09173119959 مشاوره
آشنایی با شاخص‌های اقتصادی مؤثر در رشد کسب و کار

تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مرداد 1396 ( 1:59:5 )

بازدید : 2893

آشنایی با شاخص‌های اقتصادی به تصمیم‌گیری‌های عاقلانه شما کمک می‌کند و در نهایت به موفقیت شما در کسب و کار و تجارت منتهی می‌شود.

عموما افراد تا زمانی که مشکلی پیش نیاید، علاقه‌ای به فکر کردن به مسائل اقتصادی ندارند. متأسفانه یا خوشبختانه، اگر شما دارای کسب و کاری هستید یا در کاری سرمایه‌گذاری کرده‌اید (بازنشستگی هم در این زمره قرار می‌گیرد)، باید به روند اقتصادی توجه جدی داشته باشید.

توجه به تغییرات اقتصادی می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های آگاهانه درباره کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌ها بیانجامد و متأسفانه اگر به آن‌ها توجه نکنید، خودتان را به دردسر بزرگی انداخته‌اید.

شاخص‌های اصلی اقتصادی که باید به آن‌ها توجه کنید

از سال ۱۹۵۹ دولت آمریکا روند ساخت خانه را مورد بررسی قرار داده است. دلیل این موضوع این است که ساخت خانه‌های تازه در یک بازه‌ی زمانی یک شاخص توانایی یا ناتوانی کلی اقتصادی است. ساخت و ساز خانه می‌تواند نشان دهد که مشتریان به‌اندازه‌ی کافی به بازار اعتماد دارند و می‌توانند خانه و وسایل مورد نیاز آن را خریداری کنند.

استرس مالی مشتری یکی دیگر از شاخص‌های مهم اقتصادی است. وقتی مشتری‌ها با چنین استرسی مواجه می‌شوند، احتمال این‌که برای چیزی هزینه کنند کم است؛ مگر این‌که مطمئن باشند نیاز ضروری به آن دارند. مثلا اگر شما مدیر یک رستوران یا استخر باشید، به‌خوبی متوجه خواهید شد که مشتریان اگر در شرایط پایدار اقتصادی نباشد به شما مراجعه نخواهند کرد؛ زیرا آن را جزو نیازهای ضروری خود نمی‌بینند.

tax- مالیات

فعالیت‌های مرتبط با مسکن نیز یک شاخص اصلی در نشان دادن جهت کلی اقتصاد است. اگر مشتری‌ها تحت فشار اقتصادی زیادی باشند - مثلا وقتی که نرخ بیکاری یا بدهکاری زیاد می‌شود - آن‌ها در خانه‌هایشان مدت طولانی‌تری می‌مانند؛ یعنی خرید و فروش خانه کاهش پیدا می‌کند. افزایش نرخ خرید و فروش یا ساخت و ساز خانه نشان می‌دهد که اقتصاد رو به رشد است.

ورشکستگی یک شاخص واضح مالی است. هرچه تعداد ورشکستگی‌ها بیشتر شود، احتمال رکود اقتصادی افزایش پیدا می‌کند. سلب حق اقامه دعوی نیز یک شاخص دیگر از استرس مالی مشتریان است.

اگر اطلاعاتی که از شاخص‌های اقتصادی دریافت می‌کنیم متناقض باشند چه؟

در مورد اطلاعات دریافتی، یک اقتصاددان می‌تواند نظر بدهد و با بررسی و کنار هم قرار دادن این شاخص‌ها آن‌ها را تحلیل کند. با این وجود ممکن است گاهی حتی آن‌ها هم اشتباه کنند. اما یک شاخص اقتصادی دیگر وجود دارد که می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره اتفاق‌ها و روند تغییرات در اختیار شما قرار دهد.

شاخص‌های قانون! اطلاعات حقوقی و قانونی در ۱۵ سال گذشته به‌عنوان یک ابزار دیگر برای بررسی جهت حرکت اقتصاد به هر سمت و سویی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین راهکاری برای بررسی تناقض دو شاخص اقتصادی با یکدیگر به شمار می‌روند. 

چرا باید به شاخص‌های اقتصادی اهمیت بدهیم؟

فرض کنید که می‌خواهید یک رستوران باز کنید. آن‌هم نه یک رستوران معمولی بلکه یک رستوران شیک با غذاهایی خاص و دکوراسیون جذاب و متفاوت. بعد در صفحات مختلف روزنامه‌ها درباره‌ی آمار ورشکستگی‌ها می‌خوانید و این‌که چقدر ساخت و ساز پایین آمده است؛ اطلاعات مرتبط با افزایش بیکاری که به‌خوبی نشان می‌دهد استرس اقتصادی مشتریان بالا خواهد رفت. با در نظر گرفتن این شرایط آیا زمان مناسبی برای این سرمایه‌گذاری است؟ قطعا پاسخ خیر است. در چنین شرایطی، شاید به‌جای باز کردن رستوران شیک، به باز کردن یک اغذیه‌فروشی سیار که امکان سرو غذای ارزان‌تر داشته باشد، فکر کنید.

economic indicators

در مورد سرمایه‌گذاری هم باید از روش مشابهی استفاده کنید. فرض کنید می‌خواهید در بخش مسکن سهام بخرید. ابتدا باید ببینید به‌تازگی روند خرید و فروش یا ساخت و ساز مسکن چطور بوده است؟ آیا در نظر دارید که برای این منظور ابتدا سهام خودتان را در شرکتی صنعتی بفروشید؟ پیش از فروش سهام خود باید این را در نظر داشته باشید که شاید با بالا رفتن فعالیت‌های مرتبط با مسکن، در فصل تابستان تمایل عده‌ای برای خرید سهام در شرکت‌های مرتبط با صنعت ساخت و ساز افزایش پیدا کند!

تصمیم‌گیری‌های آگاهانه

برای شکست کسب و کار دلایل زیادی وجود دارد. اما تصمیم‌گیری‌های آگاهانه و بهتر به کسب و کار شما کمک می‌کنند تا مدت‌زمانی بیشتر در اوج باقی بماند. توجه به شاخص‌های اقتصادی یک راه مؤثر برای آگاهی و در نتیجه تصمیم‌گیری بهتر است. شاخص‌هایی که به تفسیر اطلاعات (بخصوص وقتی تناقض وجود دارد) کمک شایانی می‌کنند.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن