شما تا به حال موفق به دریافت جوایزی شده اید، می توانید لوگو آن را در فوتر وب سایت خود قرار دهید.
 
21. عضویت در انجمن ها 
مشارکت با سازمان ها و انجمن ها به عنوان امتیازی برای کسب و کار شما تلقی می شود که می توانید در طراحی سایت خود در فوتر مکانی را برای نمایش لوگوی عضویت در انجمن ها در نظر بگیرید.
 
22. نظرات کاربران
بهتر است در طراحی سایت خود در صفحه اصلی، بخشی را برای نمایش نظرات کاربران اختصاص دهید تا مشتریان نظر خود را در مورد کسب و کار یا وب سایت شما مطرح نمایند. بهتر است این نظرات در فوتر سایت نمایش داده شوند.
 
23. مقالات به روز
در طراحی سایت خود مکانی را برای درج مقالات در نظر بگیرید. اگر شما مداوم در حال بروز رسانی مقالات و مطالب جدید در وب سایت هستید می توانید عنوان آخرین مطالب را در فوتر وب سایت خود قرار دهید. تمامی موارد اشاره شده در مقاله با نکات استانداردی هستند که می توانید با توجه به نحوه عملکرد وب سایت خود از آن ها استفاده کنید.
 
 

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن