09173119959 مشاوره
ترکیب سئو و طراحی سایت به منظور ارتقاء بازاریابی و کسب و کار

تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 ( 6:40:59 )

بازدید : 2296

ترکیب سئو و طراحی سایت به منظور ارتقاء بازاریابی و کسب و کار ترکیب سئو و طراحی سایت به منظور ارتقاء بازاریابی و کسب و کار هنگامی که صاحبان یک تجارت یا کسب و کار، برای خود، وبسایتی را طراحی می کنند، معمولا سعی می کنند در طراحی سایت، نهایت دقت و ملاحظات را به کار گیرند. جذاب بودن، حرفه ای بودن و مفید بودن سایت مهمترین مسائل و دغدغه های اولیه به شمار می آیند؛ و تمامی این موارد به این منظور هستند که دسترسی کاربران و بازدیدکنندگان به اطلاعات مورد نظرشان را آسان کنند. اما با این وجود، تمامی این تلاش ها زمانی نتیجه بخش خواهد بود که مشتریان، حداقل از این وبسایت بازدید کنند و اگر مشتریان، در هنگام سرچ، هیچ گاه این سایت را نبینند، تمامی این زحمات و تلاش ها به هدر خواهد رفت.


ترکیب سئو و طراحی سایت به منظور ارتقاء بازاریابی و کسب و کار

هنگامی که صاحبان یک تجارت یا کسب و کار، برای خود، وبسایتی را طراحی می کنند، معمولا سعی می کنند در طراحی سایت، نهایت دقت و ملاحظات را به کار گیرند. جذاب بودن، حرفه ای بودن و مفید بودن سایت مهمترین مسائل و دغدغه های اولیه به شمار می آیند؛ و تمامی این موارد به این منظور هستند که دسترسی کاربران و بازدیدکنندگان به اطلاعات مورد نظرشان را آسان  کنند. اما با این وجود، تمامی این تلاش ها زمانی نتیجه بخش خواهد بود که مشتریان، حداقل از این وبسایت بازدید کنند و اگر مشتریان، در هنگام سرچ، هیچ گاه این سایت را نبینند، تمامی این زحمات و تلاش ها به هدر خواهد رفت.

سئو، تقریبا مدت زمان بسیاری است که به عنوان پایه استراتژی بازاریابی تمامی تجارت ها و کسب وکارها شده است. سئو با به وجود آوردن متن و محتوای مناسب در یک صفحه، باعث بهبود وضعیت صفحه در نتایج جستجو می شود و در مسئله جلب توجه مشتریان، از سایر رقبا پیشی می گیرد. اما یک طراحی سایت و سئوی خوب و مناسب از لایوت وبسایت شروع می شود و رشد می کند. در طراحی وبسایت برای کسب و کار خود، توجه به این نکته مهم است که وبسایتی را طراحی کنید که بهترین نتیجه را در هنگام سرچ بدست آورد. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که با انجام آنها می توان به نتایج بهتری در موتورهای جستجو دست یافت.

سئوی تصاویر
اولین قدم برای بهبود تصاویر از لحاظ الگوریتم های جستجو این است که برای همه تصاویر استفاده شده در سایتتان از تگ alt استفاده نمایید. زمانی که موتورهای جستجو در حال جستجوی متن در سایت شما هستند، با استفاده از تگ alt برای تصاویر، می توانید محتوای بیشتری را برای موتورهای جستجو فراهم کنید. اما سئوی تصاویر بسیار فراتر از این مطلب است. مثلا، اگر اندازه تصویر شما بیش از حد بزرگ باشد، سرعت لودینگ کاهش خواهد یافت و این بر رنکینگ یا رتبه بندی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت، بنابراین در طراحی سایت، سعی کنید اندازه تصاویر خود را در مواقع ضروری کاهش دهید تا زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید.

در ضمن هنگام نامگذاری تصاویر خود نیز باید همواره به فکر سئو باشید و در انتخاب کلمات کلیدی نهایت دقت را به خرج دهید؛ سعی کنید کلماتی را انتخاب کنید که دقیقا با سرچ مشتریان خود منطبق و هماهنگ باشد و همان اصطلاح یا کلماتی باشد که احتمال می دهید مشتریان شما در هنگام سرچ محصولات و خدمات شما به کار گیرند.

رفع موانع دسترسی به محتوا
شاید دلیل محکمی برای جلوگیری از دسترسی به محتوای خود داشته باشید، اما به یاد داشته باشید این کار می تواند به رنکینگ یا رتبه بندی شما آسیب برساند. برخی از این موارد عبارتند از بخش هایی از سایت که قفل است و فقط مخصوص اعضای سایت است، فرم هایی که کاربران مجبور هستند برای دیدن محتوا پر کنند، و بخش هایی که پولی هستند و برای دسترسی باید پولی پرداخت شود. اگر مجبور شدید دسترسی به بخش هایی از سایت خود را به هر دلیلی مسدود کنید، سعی کنید حداقل چندین بخش از سایر قسمت های سایت، مخصوصا صفحه ی فرود یا لندینگ پیج را به صورت بهبود یافته در اختیار عموم قرار دهید.

بروزرسانی منظم
صفحات بروز نسبت به صفحاتی که سال هاست بروز نشده اند، ارجحیت دارند. مهمترین صفحاتی که می توانید به صورت منظم بروزرسانی کنید را مشخص کنید و سعی کنید آنها را دائما با آخرین اخبار یا تصاویر محصولات جدید خود بروزرسانی کنید. در ضمن بهتر است در طراحی سایت خود وبلاگی در نظر بگیرید و یک نفر را مسئول نمایید که همواره محتوای جدیدی برای آن ایجاد نماید. این کار به الگوریتم های جستجو کمک می کند تا صفحات سایت شما را بهتر شناسایی کنند.

URL های خود را بهبود ببخشید
نام دامنه یکی دیگر از قسمت هایی است که می توان در آنجا سئو را پیاده نمود. حتی اگر قبلا URL صفحات خود را انتخاب کرده اید، باز هم می توانید با انتخاب اسامی مناسب از لحاظ جستجو، نتایج جستجوی خود را تغییردهید و بهبود ببخشید. در ضمن می توانید اطلاعات جغرافیایی خود را نیز در URLهای خود قرار دهید تا رنکینگ یا رتبه بندی خود را ارتقا دهید.

سازگاری با موبایل ها
در دنیای امروز، مشتریان فراوانی وجود دارند که برای سرچ های خود از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند و این روند رو به گسترش و افزایش است. گوگل بر این مطلب واقف است و سایت های فاقد این قابلیت را جریمه می کند. از نظر یک سئوی مناسب و عالی، انتخاب طراحی سایت وب ریسپانسیو، اولین و اصلی ترین گام در طراحی است. به علاوه، سعی کنید ستاپ سایت خود را با نحوه سرچ مشتریان در موبایل ها، مانند جستجوی صوتی، سازگار کنید تا به نتایج خوبی برسید. برای این کار، می توانید از یک بخش FAQ در سایت خود استفاده کنید که توسط کارشناسان توصیه شده است.

سرعت سایت خود را افزایش دهید
در طراحی سایت، سرعت سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. جذاب ترین و مفیدترین سایت ها نیز بدون سرعت خوب و مناسب، نمی توانند به رتبه های خوبی برسند. اگرچه گوگل سایت های کند و آهسته را جریمه می کند، اما با این وجود حتی اگر مشتریانی نیز به سایت شما هدایت شوند، ممکن است به خاطر کند بودن سایت شما، خیلی سریع خسته شوند و احتمال اینکه سایت شما را رها کنند بسیار بالاست. به علاوه، مسائلی از قبیل پلاگین ها، جاوااسکریپت، و دکمه های اشتراک گذاری که مربوط به سرور می شوند نیز ممکن است باعث کند شدن و تضعیف سرعت لودینگ شما شوند.

لایوت و طراحی وبسایت اصولی تاثیر بسزایی در رنکینگ و رتبه بندی شما در نتایج جستجو دارد. به همین دلیل سعی کنید به صورت مرتب و دائما وبسایت خود را بررسی و بازرسی کنید و مطمئن شوید که طراحی صفحاتتان لطمه و آسیبی به رتبه بندی و نتایج شرکت وارد نمی کند.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن