09173119959 مشاوره
۵ پیشنهاد جهت انتخاب نام دامنه متناسب با کسب و کار شما

تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1396 ( 1:10:5 )

بازدید : 2108

درهنگام راه اندازی یک وب سایت یکی از مهمترین کارها این است که چه نامی برای سایت خود انتخاب کنید و با چه نامی با وب سایت خود در ارتباط باشید

درهنگام راه اندازی یک وب سایت یکی از مهمترین کارها این است که چه نامی برای سایت خود انتخاب کنید و با چه نامی با وب سایت خود در ارتباط باشید

نام دامنه وب سایت شما در تعیین سرنوشت برند شما و بهینه بودن برای موتورهای جستجو (SEO ) نقش مهمی ایفا می کند.

هر ساله هزاران دامنه منحصر به فرد با پسوندهای جدید در اینترنت اضافه می شود و دامنه های منحصر به فرد به یک کالای روبه روشد در اینترنت تبدیل شده اند.

با وجود میلیون ها وب سایت که در حال حاضر در زمینه کاری شما در وب وجود دارند انتخاب یک نام مناسب برای دامنه که به وسیله آن بتوانند کاربران با شما در تماس باشند یک مورد بسیار مهم است.

شما امروزه می توانید دامنه های خود را با پسوند های مختلف به راحتی ثبت کنید .

مفاهیم اساسی

البته، درک آنچه در هنگام انتخاب نام دامنه باید در نظر بگیرید مستلزم آن است که شما بدانید دامنه واقعا چیست؟

در ساده ترین حالت، نام دامنه از دوبخش تشکیل شده است. بخش اول شامل نامی است که شما انتخاب می کنید برای مثال pouyaszan و بخش دوم که بعد از نقطه می آید تعیین کننده سطح دامنه یا TLD دامنه است مانند (com , biz ,org  یا پسوند های کشوری مانند .ir) لیستی از پسوندها را می توانید اینجا مشاهده کنید .

پس از انتخاب نام و پسوند دامنه باید آن را در یک ثبت کننده رسمی مانند enom در وب ثبت کنید.

با این کار ثبت کننده به شما تضمین می دهد تا زمانی که دامنه به نام شما ثبت شده است کسی دیگر نتواند مالکیت آن را بگیرد و تمام رایانه ها در سراسر جهان با سرج کردن نام دامنه اطلاعات سایت شما را مشاهده کنند.

۵ توصیه برای انتخاب یک نام دامنه مناسب

اکنون که شما متوجه شدید دامنه چیست؟ نام دامنه چه فایده ای دارد؟  و چگونه آن را خریداری کنید؟ زمان انتخاب نام دامنه است. اما، شما باید این موارد را در نظر بگیرید که باید یک نامی را انتخاب کنید که در دسترس و قابل ثبت باشد و هر نامی که به ذهن شما می آید قابل ثبت نیست. پس از آن باید درنظر داشته باشید که نام این دامنه می تواند تاثیر زیادی برموفقیت شما در شبکه های آنلاین داشته باشد یا خیر. حال سئوال اینجاست در هنگام انتخاب نام دامنه باید به چه مواردی فکر کرد؟

۱-    مخاطبین

چه کسانی را می خواهید متقاعد کنید از محصولات و خدمات شما استفاده کنند؟ آنها جوان هستند یا پیر؟ زن هستند یا مرد؟ آیا آنها در یک منطقه جغرافیایی خاص زندگی می کنند؟

زمانی که افراد از موتور جستجو برای پیدا کردن شما استفاده می کنند از چه عبارتی برای جستجو استفاده می کنند ؟ آیا کسب و کار شما فقط آنلاین است و یا در دنیایی واقعی حضور فیزیکی نیز دارید ؟ پاسخ تمام سئوالات در تصمیم گیری نهایی شما می تواند تاثیر گذار باشد.

شما همچنین باید در مورد شرایطی که افراد هنگام استفاده از نوع محصول یا خدمات شما به دنبال آن هستند، فکر کنید.

