09173119959 مشاوره
۵ راه برای حفظ انگیزه کار کردن

تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1396 ( 4:35:1 )

بازدید : 2391

اگر شما هم احساس می‌کنید بعد از گذشت مدتی انگیزه‌ی کافی برای سر کار رفتن ندارید، بهتر است که تصمیمی جدی در رابطه با این موضوع بگیرید.

همه‌ی ما زمانی که به‌تازگی در یک شرکت استخدام می‌شویم روزهای اول را با شور و شوق خاصی به محل کار می‌رویم. اما ممکن است بعد از مدتی انجام دادن کار روتین، مسئولیت‌های سنگین به ما فشار بیاورند و باعث شوند انگیزه‌ی خودمان را از دست بدهیم. یا اینکه ببینیم این کار دقیقا همان چیزی نیست که انتظارش را داشتیم و نسبت به آن دلسرد شویم. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که انگیزه‌ی زیادی برای کار خود داشته‌اند، مطمئن باشید که آن مقدار شور و اشتیاق به‌طور کامل در یک فرد از بین نمی‌رود و فقط کافی است کمی دید خود را عوض کنید و چشم‌اندازهای این موقعیت شغلی را دوباره در ذهنتان زنده کنید. ما نیز در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی ۵ راهی می‌پردازیم که به شما در انجام این کار می‌کنند.

learning

۱- یک موضوع جدید یاد بگیرید

منظور از یاد گرفتن موضوع جدید این نیست که وقت و انرژی خود را برای مهارت پیدا کردن در یک توانایی خاص بگذارید؛ بلکه منظور یاد گرفتن واقعیت‌ها و روش‌هایی است که کار شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و نقاط ضعفتان را می‌پوشانند. به‌عنوان مثال یک راه جدید و کارآمد برای مرتب کردن ایمیل‌ها یاد بگیرید یا اینکه در مورد تاریخچه‌ی پیدایش تأمین‌کنندگان شرکت خود تحقیق کنید. این مدل یادگیری میزان بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند که به تصویر واضح‌تری از وظایفتان و شرکتی که برای آن کار می‌کنید دست پیدا کنید. این کار همچنین میزان بهره‌وری و تمرکز شما را بسیار بالا می‌برد.

۲- به دیگران آموزش دهید

زمانی که شما مطلبی را به یکی از همکارانتان آموزش می‌دهید، یعنی با شخصی همکاری می‌کنید که علاقه‌ و اشتیاق زیادی به یاد گرفتن موضوعات جدید دارد. این علاقه و اشتیاق مسری است و شاید به شما نیز منتقل شود. همچنین دانستن اینکه یک نفر به راهنمایی شما احتیاج دارد؛ احساس مهم بودن را در شما زنده می‌کند و به‌نوعی باعث می‌شود که به خودتان بابت داشتن این اطلاعات افتخار کنید و درنتیجه اعتماد‌به‌نفس بیشتری پیدا کنید. زمانی که شخص کارآموز از شما سؤال می‌پرسد و اطلاعات جمع می‌کند، شما را تشویق می‌کند که نگرش جدیدی در مورد کار خود پیدا کنید و با دید دیگری به وظایف خود نگاه کنید. اگر خودتان آن شخصی هستید که در حال آموزش گرفتن است، اشتیاق و هیجان مربی شما نیز می‌تواند همین احساس را در شما زنده کند

vacation

 

۳- استراحت کنید

گاهی اوقات مشکل اصلی از دست دادن انگیزه‌، احساس خستگی و کمبود تفریح است. بنابراین از مرخصی خود استفاده کنید و کمی به خودتان و مغزتان استراحت دهید. دور بودن از محیط کار و احساس دلتنگی که بعد از آن به شما دست می‌دهد، می‌تواند سبب بالا رفتن انگیزه شود و شور و اشتیاق کار کردن را در شما زنده کند.

۴- در مورد تصمیم‌ها با همکاران و رئیستان صحبت کنید

شاید شما فرد تصمیم‌گیرنده برای تمام رویدادهای شرکت نباشید؛ اما می‌توانید گفتگوی دوستانه‌ای با سرپرست و دیگر اعضای تیم خود داشته باشید و نظر خودتان را در مورد تصمیم‌ها بیان کنید. قرار گرفتن در روند جریان کاری و کمک کردن به‌صورت داوطلبانه در بخشی از کارهایی که از وظایف شما نیست، احساس مثبتی از حضور شما به خودتان و دیگران می‌دهد. بنابراین اگر هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌اید که وظیفه‌ی انجام کاری به‌طور تمام و کمال به شما سپرده شود، می‌توانید در مورد روند کاری شرکت تحقیق کنید و نظر خود را به‌صورت حرفه‌ای با همکارانتان در میان بگذارید و خودتان را در تصمیم‌های مهم شرکت وارد کنید.

love my job

۵- ارزش‌های خود را دوباره یادآوری کنید

مردم معمولا به انجام دادن کارهایی علاقه دارند که با اصول مورد نظر آن‌ها مانند صداقت همخوانی داشته باشد. مشکل از جایی آغاز می‌شود که به مرور زمان تمرکز آن‌ها روی این اصول کمتر می‌شود و فقط به پیشرفت کردن در کار اهمیت می‌دهند. بنابراین کمی زمان بگذارید و اصول و ارزش‌های خود را در ذهنتان مرور کنید؛ سپس سعی کنید کارهایی را که با حفظ پایبندی به این اصول در محیط کار انجام داده‌اید، در ذهنتان مرور کنید تا انگیزه‌ی بیشتری برای ادامه‌ی مسیر پیدا کنید.

همه‌ی ما ممکن است روزی نسبت به کار خود دلسرد شویم و به فکر استعفا دادن بیفتیم. در چنین شرایطی قبل از اینکه تصمیم عجولانه بگیرید، بهتر است که کارهای گفته‌شده در این مقاله را انجام دهید و یک بار دیگر شانس خودتان را امتحان کنید. اگر انگیزه و علاقه‌ی جدیدی نسبت به شغلتان پیدا کردید، با انرژی بیشتری به‌سوی پیشرفت کردن گام بردارید؛ اما اگر نتوانستید آن شور و اشتیاق قدیم را در خودتان زنده کنید، پس بهتر است تصمیم‌های جدی برای آینده‌ی شغلی خود بگیرید.

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن