09173119959 مشاوره
دروغ‌هایی که به خودتان می‌گویید مانع پیشرفتتان می‌شوند

تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1396 ( 2:57:40 )

بازدید : 3061

گاهی اوقات تنها دلیلی که شما را به عقب می‌کشد و مانع از پیشرفت شما می‌شود، دروغ‌هایی است که برای پیدا کردن دلیل عدم موفقیت به خودتان می‌گویید.

همه‌ی ما گاهی اوقات باید با خودمان خلوت کنیم و به این فکر کنیم که چرا هنوز نتوانستیم در زندگی به همان فردی تبدیل شویم که می‌خواهیم. باید ببینیم چه چیزی باعث شده است تا هنوز به اهدافمان نرسیم. گاهی اوقات هیچ عامل بیرونی وجود ندارد که ما را از رسیدن به رؤیاهایمان باز دارد؛ بلکه این ما هستیم که با دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم، مانع از پیشرفت خود می‌شویم.

lying

اولین دروغ: من آدم بسیار مهمی هستم

زمانی که پیش خودمان فکر می‌کنیم آدم بسیار مهمی هستیم، درواقع فرصت روبه‌رو شدن با واقعیت را از خودمان می‌گیریم. همین احساس باعث می‌شود تا هیچ ‌موقع از نقطه‌ی آسایش خود بیرون نیاییم و دنیا را فقط از چشم خودمان ببینیم، نه چیزهای که دیگران می‌بینند. احساس مهم بودن باعث می‌شود افرادی را که به شما گزارش می‌دهند، پایین‌تر از خودتان ببینید. شما با داشتن این طرز تفکر احساس خواهید کرد که از دیگران جدا هستید و هرگز نباید شکست بخورید. بنابراین هیچ ‌موقع به سمت تلاش کردن و کارهای سخت نخواهید رفت. به جای اینکه فکر کنید آدم مهمی هستید، سعی کنید تمرکز خود را بر انجام دادن کارهای مهم بگذارید.

دومین دروغ: من نمی‌توانم

همه‌ی ما از عدم توانایی‌های خود احساس نگرانی می‌کنیم. اما واقعیت این است که بسیاری از افراد دیگر نیز مانند شما هستند و اگر هنوز اتفاقی صورت نگرفته است یعنی دیگران نیز به‌اندازه‌ی شما ناتوان هستند. اما اگر مطمئن باشید که شخصی در آینده آن کار را انجام خواهد داد، بهتر است که آن یک نفر شما باشید. بهانه آوردن را تمام کنید و برای  رسیدن به هدف خود بکوشید.

سومین دروغ: این کار نتیجه نمی‌دهد

اگر کاری یا چیزی را هنوز امتحان نکرده‌اید، پس نمی‌دانید که نتیجه می‌دهد یا خیر. آینده هنوز اتفاق نیفتاده است و شما ۵۰ درصد شانس برنده شدن دارید. این شما هستید که آینده‌ی خودتان را می‌سازید. نتیجه دادن یا ندادن کاری ۵۰ درصد است؛ اما اگر تلاش نکنید، مطمئنا نتیجه نخواهید گرفت.

because

چهارمین دروغ: من یک فرد ... نیستم

در جای خالی عبارت بالا هر کلمه‌ای مانند قوی و بااستعداد می‌تواند قرار بگیرد. فراموش نکنید که شما با تلاش کردن به هر چیزی که می‌خواهید، می‌توانید تبدیل شوید. شما قادرید مسیر زندگی خودتان را تعیین کنید. درواقع شما هیچ محدودیتی برای تبدیل شدن به شخصیت مورد نظر خود ندارید؛ مگر اینکه خلاف آن را به خودتان تلقین کنید.

پنجمین دروغ: زیرا ...

استفاده از کلمه‌ی زیرا نشان دهنده‌ی تنبلی شما است. کلمه‌ی زیرا مانند یک قایق نجات است که فرصت امتحان کردن هر چیزی را از شما می‌گیرد. خیلی آسان است که برای هر چیزی یک دلیل در ذهنمان بسازیم و عدم موفقیت‌ خود را به آن نسبت دهیم. اما اغلب اوقات بزرگ‌ترین دلیل همه‌چیز، خودمان هستیم و دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم.

 
منبع زومیت

برچسب ها :


آخرین مطالب وبلاگ سیرن

خدمات طراحی سایت سیرن