در صورتی که شما بتوانید یک یا تعدادی از این اطلاعات که در کسب و کار شما مفید  هستند را در نام دامنه خود اضافه  کنید ممکن است امتیاز خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید. برای مثال: درصورتی که شخصی به دنبال خرید “teddy bears” باشد احتمالا نام دامنه ای مانند “FluffyTeddyBears.com” بهتر جستجو خواهد شد نسبت به نام دامنه JimsToys.com. ودر موتورهای جستجو رتبه بندی بهتری خواهد داشت.

به طور مشابه در صورتی که کسب و کار شما یک کسب و کار فیزیکی هم هست و تمایل دارید افراد منطقه جغرافیای شما به راحتی بتوانند به شما دسترسی داشته باشند بهتر است از نام کشور و یا نام شهر خود در نام دامنه خود استفاده کنید برای مثال esfahancar.com این مورد باعث می شود که افرادی که در مجاورت شما هستند راحت تر به شما دسترسی داشته باشند. زیرا به احتمال زیاد این افراد جستجوی خود را با نام کشور یا شهر خود اغاز می کنند.

۲-    از نام خودتان استفاده نکنید

شما ممکن است به حضور وبسایت شرکت یا سازمان خود در اینترنت افتخار کنید ولی نباید آن را با نام خود برچسب گذاری کنید. استفاده از نام خود می توانید در معرفی شما به افراد و یا برای اهداف شخصی مفید باشد. ولی برای اهداف تجاری استفاده از نام شما هیچ مزیتی برای شما نخواهد داشت به نظر مطلوب نمی رسد که نام خود را به عنوان نام دامنه شرکت تجاری خود انتخاب کنید. زیرا مشتریان نام شما را به طور خاص در موتور جستجو ، جستجو نمی کنند ودر صورتیکه نام شما به عنوان نام دامنه انتخاب شود در نتایج جستجوی آنها نخواهید بود پس بهتر است نام شرکت و یا خدمات و محصولات خود را به عنوان نام دامنه یا بخشی از نام دامنه انتخاب کنید.

البته، استثناهایی نیز برای این مورد وجود دارد. برای مثال در صورتی که نام شما یک برند است برای مثال نام یک ورزشکار معرف و یا بازیگر معروف است این مورد برای شما یک استثنا است. در این صورت استفاده از نام شما به عنوان نام دامنه یک مورد بسیار معقول است. زیرا آن همان چیزی است که مردم تلاش می کنند آنها را در موتورهای جستجو،جستجو کنند. استثنا دیگر مربوط به افرادی است که در صنایع مختلف مانند مد ، مسکن ، نام انها یک برند است استفاده از نام این این اشخاص در نام دامنه نیز بسیار معقول است زیرا مخاطبان این نام را نیز جستجو خواهند کرد.

ولی در صورتیکه می خواهید مخاطبان خود را در این مورد  نیز افزایش دهید شاید یک پیشنهاد بهتر این باشد که نام خود را درکنار عنوان کسب و کار خود به کار ببرید برای مثال نام دامنه  “RockPortHairDesigne”   یک نام مناسب می تواند باشد که هم نام برند(نام شخص) و هم عنوان کسب و کار در آن استفاده شده است.

۳-    اسپل نام دامنه (splling counts)

ممکن است این برای بعضی از افراد جذاب باشد که نام دامنه خود را به عمد به صورت اشتباه وارد کنند و شاید این را راهی برای جداکردن خود از دیگران بدانند ، اما با دقت این کار را باید انجام داد  زیرا این کار نیز ممکن است  نام سایت شما را از نتایج جستجوی مشتریان شما حذف کند. برای مثال، ممکن است یک شرکت فروش کامیون های سفارشی Selling Low-Ridr truck در نتایج جستجو رتبه پایینی داشت باشد اگر نام دامنه خود را به صورت “LowRyderz“  انتخاب کند.

همچنین ممکن است پیدا کردن نام دامنه شما برای کاربران مشکل باشد در صورتیکه اسپل آن با شیوه خواندن آن متفاوت باشد زیرا آنها نامی را جستجو می کنند که شنیده اند پس بهتر است نامی برای دامنه خود انتخاب کنید که اسپل آن ساده و راحت باشد.  از غلط های املائی استفاده نکنید و در صورت نیاز به صورت هنرمندانه و هوشیارانه ازآن استفاده کنید و دقت کنید که با لهجه های مختلف به چه شکلی آن کلمه بیان خواهد شد. 

