09173119959 مشاوره
نکات مهم تغییر HTTP به HTTPS و سئو سایت

تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 شهریور 1396 ( 0:44:9 )

بازدید : 1783

یکی از مواردی که اخیرا در ایران به شدت رواج یافته است تبدیل http به https و در نتیجه اتفاقات بعد از آن در سئو سایت است. به همین سبب مقاله ای در این زمینه براساس تحقیقات و تجارب شخصی ام برای شما آماده کردم.

یکی از مواردی که اخیرا در ایران به شدت رواج یافته است تبدیل http به https و در نتیجه اتفاقات بعد از آن در سئو سایت است. به همین سبب مقاله ای در این زمینه براساس تحقیقات و تجارب شخصی ام برای شما آماده کردم.

تغییر HTTP به HTTPS باعث ازبین رفتن و شکسته شدن لینک های خارجی نمی شود. نسخه HTTP هر سایتی همواره به نسخه HTTPS آن هدایت می شود اما جالب این است که موتورهای جستجو بخصوص گوگل، آن را سایتی مجزا در نظر می گیرند.

برای مدیریت HTTPS سایت می بایست آدرس سایت مذکور را حتما در قسمت Search Console اضافه نمایید. تمامی قسمت های سایت را بررسی نمایید و از صحت تغییر وضعیت آن مطمئن شوید.

راهنمای تغییر وضعیت سایت به HTTPS که توسط خود گوگا عرضه شده است را با دقت مطالعه نمایید.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است این است که اگر شما از کدی استفاده می کنید که از سایتی دیگر محتوایی را بارگذاری می نماید، بررسی نمایید سایت مذکور HTTP نباشد. به عبارت دیگر محتوا می بایست از سایت HTTPS بارگذاری شود. اگر محتوا از سایتی غیر از HTTPS لود شود می بایست در سریع ترین زمان ممکن آدرس لینک ها را عوض نمایید.

به زبان ساده تر : در سایتی که تبدیل به https شده است نباید آدرسی از سایت های بدون https باشد.

قبل از اینکه عملیات سوئیچینگ به HTTPS را انجام دهید ، سایت خود را آپدیت نمایید و مطمئن شوید تمامی لینک ها در سایت به درستی کار می کنند.

مسئله ی بعدی زمان عملیات سوئیچینگ به HTTPS می باشد. سعی نمایید این کار را در زمانی انجام دهید، که سایت شما کمترین میزان ترافیک را داراست.

 

همچنین گواهی نامه ( Certification ) های سایت را بررسی و مطمئن شوید منقضی نشده باشند.

مرجع محتوای سایت خود را در صورتی که از HTTP استفاده می کند به HTTPS تغییر دهید.

حال می توانید عملیات تغییر را انجام دهید.

سایت خود را به دفعات پیمایش نمایید و بررسی نمایید که لینکی از دست نرفته باشد به عبارت دیگر در سایت با لینک شکسته مواجه نمی شوید.

از صحت درستی لینک ها اطمینان حاصل نمایید.

نسخه HTTPS سایت خود را به تمامی Search Console های موتور های جستجو اضافه نمایید همچنین سعی کنید Site Map  یا نقشه ی سایت جدیدی برای وب سایت خود راه انداری نمایید.

در هنگام آنالیز سایت به این نکته دقت کنید که ممکن است آنالیز سایت شما همچنان با HTTP صورت بگیرد لذا نسبت به تغییر URL سایت به HTTPS اقدامات لازم را صورت دهید.

گام بعدی کار بر روی شبکه های اجتماعی است. برخی شبکه های اجتماعی با API کار می کنند لذا نسبت به انتقال اطلاعات از طریق توابع API اطمینان حاصل نمایید.

کلمات کلیدی سایتتان را آپدیت نمایید و بررسی نمایید این کلمات در نسخه HTTPS سایت نیز به درستی عمل می کنند.

امیدوارم آیتم هایی که اشاره کردم مفید واقع گردد.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن