یکی از سایت هایی که بیشترین درخواست تحلیل را طی دو ماه گذشته از سوی کاربران داشته است.به جز بحث سئو باید کمی هم بیشتر در مورد این سایت صحبت کنیم.چرا که دیجی کالا پردرآمدترین سایت و شرکت ایران است (طبق اعلام وزارت صنایع و معادن) .
بررسی سئو سایت:
تاریخ تحلیل : 12 شهریور 1393
اطلاعات آماری
رتبه کنونی سایت در الکسا (جهان) : 940
رتبه کنونی سایت در الکسا (ایران) : 11
پیج رنک گوگل : 3
امتیاز سئو جهانی : 66%
تعداد بک لینک : حدود 2894 لینک
عمر دامنه : حدودا 7 سال
محل سرور : ایران
رتبه محتوای بی ارزش : 18.3% که عالی است
میزان بازدید متوسط از صفحات سایت به ازای هر نفر در روز : 7 که عالی است
میزان متوسط حضور هر نفر در سایت در طول روز : حدود 10 دقیقه که عالی است
میران محبوبیت فیسبوک : حدودا 559
میزان محبوبیت گوگل پلاس : حدودا 231
میزان محبوبیت تویتر : حدودا 189
اطلاعات تحلیلی
- جالب است که این سایت هم در آدرس http://www.digikala.com/sitemap.xml که مربوط به سایت مپ آن می شود دارای ارور می باشد !
- در بحث کدنویسی قالب صفحه اول سایت متاسفانه از تگ های تاثیرگذار h1 و h2 و سایر تگ های h استفاده نشده است اما در صفحه توضیحات محصولات و سایر توضیحات بررسی شده بسیار خوب از این تگ ها استفاده شده است.
- عدم ساخت لینک برای کلمات کلیدی در صفحات داخلی سایت با توجه به دو نکته که اولا از کلمات کلیدی در سورس استفاده شده است و دوما با توجه به تعداد زیاد لینک های تولیدی از سوی دیجی کالا به عنوان مطالب اصلی ، خیلی نظر بنده را به خود جلب کرد و باید بگویم که عدم ساخت لینک های بی ارزش در سایت در حالیکه لینکهای ارزشمند زیادی وجود دارد در بحث سئو سایت موثر است.
- این سایت در صفحه اصلی خود از متاتگ های keywords و description به صورت بهینه استفاده کرده است اما باز هم به جهت بهبود سئو جای کار دارد.
- استفاده از کلمات کلیدی پرطرفدار و به بهترین شکل ممکن و در تعداد کافی یکی از نکات بسیار موثر در سئو دیجی کالاست.
- آدرس های مطالب این سایت تقریبا به لحاظ سئو و منطق در بهترین شرایط قرار دارند.چرا گفتم تقریبا ؟ چون اگر از Category در url ها استفاده نمی کرد بهترین حالت ممکن می شد.
- چیدمان مطالب در بخش های مختلف دسته ها کامل بهینه شده است.(البته این بیشتر در دید کاربر تاثیر دارد تا در سئو)
- وضعیت استفاده از لینک های داخلی بد نیست.
قطعا به یاد دارید که بارها و بارها از تولید محتوا به عنوان یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار در سئو یاد کرده ایم و مهمترین عامل پیشرفت دیجی کالا هم در سئو تولید محتوای بسیار باکیفیت است.
یکی از موارد دیگری که بسیار در بالا ماندن مطالب تاثیرگذار است بروزرسانی مداوم مطالب تولیدی است که در سایت دیجی کالا با توجه به اینکه هرچند روز یکبار کاربران نظرات ارزشمندی در زیر مطالب سایت قرار می دهند این خود به نوعی سورس را بروز می کند و برای سئو سایت بسیار مفید است.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد نوع دسته بندی دقیق و ریزبینانه سایت دیجی کالاست.
به امید آنکه تمام فروشگاه های اینترنتی ایران به سئو سایت خود بیشتر توجه کنند و سعی کنند نزدیک دیجی کالا شوند.