۴-    کوتاه بودن, روح عقل است

 این عقیده که کوتاه بودن , روح عقل است از زمان شکسپیر درست بوده و در حال حاضر نیز درست است. به یاد ماندن کدام یک از دو جمله زیر راحت تر است : “نانوایی  کوچک دیترویت ” یا “نانوایی دیترویت تولیده انواع نان های کوچک و خوشمزه”

اضافه کردن کلمات کلیدی به نام دامنه باعث می شود نام دامنه سخت و به یاد ماندن آن نیز دشوار شود. طول نام دامنه باید متناسب باشد که هم مناسب با کسب و کار شما و هم برای موتور جستجو بهینه باشد. برند های معروف انلاین مانند google  یا  Ebay به دیگران آموخته اند که چگونه می توان یک نام کوتاه را در ذهن ها ماندگار کنند با استفاده از تبلیغات و بازاریابی در بازار های تجاری، این برندها میلیون ها دلار برای بازاریابی در موتورهای جستجو  و بهینه سازی خود صرف کرده اند تا مطمئن شوند در نتایج جستجو رتبه بسیار خوبی دارند.

از سوی دیگر کسب و کارهای کوچک ممکن است نیاز داشته باشند کلماتی که مربوط به کسب و کارشان است و یا کلمات مربوط به موقعیت جغرافیایی خود را در نام دامنه خود اضافه کنند تا در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشند ولی این کلمات نباید بیش از حد باشد. یک پیشنهاد خوب در این زمینه این است شما می توانید از اختصارات معروف بجای کلمات استفاده کنید برای مثال می توان بجای کلمه جنوب کالیفرنیا (South of california) از کلمه اختصاری  socal و یا بجایی کلمه نیویورک (New York) از کلمه اختصاری NY در نام دامنه خود استفاده کنید.

همچنین بهتر است کلماتی مانند (A , An, The ) را از نام دامنه خود حذف کنید. زیرا ممکن است افراد به اشتباه فراموش کنند این کلمات را در نام دامنه شما وارد کنند و به سایت رقبای شما دسترسی پیدا کنند.

 ۵-  اجتناب از تقلید نام تجاری دیگران

استفاده از نام دامنه مشابه به نام دامنه شرکت های معروف و برند های تجاری معروف جهت فریب مشتریان برای بازدید از وب سایت, بجای وبسایت اصلی ,موردی بود که در اوایل به صورت بسیار گسترده و ناعادلانه در اینترنت استفاده می شد.

اما در سایه قوانین کپی رایت و پروندهای تجاری که در این زمینه به وجود آمده استفاده از این شیوه نام گذاری تقریبا به طور کامل از بین رفت. استفاده از نام تجاری مشابه برندهای معرف علاوه براینکه نمی تواند برای شما مشتریان جدید جذب کند باعث ایجاد دردسر های بسیاری در رابطه با شکایت برند تجاری رابرای شما در پی خواهد داشت و شاید درد سرهایی دیگری که در حال حاضر به آنها بی توجه هستید واحتمالا شما ترجیح می دهید از به وجود آمدن این دردسر ها جلوگیری کنید .

 در نهایت می توان گفت :

پیدا کردن یک نام دامنه درست ممکن است نیاز به استراتژی داشته باشد برای این منظور باید ایده های خود رادر مسیر درست قرار دهید در این مورد وقت صرف کنید و با فکر کردن نام مناسبی که متناسب با کسب و کار شما است را انتخاب کنید. در صورتی که می خواهید دامنه های متنوع را امتحان کنید می توانید چندین دامنه ثبت کنید و سپس بررسی کنید که کدام نام دامنه نتیجه بهتری برای شما به همراه داشته است . در نهایت می توان گفت انتخاب نام دامنه درست ترکیبی از یک استراتژی دقیق و یک قسمتی از شخصیت و کسب وکار شما است.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن